Mistä kierretappi HJ raidetankoon??
Mistä kierretappi HJ raidetankoon??
Ongelma:
Pitäis lyhentää HJ:n raidetankoa ja sitä simpukalta tulevaa siirtokeppiä. Mutta kun kierre on joku 20.8 x 1.5 mm ja 22.8 x 1.5 mm..
Tieto tapista tai sen sijainnista olis tosi kiva ylläri..
Pitäis lyhentää HJ:n raidetankoa ja sitä simpukalta tulevaa siirtokeppiä. Mutta kun kierre on joku 20.8 x 1.5 mm ja 22.8 x 1.5 mm..
Tieto tapista tai sen sijainnista olis tosi kiva ylläri..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
Itte metsästelin kans tappia mutta muutaman metallialan ammatilaisen kommentin perusteella uskoin, että niitä ei saa.
Tehtiin niin, että ostin raidetangon päät sillä suurimmalla kierteellä ja kaveri ajoi sorvissa lähimmäs passaavan stanu kierteen ja sitten tapilla uusi jenga raide tankoon. Koko on 20 tai 22 mm.
Nyt renkaiden yhdystangossa on samankätinen kierre molemmissa päissä...
Tehtiin niin, että ostin raidetangon päät sillä suurimmalla kierteellä ja kaveri ajoi sorvissa lähimmäs passaavan stanu kierteen ja sitten tapilla uusi jenga raide tankoon. Koko on 20 tai 22 mm.
Nyt renkaiden yhdystangossa on samankätinen kierre molemmissa päissä...
Offroad Kainuu ry.
Jumankekkana, taitaa ongelma ratketa. Raidetangon päät uudelle kierteelle, stanu 20 ja 22. Kierre sama 1.5. Raidetangot lyhyemmäks ja perskuta, siellä sisällä on vahvempi seinämä kuin alkupäässä. Eli stanu tapilla saa uuden kierteen.
Komk, sää oot mun idoli.
Komk, sää oot mun idoli.
SLCK # 229
- MMC -
- MMC -
Mistä oot sen tapin hommannu? Mulle väittivät ettei niitä saa...enkä kyllä sen koommin niitä ettiny.beejii kirjoitti:Itellä on tappi M23*1,5, ja se passaa raidetangon toiseen päähän. Ohjaustangolla oli vähä pienempi, en muista yhtäkkiä mikä mutta ihan standardeja ne on...
Offroad Kainuu ry.
tossa ihan hyvä taulukko noille kierteille...
http://www.wurth.fi/site/media/pdf/taul ... peille.pdf
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Ei ainakaa mun silmään sattunu 23*1.5 mm kierrettäTuppu kirjoitti:tossa ihan hyvä taulukko noille kierteille...

Offroad Kainuu ry.
Juu, kyllä mä nuo taulukot kanssa nähny. Ja munkaan mielestä ei ollu kuin 20 ja 22..
Läpimitta tuumasella tapilla olis aika lähellä, mutta nousu ei sovi. Pitäs olla n 16,9 kierrettä / tuuma. On vaan 14..
Läpimitta tuumasella tapilla olis aika lähellä, mutta nousu ei sovi. Pitäs olla n 16,9 kierrettä / tuuma. On vaan 14..
SLCK # 229
- MMC -
- MMC -
Mun silmään vielä eilen yöllä sattu... sitä on oltu eilen aivan unellakomk kirjoitti:Ei ainakaa mun silmään sattunu 23*1.5 mm kierrettäTuppu kirjoitti:tossa ihan hyvä taulukko noille kierteille...

-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
kierretappi
Sorvillahan saa kierteen tehtyä,niin sisä- kuin ulkopuolisenkin
Noita 21 ja 23 kierretappeja ei hyllystä löydy, mutta sitävartenhan on sorvit, mun ohjausvarret on kaikki tehty sorvaamalla ja hyvä tulee...
Tosin selvittelin noiden tappienkin saaniin , ja saahan niitä mutta hintaa tulee noin 100 Eur/tappi, kun tekevät sen tilaustyönä.
Eli sorviiv siis, ja jos ongelmia tulee, niin saatampa vaikka jeesata jos oikein kehtaat kysyä.
Tosin selvittelin noiden tappienkin saaniin , ja saahan niitä mutta hintaa tulee noin 100 Eur/tappi, kun tekevät sen tilaustyönä.
Eli sorviiv siis, ja jos ongelmia tulee, niin saatampa vaikka jeesata jos oikein kehtaat kysyä.
-Janne-
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, CJ-5 -68
SLCK #203
Bj40 -77, Fj40 -68, CJ-5 -68