2-H koneesta lisää syöttöä?(miten saa kierroksia rajotettua)
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
2-H koneesta lisää syöttöä?(miten saa kierroksia rajotettua)
tietäiskö joku kuinka tota syöttöpumppua pitäis säätää että lähtis tehoo! asensin turbon ct-26 ja 74cmx28cmxx6cm coolerin ja ahdot on noin 0,8.
etummaisessa alipaine putkessa on 4mm reikä kuten korpivaaraturbossa on ollut! jostain luin että sitä pitäis säätää sieltä syöttöpumpun sisältä jotta se tapahtuisi oikea oppisesti? mutta kuinka, mistä ja kuinka paljon?
sen ruuvin pyöräyttäminen 3/4 kierrosta joka on sammutin vivun juuressa (ja siinä on se 3 reikänen lukkomutteri) saa kyllä aikaan lisää puhtia mutta siitä isommalle alkaa tuleen pirunmoista savu kankee putkesta! vakio säädöllä lähti 1 savuarvo ja meno oli yhtä tuskasta ku vaparissa
putki on 2,2" läpivirtaavalla vaimentimella ja auto on vm-82 hj-60
etummaisessa alipaine putkessa on 4mm reikä kuten korpivaaraturbossa on ollut! jostain luin että sitä pitäis säätää sieltä syöttöpumpun sisältä jotta se tapahtuisi oikea oppisesti? mutta kuinka, mistä ja kuinka paljon?
sen ruuvin pyöräyttäminen 3/4 kierrosta joka on sammutin vivun juuressa (ja siinä on se 3 reikänen lukkomutteri) saa kyllä aikaan lisää puhtia mutta siitä isommalle alkaa tuleen pirunmoista savu kankee putkesta! vakio säädöllä lähti 1 savuarvo ja meno oli yhtä tuskasta ku vaparissa
putki on 2,2" läpivirtaavalla vaimentimella ja auto on vm-82 hj-60
Viimeksi muokannut pemaripoju, Su Syys 07, 2008 7:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Ei nyt liity tähän millään tavalla, mutta tein entiseen Patrolliin vastaavanlaisen virityksen, tosin en pistänyt letkua poikki vaan laitoin siihen kolmitiehanan jolloin kalvo sai vapaasti hengittää ulos kun toiselle puolen tuli ahtoja, ikinä en oo kuullu et dieseli ottas niin paljon kierroksia, kuviokin putsautui mutiaisesta lähes poikkeuksetta
Maantieajossa käänsin hanan takas "normi" asentoon jolloin kierrossäädin pelas normaalisti, polttoainetta meni huomattavasti vähemmin siirtymillä.
Kolmitiehanassa tuo säätö on vain kovin karkea, parempi tuossa olisi ollut bleed-hana, eli letkuun T-kappale ja siihen tarkempisäätöinen hana, josta voi säätää ulosvuodetun ilman määrää (vuotaa=bleed, Kuutvuori, kirjaa ylös!)

Maantieajossa käänsin hanan takas "normi" asentoon jolloin kierrossäädin pelas normaalisti, polttoainetta meni huomattavasti vähemmin siirtymillä.
Kolmitiehanassa tuo säätö on vain kovin karkea, parempi tuossa olisi ollut bleed-hana, eli letkuun T-kappale ja siihen tarkempisäätöinen hana, josta voi säätää ulosvuodetun ilman määrää (vuotaa=bleed, Kuutvuori, kirjaa ylös!)
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Mites tuosta saa säädettyä tyhjäkäyntiä, kun lämpimänä nostaa sen likemmä 1500 rpm? Vai pitäskö ennemmin alkaa metästämään imuvuotoja imusarjasta? Turbokin herää viheltämään tyhjäkäynnillä noilla kierroksilla.
Toinen mitä oon ihmetelly, on tuo savutus moottorijarrutuksella. Venttiilivarren kumit on uudet, männänrenkaat oli ok ja sylinterit hoonattu. Vetääkö tuo reippaat puoli miljoonaa ajettu 2H vaan niin paljon öljyä männänrenkaiden ohi? Huohota ei pahemmin.
Toinen mitä oon ihmetelly, on tuo savutus moottorijarrutuksella. Venttiilivarren kumit on uudet, männänrenkaat oli ok ja sylinterit hoonattu. Vetääkö tuo reippaat puoli miljoonaa ajettu 2H vaan niin paljon öljyä männänrenkaiden ohi? Huohota ei pahemmin.
#412 HJ-60 turbo, high steer, differential locks, TSL 39,5x15, 24v/12v, 10" lift.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
nostellaas tätäkin taas ylöspäin!
onko kukaan tutkinut että mihin noi edikin vivun liikeradan säätö ja kierrosrajoittimen ruuvi vaikuttaa?
jos kääntää syöttöruuvia isommalle ja vastaavasti kierrosruuvia pienemmälle niin rajoittaako syöttöö kierroksilla sama tekijä?
eikös sie joku hammastanko pyöräytä karoja eri asentoon vai olenko ymmärtänyt aivan väärin?
oli viime katsastuksessa 6130r/min niin vois vähän pyöritellä kierrosruuvia pienemmälle.
onko kukaan tutkinut että mihin noi edikin vivun liikeradan säätö ja kierrosrajoittimen ruuvi vaikuttaa?
jos kääntää syöttöruuvia isommalle ja vastaavasti kierrosruuvia pienemmälle niin rajoittaako syöttöö kierroksilla sama tekijä?
eikös sie joku hammastanko pyöräytä karoja eri asentoon vai olenko ymmärtänyt aivan väärin?
oli viime katsastuksessa 6130r/min niin vois vähän pyöritellä kierrosruuvia pienemmälle.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Savutus moottorijarrutuksella
Toinen mitä oon ihmetelly, on tuo savutus moottorijarrutuksella
Kunnei vaan turpo vuotais öljyä ,silloin kun ahtaa paine estää öljyn vuoron turpiinin puolelle mutta moottorijarrutuksesa ahto nolla ja öljyä pääsee turpiinipuolelle ja palaa sinisenä savuna putkesta pihalle!!
Kunnei vaan turpo vuotais öljyä ,silloin kun ahtaa paine estää öljyn vuoron turpiinin puolelle mutta moottorijarrutuksesa ahto nolla ja öljyä pääsee turpiinipuolelle ja palaa sinisenä savuna putkesta pihalle!!