LJ70 Turbo
Valvoja: Käyttäjä
LJ70 Turbo
...Turbon ja imusarjan putkeen on laitettu ns. dump-valve... (ei se ole kyllä oikeesti se, siinä on säätöruuvi ja lukitusmutteri M10) ahtopaine noin 0,3bar ja ....-valve alkaa suhiseen noin 3000rpm kohdilla, edelline omistaja käyttänyt auton hukkaportti rempassa... onkohan orkkis hukkaportti korvattu nyt sillä Kokemuksia?
meen illalla testaan pajalle mitä tapahtuu kun säätää...nouseeko paineet vai...aika näyttää...
meen illalla testaan pajalle mitä tapahtuu kun säätää...nouseeko paineet vai...aika näyttää...
Viimeksi muokannut mrpopeye, Su Maalis 06, 2005 3:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähän toi dumppi arveluttaa ja jos ahdot on vain 0,3, niin ei kuulosta järkevältä. Vakio lj:n ahdot on n.0,7 paikkeilla ja aika monella tiedän niiden nousevan yli 1,2:n, jopa 1,5 käytetään hetkellisesti.
Mutta se rengaspolitiikka kiinnostaa mua enemmän, eli kuinkas isoja palleroita oot ajatellu laittaa, jos koriakin pitää nostaa. Lj:n pyöräkoteloihin mahtuu 33" jo vakiona ja ihan pikkuvaivalla 35".
En ensimmäisenä suosittelis korin nostoa, vaan mieluummin lähtisin sieltä alustan puolelta tekemään niitä korotusjuttuja.
Mutta se rengaspolitiikka kiinnostaa mua enemmän, eli kuinkas isoja palleroita oot ajatellu laittaa, jos koriakin pitää nostaa. Lj:n pyöräkoteloihin mahtuu 33" jo vakiona ja ihan pikkuvaivalla 35".
En ensimmäisenä suosittelis korin nostoa, vaan mieluummin lähtisin sieltä alustan puolelta tekemään niitä korotusjuttuja.
ei oo tarkoitus laittaa "kivitalon" kokoisia renkaita, taitaa loppu moottorista tehot, jos >33" laittaa, se on ihan vakio pyörillä ja oon tossa kysellyt 31X10,5X15 hintoja... se venttiili mua enemmän ihmetyttää ja samoin paineet...onkohan se mittarikaan kytketty oikeeseen paikkaan? kun näkyy olevan hukkaportin letkussa. Mites saa paineita ylemmäs ja lisää syöttöä pumpulta?

¤raha-asiat on kunnossa ja maastoautoilu on mukavaa¤
jos sen painekellon akseli liikkuu edestakas ilman voimankäyttöö, ni sillo se kello on risa, kokeile sen toimivuus paineilmalla, ja jos käytät konetta ilman painekelloa ni sul on hukkaportti auki koko ajan ja ei nosta paineita, lukita se hukkaportin läppä jollain rautalanka virityksellä kii, ja kokeile sit nostaako paineita, jos ei sittekää nosta ni sit voit ruveta soittelee turpokauppiaille..
arska
1# Montenegro Off Road Club
163# SLCK
1# Montenegro Off Road Club
163# SLCK
mun ljiissä ahtopaineen punanen merkkivalo syttyy jo ennen 0.7 kg painetta. norm. paine on 0.5-0.6 kg. jos ajetaan o.7-1.5 kg paineilla , niin mistä ne koneet saavat tarvittavan polttoaineen lisä syötön. munkin autossa magneettiventtiilillä saa hukkaportin kokonaan pois käytöstä ja paineet sen kun vain kasvaa. tosin pakoäänet hiljenee tyystin se kun eisaa silloin kuin pelkkää ilmaa
en ole uskaltanut kovin pitkään ajaa tollasilla paineilla.
katsastuksen pakokaasutestistä tuli tosi puhtaat arvot . kunse polttaa vain ilmaa. heh.
tällaisia kokeiluja tehnyt jp.
katsastuksen pakokaasutestistä tuli tosi puhtaat arvot . kunse polttaa vain ilmaa. heh.
tällaisia kokeiluja tehnyt jp.
Taitaa olla useimmissa lisätty syöttöä, niillä savuilla ei vaan tarvi mennä katsastukseen.jpesala kirjoitti: jos ajetaan o.7-1.5 kg paineilla , niin mistä ne koneet saavat tarvittavan polttoaineen lisä syötön.
Ei niillä yli kilon ahdoilla kovin pitkiä vetoja kannata tehdäkään.

mulla on syöttöruuvi käännetty pohjaan eikä se saa läheskään tarpeeksi polttoainetta noille paineille ,että niistä olisi mitään käytännön hyötyä. tietty syöttöruuvin rajotin holkkia voisi alkaa lyhentään niin saisi käännettyä vielä lisää ainetta koneelle. savutus on aika miehekästä jo näilläkin säädöillä.
t.jp
t.jp