Lopetti tuo hojo sitten starttaamisen perjantaina, ensimmäinen ajopäivä kahden kuukauden seisonnan jälkeen... juuri sitä ennen rempattu mm laturi ym. Kyllä harmitti. Jäi varaosaliikkeen pihaan ja hinattiin hiasella käyntiin. Startista kuului vain naks naks.
Purin tuota jonkun verran ja:
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... kiskot.JPG
Kuvan laatu on huono, mutta siitä selviää, että toinen noista L:n mallisista virtakiskoista oli aivan loppu ja toinenkin huono. Päävirtakaapelin puoleinen on tuo loppu oleva. Noihin kiinni tuleva pyörivän osan (onkos se nyt sitten se solenoidi) virtakiskojen puoleisella pinnalla oli paljon röpelöä ja kulumaa.
Samoin molemmat laakerit siinä pitkän kuparipuikulan, jonka toisessa päässä tuo "hiiliharja" on, (mikäs sen nimi nyt on) ovat loppu. Toisessa päässä oleva hammastus jonkun verran kulunut. Samoin "hiiliharjat" (vai mitkä ne 4 kpl hiiliä ovat) olivat loppuunkuluneet.
Onko tuota nyt mitään järkeä enää kunnostaa, vai ostanko tarvikelaturin (motonetissä 236e muistaakseni), jonka laadusta ei voi olla varma? Alkuper kunnostettu laturi 386e.
Vai kannattaisiko kunnostuttaa jossain ja missä pk-seudulla?
HJ 60 starttimoottorin korjaus vai uusinta
Valvoja: Käyttäjä
HJ 60 starttimoottorin korjaus vai uusinta
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Tojon startin tyyppivika nuo liuskat. Moniin tojoihin korjattu, se pyöreä menee yleensä kevyesti hiomalla, ja nuo liuskat makso muistaakseni vitosen ku viimeksi ostin. Ei laakerit ja hiiletkään varmaan pahoissa hinnoissa ole. Kunnostetun vaihtokamppeen hinnassa suurin osa tulee työstä ja rahdista + kate, ei osista.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
No ostin kuitenkin uuden starin motonetistä. Paketin päällä lukee "brand new", joten siitä voisi päätellä kyseessä olevan uuden, ei kunnostetun. Varmahan ei voi olla, varsinkin kun motonetistä on kyse.
Laturi on 4,5kw tehoinen, onkohan alkuperäinen samantehoinen?
Mukana tuli testaustodistus, jossa kaikkia lukuja. Maksimivirta oli ollut näköjään 560a.
Kyllä starttaa paremmin kuin ikinä! Pyörittää konetta varmaan tuplat nopeammin ja ääni startissa on aivan erilainen. Ennen sai aina sahata hetken, nyt käynnistyy samantien (ennen ehti sahatessa nousta öljynpaineetkin, mutta enää ei ehdi -> edicci vai mikä se nyt on sammuttaa hieman herkemmin käynnistyksessä).
Vanhan vien varmaan takaisin, niin saa pantin.
Laturi on 4,5kw tehoinen, onkohan alkuperäinen samantehoinen?
Mukana tuli testaustodistus, jossa kaikkia lukuja. Maksimivirta oli ollut näköjään 560a.
Kyllä starttaa paremmin kuin ikinä! Pyörittää konetta varmaan tuplat nopeammin ja ääni startissa on aivan erilainen. Ennen sai aina sahata hetken, nyt käynnistyy samantien (ennen ehti sahatessa nousta öljynpaineetkin, mutta enää ei ehdi -> edicci vai mikä se nyt on sammuttaa hieman herkemmin käynnistyksessä).
Vanhan vien varmaan takaisin, niin saa pantin.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Onkos tuo nyt ääneltään niinku pitääki, eli se josta tunnistaa ainaki 80-luvun hiacet ja ruiserit? Eli koneen ollessa kylmä kuuluu startista TO-JO-TA ja sitte jo käy, lämpimällä koneella se sanoo vaan että TOI!
Mulla toimii tuo vanhaki vielä tuossa mielessä oikein.
Mulla toimii tuo vanhaki vielä tuossa mielessä oikein.

SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.