Kuva Kuva

Apua! Lapissa ollaan kohta, turbo hajoo

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

markus
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Sibbo

Apua! Lapissa ollaan kohta, turbo hajoo

Viesti Kirjoittaja markus »

No niin tietysti, reissuun kun lähtee niin tietty hajoaa. Vai miten pitää turbon varoitusvaloon suhtautua? Satasessa välkkyy ja palaa välillä koko ajan. 12HT. Ja mitä se oikeastaan mittaa? Päällisin puolin ei näy kummempaa, vähän kostea, näyttää vanhalta. Ääni ok, eikä käryä. Pikainen neuvo olisi tosi paikallaan.
Markus, jäs 75, HJ61
hinuri
Viestit: 75
Liittynyt: To Syys 22, 2005 8:11 pm
Paikkakunta: Itäraja

Viesti Kirjoittaja hinuri »

Jos valo palaa niin yleensä se on merkki liian suuresta ahtopaineesta.
jounihj
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 6:01 pm
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jounihj »

vihreä vai punainen valoko palaa??? minulla ainakin vihreä palaa vitosella ajaessa tuossa satasen vauhdissa ja se on ihan normaalia. sitten jos kuormittaa niin ahtopaineen ollessa noin 1 bar niin syttyy punainen ja palaa siitä ylöspäin.. minulla on ruuvattu pumppu, laitettu välijäähdytin ja ahtoja on 1.5 baria, eikä mitään ongelmaa... elikkä en usko että se siihen hajoaa!!!
markus
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Sibbo

Viesti Kirjoittaja markus »

Kiitän!! Aika hieno juttu tää palsta.Tässä sitä ollaan autojunalla menossa Ouluun ja sieltä - toivottavasti - Arvidsjauriin ja Argeplogetiin Ruotsin Lappiin. Ja vielä enemmän toivottavasti vielä takaisinkin. Harmittaa toi valo ihan vietävästi.

Kyseessä tietty oranssi valo. Motarilla valoshow, jossa vuoroin vihreä jo oranssi palaa. Välistä oranssi jäi palamaan vaikka kierroksia tiputti ja välistä paloi juuri ja juuri, välkkyen.Epäilin kontaktihäiriötä, mutta oire katosi kaupungissa.

Kahdesti aiemmin on ko valo palanut. Kerran vuosia sitten oli kontaktihäiriö kojelaudan takana. Joku kuukaus valo paloi hetken motarilla, mutta luulin taas kontaktihäiriöksi, kun katosi.

Mun turbo on ihan orginaali, ei oo ruuvattu tai mitään.

Jos osaa sanoa jotain oleellista aiheesta niin saa soittaa milloin vaan. Tai saa sitä toki soittaa muutenkin 050-4837292
Markus, jäs 75, HJ61
markus
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 11:15 am
Paikkakunta: Sibbo

Viesti Kirjoittaja markus »

Reissu meni hyvin, eikä turbon varoitusvalo enää kisuannut, kun olin Timpan neuvon mukaisesti hiukka räplännyt liittimiä konehuoneen puolella. Varmaan sitten oli tosiaan kontaktihäikkä.

Tarttis varmaan hankkia erillinen ahtopainemittari kojelaudalle. Ei muuten, mutta hermojen vuoksi :) . Ainaskin öljynpaineongelmat ratkesivat aikoinaan kunnollisen mittarin myötä.

Niin, ja muuten, uusi 'shackle reversal' toimi siellä missä pitikin, eli huonoilla metsäautoteillä. Etupää tuntui selvästi pehmeämmältä, ja pitokin paremmalta.

Ja vielä muuten. Vaikka Ruotsin Lapin metsäautotiet ovat yleensä kohtuukuntoisia, niin hiukka yllättäen tuli useita kertoja vastaan katkennut tie. Joko silta oli tipahtanut, tai sitten siltarumpu oli mennyt tukkoon, ja tie huuhtoutunut pois. Eli ihan ilman offroadia reissu ei mennyt. Pari enempi tai vähempi pelottavaa siltaakin tuli nähtyä - tuli melkein (Venäjän) Karjala mieleen. (Ääh, sori, tää alkaa mennä aika kauaksi tekniikkafoorumin aihepiiristä)

Ja vielä suurkiitos kaikille avusta ja tuesta :D :D !
Markus, jäs 75, HJ61
Vastaa Viestiin