Onnistuuko HDJ80 manuaalilaatikon vaihto automaatiksi?
Valvoja: Käyttäjä
Onnistuuko HDJ80 manuaalilaatikon vaihto automaatiksi?
Onnistuuko tuosta vaan vai pitääkö esim. joku ECU vaihtaa, johtosarjaa uusia (sähköisesti ohjattu?) tms. Onko kellään kokemusta, vinkkejä?
Viimeksi muokannut HiluxMan, Ma Touko 14, 2007 8:08 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hilux V6 1988
Pajero 2.8 A 1999
Pajero 2.8 A 1999
Kyllä minullekkin automaatti kernaasti kelpaisi ja oli suunnitelmissakin, mutta... Tutkin silloin asiaa ja jo alkumetreillä tulin siihen johtopäätökseen, että pitää olla kokonainen auto elimenluovuttajana että kannattaa alkaa tekemään. Siksi tuo lista on vähän epämääräinen kun ajatus alkoi tuntua huonolta.
Tarvitaan ainakin ( ja ehkä paljon muutakin):
-vetolevy + erillinen painolimppu
-turbiini
-laatikko
-sifteri ,eli se vaihdehantaaki ja sen ympärille jotain koristeita
-vaihdenäyttö mittaritauluun, ei ehkä välttämätön
- kick-down vivusto syöttöpumppuun +vaijeri, pumpussa voi olla muutkin eroa
-ECU, eli sähköistä ohjausta on, antureita? kytkimiä? releitä?
-johtosarjat, jotain on valmiina, jotain pätkiä ei, riippuu mallista
-vaihteistonpalkki?
Jakolaatikko ja kardaanit käy EHKÄ suoraan, perävälitykset automaatissa 4.1 ja manuaalissa 3.73, sillä ei kaikille ole merkitystä.
Olisin saanut ehjän laatikon sopivalla hinnalla x, mutta johtopäätös oli, että tarvitaan toinen x ja ehkä vielä kolmas, neljäs ja viides ennenkuin nuo kaikki muut puuttuvat osat on hankittu, jos niitä edes löytyisi jostain. Ja tiskiltä haettuna ei riitä edes se viides x.
Kaiken voi tietysti rakentaa, mutta tässä kohtaa on halvinta ja helpointa vaihtaa vastaavaan automaattivaihteiseen yksilöön. Tai sitten pitää olla se kokonainen luovuttaja josta saa ostettua KAIKEN tarvittavan könttähinnalla.
Tarvitaan ainakin ( ja ehkä paljon muutakin):
-vetolevy + erillinen painolimppu
-turbiini
-laatikko
-sifteri ,eli se vaihdehantaaki ja sen ympärille jotain koristeita
-vaihdenäyttö mittaritauluun, ei ehkä välttämätön
- kick-down vivusto syöttöpumppuun +vaijeri, pumpussa voi olla muutkin eroa
-ECU, eli sähköistä ohjausta on, antureita? kytkimiä? releitä?
-johtosarjat, jotain on valmiina, jotain pätkiä ei, riippuu mallista
-vaihteistonpalkki?
Jakolaatikko ja kardaanit käy EHKÄ suoraan, perävälitykset automaatissa 4.1 ja manuaalissa 3.73, sillä ei kaikille ole merkitystä.
Olisin saanut ehjän laatikon sopivalla hinnalla x, mutta johtopäätös oli, että tarvitaan toinen x ja ehkä vielä kolmas, neljäs ja viides ennenkuin nuo kaikki muut puuttuvat osat on hankittu, jos niitä edes löytyisi jostain. Ja tiskiltä haettuna ei riitä edes se viides x.
Kaiken voi tietysti rakentaa, mutta tässä kohtaa on halvinta ja helpointa vaihtaa vastaavaan automaattivaihteiseen yksilöön. Tai sitten pitää olla se kokonainen luovuttaja josta saa ostettua KAIKEN tarvittavan könttähinnalla.
TP