Kuva Kuva

Jakolaatikoiden eroja?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Jakolaatikoiden eroja?

Viesti Kirjoittaja Repro »

Onkos kukaan Toyota maisteri perehtynyt noihin?

Näistä lähdetään
Läjän laatikko vs. HJ:n 5 vaihteisen jakolaatikko vs. HJ:n 4 vaihteisen jakolaatikko

LJ:n ja 5v HJ:n jakolaatikot käsittääkseni samoja, nelikon kytkentä sähkö/alipaineella.
Entä mites tuo 4 vaihteinen? Käykö tästä mitkään osat noihin edellä mainittuihin, onko välityksissä eroja?
:shock:
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Periaattesa Hojottimen (ja uudempien Berttojen) halkaisemalla irroitettavat jakikset ovat keskenään vaihtokelpoisia.Eroina on juuri tuo nelikon kytkentä-tsydeemi....

HJ-61 mallista löytyy osasta myöskin sellainen jakis missä pikkupuoli on 2.3 !!
Muutenhan nuo pikkupuolet ovat aina p-karvan alle 2 !!
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja werzu »

Ainakin kun katsoo hj:n jakolaatikoiden rattaiden hammaslukuja Tamgearssilta niin ompi eri hammas määrät 60 ja 61 sarjoissa ja tietysti siinä välipyörän akselissa on se paksuus ero.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Jep, aattelin että josko tollasesta nelivaihteisen jakolootasta ois ryöstänyt ne tarvittavat rattaat ja kuoren ja vaihdattanut sinne uudet välitykset, tai jos siellä on paremmat välitykset niin ois vain pistänyt ne paikoilleen ja pohdiskellut tarvitseeko vielä hitaampia välityksiä.
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

niimpä. ljiissä on ainakin 3 erilaista jakolaatikkoa alle -90 mallisissa, joten niiden sisuskaluja ei kovin paljon kannata lähteä sekottelemaan!
uudemmissa -88-90 on pääakselilla yksi o-rengas mitä ei muissa ole.
vanhat jakolaatikot kasataan paperitiivisteiden kanssa ,ja laakerien välykset säädellään niillä. uudet taas kokonaan ilman paperitiivisteitä ja laakerien välykset säädetään shimmilevyillä. pääakselin stefa vaihtuu -88
ne kyllä käyvät ristiin. pääakselin takimmainen laakeri ja etukardaanin laakerin numerot vaihtelee vuosimalleittain kuitenkin ne on samoja.
jakolaatikko minkä itse remontoin oli 9/86 se on jo toinen versio ljiin jakolaatikkoja malli vaihtuu tossa -86 kesällä tehtaalta ulos tulleissa autoissa.
t.jp
nämä tiedot perustuu ainoastaan varaosamyyjän esittämiin kysymyksiin orkkis osien tilaamisen yhteydessä. niin ja laakerit osittain jopa halvempia kuin siellä paljon täälläkin mainostetussa Tamgearssissa
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Jakolaatikko

Viesti Kirjoittaja werzu »

Tosin kun kysyin bj:n jakolaatikkoon ratasta niin halvin oli tamgearsilla eli joku on jossakin edullisempi kuin toinen.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Jep, nyt on kairattu HJ:n laatikosta ryhmäpyörän akselille 38mm reikä, eli LJ:n akseli on survottana sinne.
Vastaa Viestiin