Ahtopaineiden nosto
Valvoja: Käyttäjä
Ahtopaineiden nosto
olenkohan minä ihan pihalla kun ajattelin hukkaportin letkun tilalle laittaa pitemmän letkun joka tulee hyttiin asti jossa mulla paineensäätöventtiili ja siitä tietenkin takas mihin se normaalistikin menee( se lyhyt letkun pätkä siellä isojen putkien välissä) ja siihen isoon metalliputkeen joka menee turbolta imusarjalle(käsittääkseni) poraan reijän ja laitan kierteet ja siihen hydrauliikkanippa josta taas letku menee ahtopainemittarille.
minun käsittääkseni homman pitäs toimia, korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä sen verran ajattelin vaan kokeilla paineiden nostoa ettei tarvitse syöttöä lisätä, vielä. jos vakiopaine on 0.7 ja maksimi vakioturbolla 1.4 niin eikö sitä voisi huoletta kokeilla 0.9-0.1 ???
minun käsittääkseni homman pitäs toimia, korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä sen verran ajattelin vaan kokeilla paineiden nostoa ettei tarvitse syöttöä lisätä, vielä. jos vakiopaine on 0.7 ja maksimi vakioturbolla 1.4 niin eikö sitä voisi huoletta kokeilla 0.9-0.1 ???
periaatteessa toimii jos on vaan kunnollinen paineensäätö venttiili ,itse kokeilin tuommosella paineilmaan tarkoitettua venttiiliä,se ei ainakaan toiminut se joko ahto sen 0.6bar tai 1.4 bar ,eli ei saanut säädettyä tarkasti sitten tein hukkaportiin säädettävän tangon kuvia taitas olla tuolla http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/t ... C_ID=34317
nyt ahtaa pikkusta vaile 0.9 ja hukkiskin toimii oikein
nyt ahtaa pikkusta vaile 0.9 ja hukkiskin toimii oikein
magneettiventtiili
mulla on ljiin hukkaportin letkussa magneettiventtiili, millä voidaan poistaa hukkaportti kokonaan pelistä. paineet nousee 1.2 kiloon.
aikanaan kokeilin paljon puhuttuja prikkoja hukkaportin painekellon alle. toimi vähän aikaa kunnes kellon kalvo repesi. sitä painekelloahan ei saa edes toyotalta varaosana. piti soveltaa volvon 240 sarjan turbon kello.
nyt sen ahtopaineet pysyy 0.55 kilossa . punanen varoitusvalo syttyy mun mittarin mukaan n. 0.6kilossa. nämä lukemat tarvike turbonahtopainemittarista. tarkkuus +- jotain.
t.jp
aikanaan kokeilin paljon puhuttuja prikkoja hukkaportin painekellon alle. toimi vähän aikaa kunnes kellon kalvo repesi. sitä painekelloahan ei saa edes toyotalta varaosana. piti soveltaa volvon 240 sarjan turbon kello.
nyt sen ahtopaineet pysyy 0.55 kilossa . punanen varoitusvalo syttyy mun mittarin mukaan n. 0.6kilossa. nämä lukemat tarvike turbonahtopainemittarista. tarkkuus +- jotain.
t.jp
korjausta edelliseen, uuden koeajon jälkeen paineet nousi 0.9:ään ja pelkästään vaaleaa utua tuli vedätyksessä, sen jäälkeen ajattelin että ohan se kumma ettei nouse enempää ja tekkiin hukkaportin tangosta säädettävän, pikkusen tiukkasin niin nousi ahtopaineet 1.3:oon ja pakoputkesta ei oikeastaan mitään, elikkä seuraavaksi alan isontaan syöttöjä ja laitan pakopainemittarin että vois vähän seurata ettei tuu vahinkoja, mutta aivan ensimmäiseksi tarkistan voimansiirrosta öljyt ettei vaan tule vahinkoa..
kommentoikaa vapaasti näitä mun kokeiluja etten tee mitään radikaaleja virheitä tässä mun harrastusvirityksessä
kommentoikaa vapaasti näitä mun kokeiluja etten tee mitään radikaaleja virheitä tässä mun harrastusvirityksessä
Re: magneettiventtiili
miten muuten sulla ei pakopaineet aukase hukkaporttia ollenkaan,onko vakioputkisto vai mikä sen tekee...?jpesala kirjoitti:mulla on ljiin hukkaportin letkussa magneettiventtiili, millä voidaan poistaa hukkaportti kokonaan pelistä. paineet nousee 1.2 kiloon.
aikanaan kokeilin paljon puhuttuja prikkoja hukkaportin painekellon alle. toimi vähän aikaa kunnes kellon kalvo repesi. sitä painekelloahan ei saa edes toyotalta varaosana. piti soveltaa volvon 240 sarjan turbon kello.
nyt sen ahtopaineet pysyy 0.55 kilossa . punanen varoitusvalo syttyy mun mittarin mukaan n. 0.6kilossa. nämä lukemat tarvike turbonahtopainemittarista. tarkkuus +- jotain.
t.jp
kävin äsken tallissa purkamassa yhden ct-20 turbon pakopuolen ihan vaan tarkistamassa kumpaan suuntaan hukkaportti aukeaa. on siinä mahdollisuus , että pakopaine aukaisisi hukkaporttia mutta ei kai käytännössä näin tapahdu. ahtopuolen paineella sitä hukkaporttia ohjataan painekellolla. näitä painekelloja löytyy 0.1kgeen välein eri avautumispaineille. tällä mun magneettiventtiilillä vain huijataan painekelloa.( myös katsastajaa pakokaasutestissä. magneettiventtiili kiinni ei hukkaportti aukea, ahtopaineet tapissa mutta kun syöttöä ei tule samassa suhteessa paineeseen ei pakoputkesta tule kuin valkosta ilmaa. aina on tullu leima tällä konstilla.) heh.
t.jp
t.jp
ei sulla sattus oleen kuvia sieltä imusarjan puolelta siitä coolerin putkesta...metsäsika kirjoitti:itte laitoin coolerin männä viikolla ja kyllä ne putket sieltä akkujen alta sopivat ihan kohtalaisesti kuvia olis tuolla simolinin palstalla maasturi projekteissalepanoksa kirjoitti:huomenna tulee minulle coolerin aihio, tänään jo kattelin miten vedän putket coolerille...ahdasta on..
no ei ole vielä mut tämän illan aikaan voin laittaa kuvatuksia ,täytyy lähteä ottamaan kuvia nytlepanoksa kirjoitti:ei sulla sattus oleen kuvia sieltä imusarjan puolelta siitä coolerin putkesta...metsäsika kirjoitti:itte laitoin coolerin männä viikolla ja kyllä ne putket sieltä akkujen alta sopivat ihan kohtalaisesti kuvia olis tuolla simolinin palstalla maasturi projekteissalepanoksa kirjoitti:huomenna tulee minulle coolerin aihio, tänään jo kattelin miten vedän putket coolerille...ahdasta on..