Kuva Kuva

Ahtopaineiden nosto

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

lepanoksa
Viestit: 76
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 8:57 am
Paikkakunta: Hailuoto

Ahtopaineiden nosto

Viesti Kirjoittaja lepanoksa »

olenkohan minä ihan pihalla kun ajattelin hukkaportin letkun tilalle laittaa pitemmän letkun joka tulee hyttiin asti jossa mulla paineensäätöventtiili ja siitä tietenkin takas mihin se normaalistikin menee( se lyhyt letkun pätkä siellä isojen putkien välissä) ja siihen isoon metalliputkeen joka menee turbolta imusarjalle(käsittääkseni) poraan reijän ja laitan kierteet ja siihen hydrauliikkanippa josta taas letku menee ahtopainemittarille.

minun käsittääkseni homman pitäs toimia, korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä sen verran ajattelin vaan kokeilla paineiden nostoa ettei tarvitse syöttöä lisätä, vielä. jos vakiopaine on 0.7 ja maksimi vakioturbolla 1.4 niin eikö sitä voisi huoletta kokeilla 0.9-0.1 ???
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

periaatteessa toimii jos on vaan kunnollinen paineensäätö venttiili ,itse kokeilin tuommosella paineilmaan tarkoitettua venttiiliä,se ei ainakaan toiminut se joko ahto sen 0.6bar tai 1.4 bar ,eli ei saanut säädettyä tarkasti sitten tein hukkaportiin säädettävän tangon kuvia taitas olla tuolla http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=34317
nyt ahtaa pikkusta vaile 0.9 ja hukkiskin toimii oikein
lepanoksa
Viestit: 76
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 8:57 am
Paikkakunta: Hailuoto

Viesti Kirjoittaja lepanoksa »

Venttiili on "säädettävä varoventtiili" Wilkerson relief valve X10-C2-L00, jossa säätö alue 0-3,5 bar.

Wilkersonin venalla portti pysyy kiinni ennen kuin haluttu ahto on saavutettu ja tietenkin ahdot nousee paljon nopeammin.
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

magneettiventtiili

Viesti Kirjoittaja jpesala »

mulla on ljiin hukkaportin letkussa magneettiventtiili, millä voidaan poistaa hukkaportti kokonaan pelistä. paineet nousee 1.2 kiloon.
aikanaan kokeilin paljon puhuttuja prikkoja hukkaportin painekellon alle. toimi vähän aikaa kunnes kellon kalvo repesi. sitä painekelloahan ei saa edes toyotalta varaosana. piti soveltaa volvon 240 sarjan turbon kello.
nyt sen ahtopaineet pysyy 0.55 kilossa . punanen varoitusvalo syttyy mun mittarin mukaan n. 0.6kilossa. nämä lukemat tarvike turbonahtopainemittarista. tarkkuus +- jotain.
t.jp
NymiS
Viestit: 271
Liittynyt: Su Maalis 27, 2005 11:34 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Paineiden nostosta ei ole mitään hyötyä jos ei syöttöä nosta
HJ61 vm88, Lukot, Vinssi, soa
#332
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

tässä keskustelussa onkin ollut kokoajan puhe ainoastaan ahtopaineen nostosta, eikä syötöstä. tottakai sehän sen voiman lisäyksen sitten tekee.
t.jp
lepanoksa
Viestit: 76
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 8:57 am
Paikkakunta: Hailuoto

Viesti Kirjoittaja lepanoksa »

niimpä, syötöt sitten eri jutussa

elikkä sehän on se loputon kierre

savua tulee/ahtoja lisää
savua ei tule/syöttöjä lisää
lepanoksa
Viestit: 76
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 8:57 am
Paikkakunta: Hailuoto

Viesti Kirjoittaja lepanoksa »

no niin, kokeiltu on ahtopaineet ei noussu palio ollenkaan, epäilen että mulla on niin piikanen pakoputkisto että pakopaineet väkisin aukoo hukkaporttia
lepanoksa
Viestit: 76
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 8:57 am
Paikkakunta: Hailuoto

Viesti Kirjoittaja lepanoksa »

korjausta edelliseen, uuden koeajon jälkeen paineet nousi 0.9:ään ja pelkästään vaaleaa utua tuli vedätyksessä, sen jäälkeen ajattelin että ohan se kumma ettei nouse enempää ja tekkiin hukkaportin tangosta säädettävän, pikkusen tiukkasin niin nousi ahtopaineet 1.3:oon ja pakoputkesta ei oikeastaan mitään, elikkä seuraavaksi alan isontaan syöttöjä ja laitan pakopainemittarin että vois vähän seurata ettei tuu vahinkoja, mutta aivan ensimmäiseksi tarkistan voimansiirrosta öljyt ettei vaan tule vahinkoa..

kommentoikaa vapaasti näitä mun kokeiluja etten tee mitään radikaaleja virheitä tässä mun harrastusvirityksessä
lepanoksa
Viestit: 76
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 8:57 am
Paikkakunta: Hailuoto

Re: magneettiventtiili

Viesti Kirjoittaja lepanoksa »

jpesala kirjoitti:mulla on ljiin hukkaportin letkussa magneettiventtiili, millä voidaan poistaa hukkaportti kokonaan pelistä. paineet nousee 1.2 kiloon.
aikanaan kokeilin paljon puhuttuja prikkoja hukkaportin painekellon alle. toimi vähän aikaa kunnes kellon kalvo repesi. sitä painekelloahan ei saa edes toyotalta varaosana. piti soveltaa volvon 240 sarjan turbon kello.
nyt sen ahtopaineet pysyy 0.55 kilossa . punanen varoitusvalo syttyy mun mittarin mukaan n. 0.6kilossa. nämä lukemat tarvike turbonahtopainemittarista. tarkkuus +- jotain.
t.jp
miten muuten sulla ei pakopaineet aukase hukkaporttia ollenkaan,onko vakioputkisto vai mikä sen tekee...?
lepanoksa
Viestit: 76
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 8:57 am
Paikkakunta: Hailuoto

Viesti Kirjoittaja lepanoksa »

huomenna tulee minulle coolerin aihio, tänään jo kattelin miten vedän putket coolerille...ahdasta on..
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

kävin äsken tallissa purkamassa yhden ct-20 turbon pakopuolen ihan vaan tarkistamassa kumpaan suuntaan hukkaportti aukeaa. on siinä mahdollisuus , että pakopaine aukaisisi hukkaporttia mutta ei kai käytännössä näin tapahdu. ahtopuolen paineella sitä hukkaporttia ohjataan painekellolla. näitä painekelloja löytyy 0.1kgeen välein eri avautumispaineille. tällä mun magneettiventtiilillä vain huijataan painekelloa.( myös katsastajaa pakokaasutestissä. magneettiventtiili kiinni ei hukkaportti aukea, ahtopaineet tapissa mutta kun syöttöä ei tule samassa suhteessa paineeseen ei pakoputkesta tule kuin valkosta ilmaa. aina on tullu leima tällä konstilla.) heh.
t.jp
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

lepanoksa kirjoitti:huomenna tulee minulle coolerin aihio, tänään jo kattelin miten vedän putket coolerille...ahdasta on..
itte laitoin coolerin männä viikolla ja kyllä ne putket sieltä akkujen alta sopivat ihan kohtalaisesti kuvia olis tuolla simolinin palstalla maasturi projekteissa
lepanoksa
Viestit: 76
Liittynyt: Su Elo 06, 2006 8:57 am
Paikkakunta: Hailuoto

Viesti Kirjoittaja lepanoksa »

metsäsika kirjoitti:
lepanoksa kirjoitti:huomenna tulee minulle coolerin aihio, tänään jo kattelin miten vedän putket coolerille...ahdasta on..
itte laitoin coolerin männä viikolla ja kyllä ne putket sieltä akkujen alta sopivat ihan kohtalaisesti kuvia olis tuolla simolinin palstalla maasturi projekteissa
ei sulla sattus oleen kuvia sieltä imusarjan puolelta siitä coolerin putkesta...
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

lepanoksa kirjoitti:
metsäsika kirjoitti:
lepanoksa kirjoitti:huomenna tulee minulle coolerin aihio, tänään jo kattelin miten vedän putket coolerille...ahdasta on..
itte laitoin coolerin männä viikolla ja kyllä ne putket sieltä akkujen alta sopivat ihan kohtalaisesti kuvia olis tuolla simolinin palstalla maasturi projekteissa
ei sulla sattus oleen kuvia sieltä imusarjan puolelta siitä coolerin putkesta...
no ei ole vielä mut tämän illan aikaan voin laittaa kuvatuksia ,täytyy lähteä ottamaan kuvia nyt
Vastaa Viestiin