stefan vaihto kuluneelle akselille
Valvoja: Käyttäjä
stefan vaihto kuluneelle akselille
Asiastahan on jo paljonkin juttua täällä mutta tämmöseen ongelmaan kaipaisin vähän apuja eli kyseessä on hj-61 ja etu vetoakselissa on stefan kuluttama ura,uusi stefahan asettuu samalle kohdalle kun vanhakin niin se tuskin pitää öljyjä perän puolella.voiko stefan jättää esim 2mm ulospäin ja pysyykö se vielä paikallaan,akselin kaulallahan olis varaa,vai miten olette asian ratkaisseet.Sitten noiden osien hinnoista kun joku on saanut nuo pronssiholkit toyotalta jopa 20 eurolla kpl kun jämsässä maksaa tuo 35euroa kpl,onko noissa hinnoissa tosiaan noin iso ero eri toimipisteitten välillä??
Hannes
Hannes
Re: stefan vaihto kuluneelle akselille
Tuo hintakysymys ratkesikin jo kun noudin uusia heloja,niiden malli muuttuu -88 mallissa erillaiseksi kuin -87.eli -87 saa myös jämsästä 20eurolla kpl kun tuo uudempi maksaa 35euroa vaikka näytti jopa pienemmältä kuin tuo vanhempiHannes kirjoitti:Asiastahan on jo paljonkin juttua täällä mutta tämmöseen ongelmaan kaipaisin vähän apuja eli kyseessä on hj-61 ja etu vetoakselissa on stefan kuluttama ura,uusi stefahan asettuu samalle kohdalle kun vanhakin niin se tuskin pitää öljyjä perän puolella.voiko stefan jättää esim 2mm ulospäin ja pysyykö se vielä paikallaan,akselin kaulallahan olis varaa,vai miten olette asian ratkaisseet.Sitten noiden osien hinnoista kun joku on saanut nuo pronssiholkit toyotalta jopa 20 eurolla kpl kun jämsässä maksaa tuo 35euroa kpl,onko noissa hinnoissa tosiaan noin iso ero eri toimipisteitten välillä??
Hannes

-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen
noita akselin uria saadaan jopa täytettyy ja hiottuu uudestaan mittoihinsa mut en nyt just jaksa muistaa misä , kyllähän noita sylinterienkin varsia hitsataan ja koneistetaan uudestaan kun uusi saattaa maksaa useita satoi euroi niiin kyllä siinä säästää ja noita mettäkoneen tappeikin saa täytettyy ja mitä vaan akseleita jotka on kulunut .
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
kulunu vetarin stefan kohta
Hitsaus vetoakselisa on aika kyseenalaista,karkaitu akseli ottaa itteensä ja saattaa katketa, ruikuttamalla lisää ainetta ja siitä hiomalla paljon turvallisempi vaihtoehto.
Tohon stefan asennukseen lähinnä hain tietoa et pysyykö se paikallaan jos sen jättää pari milliä ulommas niin että se tulis sen uran ohi.Sillai ne sinne nyt asensin, aika näyttää miten käy.Liekö voitelun puutetta vai mitä kun oli kummaltakin puolelta pronssiholkki akselissa kiinni ja pyöriny siis pesässään?Väristä päätellen siel oli ollu grafiittivaseliinia perän öljyllä ohennettuna;-)Laitoin nyt sinne mobilin XHP 222 sinisen vaseliinin,hain suoraan toyotan huollosta,jos nyt ainakin voitelis kunnolla.Se on seuraavaks tuon uran täyttö ja hionta edessä ellei rupee öljyt pysymään oikealla puolen stefaa.
Hannes
Hannes
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: La Marras 26, 2005 8:13 pm
- Paikkakunta: siikainen