Kuva Kuva

HJn etuperä kuralla

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Tellervo
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: Ilmajoki

HJn etuperä kuralla

Viesti Kirjoittaja Tellervo »

Nyt kovasti kaipaan kokeneempien vinkkejä kyllä tällä kertaa :cry:

HJ60 teki niin että enääpä ei etuperä vedä vaan pitää jonkimmoista hieman rohisevaa ääntä ja ei käänny juuri ollenkaan.
Koulutukseltani kyllä oon henkilöautoasentaja ja veikkaisin että tuosta selviän mutta kun remppa pitää tällä kertaa tehdä pihalla (lunta n. 19cm) ja työkaluja pitää kattella valmiiksi niin kaipaisin niitä vinkkejä tuohon että mitähän kaikkea siellä vois olla vikana? Niin että jos jollaki olis kokemusta tuollasesta.

Jäi koulussa nuo jäykät etuakselit vähän vähemmälle huomiolle ja HJkin on ollut vasta viikkoja niin nyt on kyllä vähä robleemia

Niin tosiaan ja renkaan sisäpuolen öljytinhän toimi mainiosti ja siihen hommaan löytyi kyllä hyvän oloisia vinkkejä ja ohjeita mutta nyt kiinnostais lähinnä tuo vika että mitä sieltä kannattais ensimmäisenä kattella ennen ku oon purkanu koko tojon tuohon hankeen.
Avatar
Tellervo
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja Tellervo »

Nyt on jokuset tunnit seikkailtu foorumeilla ja jonkimmoista vastausta taisin tuohon itte löytääkki.
"Eli murrosnivel finiitto,pala/palasia irti ja mennyt pallonivelen väliin,puhdistin,ja nyt kääntyy hyvin."

Jos saisi edes tuossa pihassa edes kääntymään niin pääsis talliin jatkamaan remppaa :)
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Eli jos murros palasina niin sillonhan vetokin loppuu, jos ei oo perälukkoa.

Ainoa varsinainen "erikoistyökalu" on 54 mm hylsy pyöränlaakerin mutterille. Murrosjutuista löytynee muut avut.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

hj60 kirjoitti:Eli jos murros palasina niin sillonhan vetokin loppuu, jos ei oo perälukkoa.

Ainoa varsinainen "erikoistyökalu" on 54 mm hylsy pyöränlaakerin mutterille. Murrosjutuista löytynee muut avut.
Minoon käyttäny venäläistä jakoavainta, eli ruuvimeisseli ja vasara..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

r2ree kirjoitti:
hj60 kirjoitti:Eli jos murros palasina niin sillonhan vetokin loppuu, jos ei oo perälukkoa.

Ainoa varsinainen "erikoistyökalu" on 54 mm hylsy pyöränlaakerin mutterille. Murrosjutuista löytynee muut avut.
Minoon käyttäny venäläistä jakoavainta, eli ruuvimeisseli ja vasara..
Joo niin oli käytetty munki etuakselissa aiemmin, ja sen kyllä huomas.

Mites saat meisselillä laakerille kiristystä 4,0 ... 6,8 Nm ja lukkomutterille 78 Nm?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

hj60 kirjoitti:
r2ree kirjoitti:
hj60 kirjoitti:Eli jos murros palasina niin sillonhan vetokin loppuu, jos ei oo perälukkoa.

Ainoa varsinainen "erikoistyökalu" on 54 mm hylsy pyöränlaakerin mutterille. Murrosjutuista löytynee muut avut.
Minoon käyttäny venäläistä jakoavainta, eli ruuvimeisseli ja vasara..
Joo niin oli käytetty munki etuakselissa aiemmin, ja sen kyllä huomas.

Mites saat meisselillä laakerille kiristystä 4,0 ... 6,8 Nm ja lukkomutterille 78 Nm?
Näppituntumalla... 8) 8) 8)
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tämä ;) jäi mulla pois tuolta perästä, oli sinne tarkotus se laittaa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Hoosuu
Viestit: 235
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:48 pm
Paikkakunta: Vammala

murroksen vaihto

Viesti Kirjoittaja Hoosuu »

ei murroksen vaihto vaari pyörän laakerien irrotusta, napalukon kansi vaan pois että saa vetoaksel päästä seeger-renkaan pois ja sitten jarruletku irti, sitten olka-akselin laakerikannet auki johan tulee koko nippu käteen .....
Avatar
Tellervo
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja Tellervo »

Tehtävä suoritettu.
Kohtuu helppo homma ja vikaki oli melko selvä :D
Vaikka on kyllä perhanan kovettu tuo etuperä, on ollu japanilaaset asialla mutta kyllä sieltäki näköjään jotain hajalle saa.

Kuva
Vastaa Viestiin