
Pakoputki
Valvoja: Käyttäjä
Olisin aikeissa tehdä HJ60 putken, kunhan uusi 12h-t kone valmistuu.
Turboon tulevan laipan lähtöhän on noin 65mm, joten onkos sitä mitään etua tehdä putkesta yhtään isompaa? Tottakai joku 75mm olisi hienomman näköinen, mutta tarjonneeko mitään etua, kun se turbon "kulmalaippa" tosiaan on 65mm halkaisijaltaan?
Töissä olisi 65mm joustoputkea 2 metrin pätkissä järkihintaan. Ajattelin sellaista laipasta noin vaihdelaatikon kohdalle, sitten suoraa putkea taakse asti (tai vaimennin johonkin koloon, jos pitää liian kovaa ääntä).
Mietin vaan, että kuinka paljon se haitari ahdistaa, koska sisäpintahan on röpelöinen. Ts estääkö mikään tekemästä vaikka koko putkea ko materiaalista...?
Loppuun pitäisi keksiä joku järkevä ulostuloratkaisu, koska nyt tulee pakokaasut takakulmissa olevista ilmanPOISTOaukoista sisään, jos ajaa ikkuna tai kattoluukku auki... Kauhea käry välillä ja joutuu ajamaan ikkunat kiinni.
Mistä saisin siihen turbon "kulmalaippaan" tulevan laipan? Ts tarkoitan nyt siis pakoputken alkukäyrässä olevaa laippaa. Saakohan jostain tarvikkeena tai myisikö joku mulle vanhasta putkesta?
Turboon tulevan laipan lähtöhän on noin 65mm, joten onkos sitä mitään etua tehdä putkesta yhtään isompaa? Tottakai joku 75mm olisi hienomman näköinen, mutta tarjonneeko mitään etua, kun se turbon "kulmalaippa" tosiaan on 65mm halkaisijaltaan?
Töissä olisi 65mm joustoputkea 2 metrin pätkissä järkihintaan. Ajattelin sellaista laipasta noin vaihdelaatikon kohdalle, sitten suoraa putkea taakse asti (tai vaimennin johonkin koloon, jos pitää liian kovaa ääntä).
Mietin vaan, että kuinka paljon se haitari ahdistaa, koska sisäpintahan on röpelöinen. Ts estääkö mikään tekemästä vaikka koko putkea ko materiaalista...?
Loppuun pitäisi keksiä joku järkevä ulostuloratkaisu, koska nyt tulee pakokaasut takakulmissa olevista ilmanPOISTOaukoista sisään, jos ajaa ikkuna tai kattoluukku auki... Kauhea käry välillä ja joutuu ajamaan ikkunat kiinni.
Mistä saisin siihen turbon "kulmalaippaan" tulevan laipan? Ts tarkoitan nyt siis pakoputken alkukäyrässä olevaa laippaa. Saakohan jostain tarvikkeena tai myisikö joku mulle vanhasta putkesta?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Benifets;osilpi kirjoitti:Olisin aikeissa tehdä HJ60 putken, kunhan uusi 12h-t kone valmistuu.
Turboon tulevan laipan lähtöhän on noin 65mm, joten onkos sitä mitään etua tehdä putkesta yhtään isompaa? Tottakai joku 75mm olisi hienomman näköinen, mutta tarjonneeko mitään etua, kun se turbon "kulmalaippa" tosiaan on 65mm halkaisijaltaan?
# improves exhaust flow
# contributes to lower EGT
# permits quicker turbo spool up
# improves turbo efficiency
# more exhaust area means better exhaust flow
Tuskin toi paljon haittaa, jos on tarpeeks reilun kokoista. Mulle on kerrottu että ongelmana on se että toi väsyy/murtuu ajan mittaan jos on pitempiä pätkiä... tiedä sitten.Mietin vaan, että kuinka paljon se haitari ahdistaa, koska sisäpintahan on röpelöinen. Ts estääkö mikään tekemästä vaikka koko putkea ko materiaalista...?
Australiastahan näitä saa, ei tosin näytä olevan laippaa irrallaan:Mistä saisin siihen turbon "kulmalaippaan" tulevan laipan? Ts tarkoitan nyt siis pakoputken alkukäyrässä olevaa laippaa. Saakohan jostain tarvikkeena tai myisikö joku mulle vanhasta putkesta?
http://www.eng-tek.com.au/product_info. ... cts_id=225
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
osilpi kirjoitti:Kuinkas 3" haitari on kiinni? Ja kuinka kauan on kestänyt? Ei vaimentimia ollenkaan??
Mistä sait sen laipan?
Kuulostaa ihan hyvältä ja vaivattomalta
Haitari putki menee just 3"putken päälle, pakoputkiklemmarilla sitten kiristetty siihen. Laipan leikkasin siitä vanhasta pakoputkesta ja laippaan hitsasin lähdön 3" putkesta.
Vuoden on ollut nyt tuo patentti, tuota haitariputkea saa myös ruostumattomana eli siitä tekemällä saisi pitkä ikäisen putken.
Yksi läpivirtaava pieni (30cm) simonssin 3" vaimennin on välillä.
Pakoputki
Eka pätkä pakoputkesta alkoi vuotaan ja pukkas kaasut sisälle , just kun piti lähteä reissuun.Ei muuta ku tojotalle, mitä maksaa!Pahoinvointi senku lisäänty kun kuulin hinnan.Nyt alla pakoputki 63mm. rosterista myöskin pöntöt samaa ainetta.Pakoputki valmistettiin paikalla ja mitä mukavinta siinä on ikuinen takuu (jos auto pysyy samalla omistajalla).Äänet on erilaiset huomaa paremmin kun auto ajaa pihaan.Kiihtyvyyskin tuntuu paremmalta tiiä häntä.Tämä rosteri pakoputki ikuisella takuulla paikalleen tehtynä maksoi vain 50e enemmän kuin originaali putki jonka saat ite laittaa.Tämä paja myy myös putkia mutkia pönttöjä jos tahtoo tehdä ite.
pakoputki
Kattokaaka ferrita.com siellä on hinta putkista mutkista pöntöistä. hinta mun autoon oli 1000 e .Työhön sisälty vanhan purku uuden teko uusine ripustuksineen.Tämä tehtiin yrityksen pääkallopaikalla,Köping.Kuulemma Hesassa on haarakonttori.
pakoputki
Näpyttäkää ferrita.se niin pääsee paremmin perille.Näköjään hinta tiedot valmiista pakoputkesta on otettu pois ,hinta mitä viimeksi katsoin oli noin 1100e (cruiser 4.2).
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
laippa
menet vaikka johonkin metalli verstaaseen niin polttoleikkaavat sulle levystä kyseisen laipan .
kaveri teetti pakopukeensa laipat ammattikoulussa ja hyvä tuli.
sehän tulee se haitari putki tiettävästi toisen putken päälle ja lemmarilla kiinni...
kaveri teetti pakopukeensa laipat ammattikoulussa ja hyvä tuli.
sehän tulee se haitari putki tiettävästi toisen putken päälle ja lemmarilla kiinni...
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
pakoputki
Jutustelin tässä taannoin tästä Ferrita pakoputkesta.ikuiselle takuulle löytyi käyttöa kun putken liitoksesta pakosarjan päästä alkoi hieman pakokaasua vuotaan.Kokkeilin kiristää ei auttanut moottorin vääntö vissiin löysyttää vaiko se että ajan rekka tiisselillä tuntuu että kone käy kuumempana.Soitin kerroin huolen,sanovat aja verstaalle , korjaus ei maksa mittään .Ikuinen takuu toimii.
Re: pakoputki
Tä?hzj75 kirjoitti:... moottorin vääntö vissiin löysyttää vaiko se että ajan rekka tiisselillä tuntuu että kone käy kuumempana...


SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)