ohjaustehostin kiljuu pakkasella
Valvoja: Käyttäjä
ohjaustehostin kiljuu pakkasella
onko kellään vastaavaa vikaa,auto on LJ-70 ja huuto alkaa kun pakkasta on enemmän kun viisi astetta.ääni on tosi ikävä, rattiin tuntuu kauhea tärinä.öljyt vaihdoin sinne,ei muuttunut mikskään
- werzu
- Viesti:
Ohjaustehostin
Aiheesta on kirjoiteltu aikasemminkin ja kyseisestä asiasta ei taida päästä irti kun odottelemalla juhannusta.Pitää tossa mun töissäkin käyttämässä vm99 hiasessakin se ääntä tosin ei yhtä kovaa eikä niin kauan.Luultavasti asiaan vaikuttaa se että pumpu on jo mun HJ:ssä enempi kulunut eli imu huonompi ja tulee kavitointia.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-61 varaosina
-
Joka talvi sama ilmiö . ja joka kerta olen kehottanut teitä lisäämään polttoöljyä sinne ohj.tehostajan oljyn sekaan . laittakaa 1-2 desiä löpöä sekaan , niin johan kiljuminen lakkaa. aikanaan ennen synteettisiä öljyjä metsäkoneiden hydrauliöljyn sekaan kaadettiin löpöä, että saatiin viskositeettia alemmas. näin yksinkertaista. vuonna -90 kun ostin uuden vw taron sen ohj.tehostaja huusi uutena kovassa pakkasessa. eikä varmasti mikään säiliön suodatin vielä siinävaiheessa ollut tukossa !
se nyt vaan kuuluu huutaa ja kiljua .luultavasti japanissa ei ole ollut kovia pakkasia kun pumppua on suunniteltu.
t.jp
se nyt vaan kuuluu huutaa ja kiljua .luultavasti japanissa ei ole ollut kovia pakkasia kun pumppua on suunniteltu.
t.jp

- werzu
- Viesti:
Ohjaustehostin
Kaverin autossa se suodatin on just puhistettu ja huuto se vain jatkuu.
Jarkko Pasanen #14
HJ-61 varaosina
HJ-61 varaosina
Mulla ainakaan ei huutele ko ihan alussa, kylmänä. Ku laittaa aamulla pakkasilla auton käyntiin ja jakis vapaalla vaihde päälle, ja sen jälkeen vasta käy vaihtamassa kamppeet, niin viiden minuutin tyhjäkäynnin aikana öljyt lämpenee sen verran ettei enää huuda. Laatikotki ehtii lämmetä niin että keppi liikkuu kevyesti (mineraaliöljyt päälaatikossa).
Tehostimessa on nykyään nesteen atf-x:ää.
Tehostimessa on nykyään nesteen atf-x:ää.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Siirrytäänpäs tutkimaan seuraavaa häiritsevää vikaa
Sanotaan ensimmäisen, että olen vaihtanut öljyt silloin kun auton ostin eli 4kk sitten
Ilmeisesti edellisen omistajan toimesta oli tehostimen paluulinjaan syylärin eteen laitettu öljynlauhdutin ja paine puolen letku uusittu, jotka nousivat reilusti ylemmäs kuin säiliö. mm. paine puolenputki menee moottorin päältä tulipeltiä hipoen ja lauhutin oli melkeinpä niin ylhäällä kuin vain voi. Oisko mahdollista, että se kurlaa nyt sitten ilmaa putkissa, koska ovat ylempänä säiliötä.
Poistin tuon lauhduttimen ja korvasin sopivalla kupariputkella, jonka laitoin sitten niin alas kuin voi.
Eilen vilkaisin säiliöön ja öljyt oli hieman niinkuin vaahtoutuneet..
Niin ja tuntuu kuin tehostus häviäisi hetkellisesti.

Sanotaan ensimmäisen, että olen vaihtanut öljyt silloin kun auton ostin eli 4kk sitten
Ilmeisesti edellisen omistajan toimesta oli tehostimen paluulinjaan syylärin eteen laitettu öljynlauhdutin ja paine puolen letku uusittu, jotka nousivat reilusti ylemmäs kuin säiliö. mm. paine puolenputki menee moottorin päältä tulipeltiä hipoen ja lauhutin oli melkeinpä niin ylhäällä kuin vain voi. Oisko mahdollista, että se kurlaa nyt sitten ilmaa putkissa, koska ovat ylempänä säiliötä.
Poistin tuon lauhduttimen ja korvasin sopivalla kupariputkella, jonka laitoin sitten niin alas kuin voi.
Omassa bertassa ei ole tuo tehostin jurnutellu,mutta...
Löpöä en laittaisi sinne ölpän sekaan,vaan mielummin ne synteettiset ja vaikka kuinka kalliit öljyt(menee se n.litra).
Tosin itellä taitaa olla ihan perus hydrauli 32 :set.
Vastaavaa ilmenee silloin tällöin, yleensä siitä pääsee eroon kääntelemällä ohjausta "rajasta,rajaan" vähän tyhjäkäyntiä kovemmilla kierroksilla muutaman kerran.Sanotaan ensimmäisen, että olen vaihtanut öljyt silloin kun auton ostin eli 4kk sitten
Löpöä en laittaisi sinne ölpän sekaan,vaan mielummin ne synteettiset ja vaikka kuinka kalliit öljyt(menee se n.litra).
Tosin itellä taitaa olla ihan perus hydrauli 32 :set.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...