Kuva Kuva

Xenon valosarjat

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

anttir
Viestit: 106
Liittynyt: La Loka 30, 2004 8:37 pm
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja anttir »

Luigi81 kirjoitti:hmmm...aika ilmiselvä spämmi/mainos...vai? Molemmilta käyttäjiltä 1. viesti. ja tänään ovat rekisteröityneet....

http://forum.slck.net/moottoriturvat/vi ... php?t=3704
Ja kas, molemmat viestit lähetetty samasta ip-osoitteesta -- yllättäen Tampereelta.

Ensimmäinen kerta kun törmään suomalaiseen spämmäri-paskiaiseen. No, otteet kovenee. Osoitetta www.elix***.com ei enää mainita tällä palstalla ettei sinne kukaan eksyisi.

Ennenkuin kukaan menee mitään ostamaan tuolta elix***.com-kaupasta sieltä Sveitsin Tampereelta, vaikka kuin halvalla saisi, kannattaa tarkkaan miettiä miten kohtelee asiakkaitaan kauppias, joka ei palstamme käyttäjiä kunnoita paskan vertaa. Hm?

Mr_Denso, kiitos selvityksestä! :)
Antti R.
SLCK #2
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

anttir kirjoitti: Ja kas, molemmat viestit lähetetty samasta ip-osoitteesta -- yllättäen Tampereelta.

Ensimmäinen kerta kun törmään suomalaiseen spämmäri-paskiaiseen. No, otteet kovenee. Osoitetta www.elix***.com ei enää mainita tällä palstalla ettei sinne kukaan eksyisi.

Ennenkuin kukaan menee mitään ostamaan tuolta elix***.com-kaupasta sieltä Sveitsin Tampereelta, vaikka kuin halvalla saisi, kannattaa tarkkaan miettiä miten kohtelee asiakkaitaan kauppias, joka ei palstamme käyttäjiä kunnoita paskan vertaa. Hm?

Mr_Denso, kiitos selvityksestä! :)
Kylläpä tyypit väänsi markkinointinsa itteään vastaan kun tuolla lailla spämmäävät.
Aika säälittävää touhua.

Noh, onpahan ainakin yksi firma tiedossa mistä EN osta xenoneja sitten kun niiden hankkiminen on ajankohtaista :D

Onneksi niitä saa samaan rahaan jo ihan oikeilta myyjiltä.

Mutta asiaan, kaveri voitti TML trophysta viime suvena xenoni sarjan ja asensi berttaan työvaloiksi.
Onhan ne valoteholtaan ihan älyttömät verrattuna 70W työvaloihin.

Miinuksena kaveri mainitsi lumisateen. Kirkas valo tuikkii silmiin aikalailla hiutaleista.

Niin, ja 12 V sarjan asentaminen onnistui helposti berttaan. Toinen toiselta akulta. Kytkimenä tuplakoskettiminen malli.
Muuntajien kuoret ei muistaakseni olleet maissa.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

komk kirjoitti:
Kylläpä tyypit väänsi markkinointinsa itteään vastaan kun tuolla lailla spämmäävät.
Aika säälittävää touhua.
Suomikin on päässyt siihen glopaaliin perheeseen..
komk kirjoitti:
Niin, ja 12 V sarjan asentaminen onnistui helposti berttaan. Toinen toiselta akulta. Kytkimenä tuplakoskettiminen malli.
Muuntajien kuoret ei muistaakseni olleet maissa.
Siis, hetkinen?? :shock: :shock: Oliko tässä suunnitteilla akun tuho vai onko laitettu yks valo per akku. Ikäänkuin tasainen rasitus? Toimiiko?
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

r2ree kirjoitti:
Siis, hetkinen?? :shock: :shock: Oliko tässä suunnitteilla akun tuho vai onko laitettu yks valo per akku. Ikäänkuin tasainen rasitus? Toimiiko?
Nimenomaan 1 valo per akku eli tasainen kuorma ja toimii ;)
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
MikZ
Viestit: 22
Liittynyt: La Helmi 04, 2006 2:47 pm
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MikZ »

Mr_Denso kirjoitti:No ilmeisesti ei automaattinen sitten... vaikka Hella kyllä väittää että sen
säädön tulee olla automaattinen. Mutta siis korkeudensäätö
(eli säätönappula kojelaudassa) vaaditaan joka tapauksessa!!
Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995
tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen
01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin
01.07.1995 lähtien).
Niin eli myös ennen 1.1.1994 tyyppikatsastettuihin autoihin vaaditaan
ajon aikana käytettävä ajovalojen korkeudensäätö 1.7.1995
lähtien jos käytetään ksenon lähivaloja. Niistähän tässä on kyse.

Eli jos vaikkapa HJ60 on käyttöönotettu 8.2.1982 ja kun nyt eletään
jo vuotta 2007 niin tähän kyseiseen HJ60:een tarvitaan siis vähintään
ohjaamosta säädettävä ajovalojen korkeudensäätö JOS halutaan käyttää
ksenon lähivaloja.

Näin minä tuon tulkitsen.
Minä taas tulkitsen tuon niin että ennen 1.1.1994 tyyppikatsastettuun autoon vaaditaan ajovalojen korkeudensäätö jos se on käyttöönotettu 1.7.1995 jälkeen. Eli ennen 14.6.1995 käyttöönotettuihin ei tarvittaisi minkäänlaisia säätöjä.
Mr_Denso kirjoitti:Laita sen BJ:n 7" pyöreän umpion tilalle Hellan bi-xenon moduuli.
Saat lähi- ja kaukovalon yhdestä ja samasta moduulista. Voi
olla hauskan näköinen kun se moduuli on HIEMAN 7":aa pienempi.
Helponpaa toki olis ostaa uudet laadukkaat Hellan 7" umpiot ja
tyrkätä sinne ne Osramin TruckStarit! Ja löytyyhän tota seiskatuumasta
myös kirkkaalla lasilla ja modernilla FF-heijastajalla (= uusi auto lookki).
Hellan FF1000:ja näyttäisi saavan Xenon versiona Driving Beamilla(Tarkottaakohan lähivalokuviota?). Mutta sekin taitaa olla vähän soikea, eli seittemän tuumaa leveä ja vähän korkeempi. Niilläkin hintaa tosin yli 400$ kappale joten taitaa jäädä laittamatta. :) http://store.summitracing.com/egnsearch ... toview=sku
BJ 40 -76
Avatar
Mr_Denso
Viestit: 80
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 3:39 pm
Paikkakunta: Krk, E-P.

Viesti Kirjoittaja Mr_Denso »

Mr_Denso, kiitos selvityksestä! Smile
Kein Problem !!

Oh hoh Hoijjakkaa. ;) Näin se maailma makaa...

No eiköhän tärkein eli se tullut selväksi että missään tapauksessa laillista
EI OLE vaihtaa halogeenivalonheittimen halog.polttimon tilalle ksenonpolttimoa.
Tämä on selvästi mainittu jo mm. tuossa Hellan tekstissä koska silloin koko
halog.valonheittimen E-hyväksyntä raukeaa koska se on nimenomaan hyväksytty
käytettväksi halogeenipolttimolla!! Ja herran jestas... halogeenipolttimolla
ja ksenonpolttimolla ei ole mitään yhteistä. Varustaa nyt tavan umpio moisella
kaasupolttimolla on niin edesvastuutonta että heidät saa mun puolesta kantaa
sinne markin taa tunkiolle niiden korealaisten H4-muutossarjojensa kanssa!

Myöskin ECE:n kaikenkirjavat säädökset vaativat täydellistä muutossarjaa
joka on kokonaisuudessaan E-hyväksytty. Siihenhän kuuluu niin umpiot
kuin myös se TASONSÄÄTÖ. Tähän mennessä jokaikisessä tekstissä,
PDF tiedostossa jne. joita olen silmät ristissä kahlannut läpi on mainittu
automaattinen tasonsäätö. Se nyt siis on jokatapauksessa selvää että
jonkinlainen tasonsäätö on pakollinen samoin kuin pesurit ksenon-LÄHIvaloja
käytettäessä. Ja uskokaa pois niin se on se automaattinen... siitä kannataa
lähteä. Jos siis on aikuisten oikeasti varustamassa ajokkiaan ksenon-lähivaloilla
kannattaa varmistaa kaikki vaatimukset esim. AKE:lta ja neuvotella vielä
sen virallista täydellistä sarjaa myyvän jälleenmyyjän kanssa
(esim. Hellan jälleenmyyjä).


Onko wanhan Cruiserisi valot huonot ?

- tarkista umpioiden kunto, jos likaiset pese, jos umpioiden lasit
kuin hiekkapuhallettu ja heijastimet haalistuneet tms.
(+20 vuotta ja +500 000 km vanhat) vaihda ne!

- tarkista polttimoiden kunto, vaihda uusiin ja parempiin
-> ÄLÄ OSTA halpa-kauppojen 1 euron p*skapolttimoita... niissä usein
langat vinossa, laatu heikko jne. Jätä tupakkiaski ja/tai six-pack
ostamatta sillä kertaa ja investoi laatupolttimoihin !!!!
Esim. Osram, Philips, Würth, Biltema jne.

-> HUOM. asenna polttimo oikein (jep myös H4:ia on nähty asennettavan väärin...)

- tuleeko virtaa tarpeeksi, alentunut jännite heikentää valotehoa
-> johdot, liittimet, laturi jne.

- käy tarkistuttamassa ajovalojen suuntaus ammattilaisella, esim. Hella Service
Partnerilla tai muulla vastaavalla. Siis sellaisessa paikassa jossa on kunnollinen
valojen suuntauslaite ja pystytään tarkistaa niin lähivalojen kuin esim.
lisäkaukovalojen suuntaus! Esim. lisäkaukovalojen suuntaus olisi syytä suorittaa
muutoinkin kuin "tallin seinää vasten"...

- jos laitat lisäkaukovalot sijoita ne oikein, käytä tarpeeksi paksua johtoa
ja varmista oikea suuntaus


No niin. Eiköhän tämä ny tullu seleväksi. Riittää mun osalta!
Hauptkommissar Leo Kressin sanoin: E N D E !!!!!
Vastaa Viestiin