Kuva Kuva

VINSSI HAJOSI VAI HAJOSIKO

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
PeteH
Viestit: 75
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 8:45 pm
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja PeteH »

Kiitos vain, nyt löytyi reiät, eli sokkahan sieltä on irronnu... En vaan löydä sen vinssin pään läpi menevää reikää... oisko entinen siellä sisässä. Voiko sen reiän porata missä asennossa vain, kun haarukkahan nyt pyörii vailla vastusta? :shock:
Ei parta pahoille kasva,
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Varmasti entinen sisällä.. kannattaa se sieltä jollain konstilla saada lyötyä pois, aika lujia ovat nuo putkisokat, jos poraamalla koittaa.. läpi kyllä menee, mutta hitaasti. Siitä muutako poraa menemään entistä reikään pitkin vaan 6mm terällä läpi, menee aika kevyesti.
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

sokka

Viesti Kirjoittaja werzu »

Alkuperäinen ei todellakaan ole putkisokka.Ei siihen kannata porata ainakaan uutta reikää vaan sokanpätkä pois ja uutta tiklalle.Saattaa akseli muistuttaa edamjuustoa jos aina uuden poraa.Toyotan vinsseissä on kahden paksuisia sokkia alunperin ja jotkin tietysti korvaa sen pultilla.Ja muuten ne kannot on aika pirun kovassa kun kaverinkin bj:n takapyörät nous ilmaan kun yrittivät kiskoa.Ja ajattelivat jos auttas vielä pyörillä niin kohta soittivat et olisiko sulla jakolaatikkoon etuvedonakselia kun katkes.Saa nimittäin nykiä traktorikaivurillakin oikein olantakaa.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Minkäslainen siellä on vakiona sokkana ? Meinaan kun tuo oma on suoraan puolustusvoimien käytöstä ja siellä oli 4mm putkisokka sisuksissa.
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

sokka

Viesti Kirjoittaja werzu »

Siellä on hj:ssä 4mm paksu tappi jossa on reijät päässä ja bj on vähän yli 3mm paksu.Voisin huomenna katsella jos löydän yhden uuden niin otan kuvan ja laitan katseltavaksi.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Juha_
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 1:42 pm
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha_ »

Niinjust, no sellanen se luultavasti oli sitten tuossa toisessa vinssissä mikä tuolla on heitteillä..
Land Cruiser HJ60 Turbo -88, SOA, 38.5/15/15 Super Swamper bogger, lukot muuallakin ku ovissa
beejii
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 2:13 pm
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja beejii »

Joo kyllä se vanha sokka kannattaa yrittää poistaa. Heikkenee akselinpää, jos kovin reikiä poraa. Se vanha on varmasti myljääntyny siihen niin, ettei taho nähä misä on mutta kyllä se yleensä löytyy. Sitte tarjoaa vaan sopevaa tuurnaa ja vasaraa...
Avatar
PeteH
Viestit: 75
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 8:45 pm
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja PeteH »

Löytyihän se reikä. ei vaan Bilteman terä oikein purrut :)
Kunnon terällä meni "kuin voihin"... Putkisokan pistin ja homma pelaa taas


KIITOS!

:shock:
Ei parta pahoille kasva,
turpajouhet joutaville...
SLCK #362
HJ60 -83
570000
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Nyt on vinssi pöydällä ja mulla oli sokkana vajaa 5mm halkaisijan kovasti konenaulalta näyttävä esine. Reikä on 5mm. Mitäs tuolle nyt sitten oikeasti kannattaisi tehdä?

a) ostaako tojotalta pussillinen sokkia
b) laitanko tuohon m5-pultin lujuutta x.x
c) poraanko reiän 6 milliin ja laitan pultin lujuutta x.x (8.8??) ?

Vinssi nyt menee ehkä ihan tuollaisena paikalleen. Toisaalta kun konekin nousee pois keulalta, niin kyllähän sen vinssin paikkaa saisi samalla siirrettyäkin... Alkaa vaan rojekti karkaamaan käsistä.

Kuinkas muuten vinssin kardaani? Omasta on ne ulosoton puoleiset poorit varsin kuluneita ja tekisi mieli tehdä asialle jotain. Kun vinssaa, niin kardaani tekee sellaista kolmen sentin liikettä suuntaan ja toiseen.
Eli käykö tuonne joku muu kardaani (esim traktorikaupasta)? Jos nyt lähtisi vinssiä siirtämään, niin samallahan siihen kardaaninkin vaihtaisi. Tai sitten jos vinssi tulee lähemmäs, niin saisikohan vanhaa kardaania lyhennettyä ja teetettyä siihen uudet poorit jossain? Poorit siinä vinssiin joka tapauksessa täytyy olla, eikä kiinteäksi kannata tehdä.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

eikös Lipposen putiikista saanut vinssinkin kardaaneja?
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Ei saa offroad-tarvikkeesta, kysyin jo.

Mites muut on tuon vinssin siirron ja uuden kardaanin toteuttaneet?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Vastaa Viestiin