Vetarin stefa on finaalissa.....Syy: loppuun kulunut pronssiholkki!!
Seuraus: peräöljyt valuvat kääntökuulaan aikaansaaden vaseliinin notkistumisen....
Mistä huomaa? Öljymössöpöperöä valuu minne sattuu....ja sotkee kaiken.Sekä vanteet että parkkipaikan.
Korjaaminen ei sinällään ole vaikeaa....
Vain uudet stefat ja holkit ja vaseliinit ja öljyt.
Napalukon purkamiseen vaaditaan muutama pikku "niksi"....
Napalukosta mitattuna noin 15 cm päässä sisällepäin "katsottuna".
Eli sen laipan sisällä minkä holkin läpi murros tulee (holkki tukee murrosta) .Saman härpättimen ulkolaidalla sijaitsevat pyörän laakerit...
Pronssiholkin vaihto vaatii koko navan purkamista.
Positiivinen kehitys Suomen Toyotan varaosahinnoittelussa.Ko holkki maksaa nykyään 20e entisen 50een sijaan.....
Viimeksi muokannut PikkuF, Pe Huhti 01, 2005 10:34 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on semmonen onkelma etuakselin kanssa, jotta en saa irti kirveelläkään sitä ylempää kääntökuulan tappia. siis se, johon tulee raidepää kiinni. On annettu pillillä lämpöä ja hakattu lekalla, mutta istuvat lujassa kuin tatit. Alemmat löystyi, mutta aukenivat vain n. sentin verran. saakos tuota napaa mitenkään irti vetareineen päivineen purkamatta murrosta erikseen pois? (eipä taida irrota sittenkään)
hj60 kirjoitti:Kääntökuulasta saa kyllä purettua kaikki sisuskalut pois ilman kuulan irotusta. Oothan ne kartioprikat kaivanu pois niistä kääntövarren pulteista?
hj60 kirjoitti:Kääntökuulasta saa kyllä purettua kaikki sisuskalut pois ilman kuulan irotusta. Oothan ne kartioprikat kaivanu pois niistä kääntövarren pulteista?
jaa, niin mitkä?
Mites ne saa irti, jos ei moskakaan auta?
antaa vähän vasaraa ja talttaa niin pitäs irrota.....