Kuva Kuva

HJ-60 etuakselin remontti

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Kumpu1
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 11:21 pm
Paikkakunta: Uusikaupunki

HJ-60 etuakselin remontti

Viesti Kirjoittaja Kumpu1 »

Aloitin pitkään suunnittelemani akseliremontin ja nyt pari kysymystä. Etuakselin vuoto-ongelman korjaus: riittääkö akselin stefa + pronssiiholkki, vai miten laajasti olette tiivisteitä vaihtaneet. Pronssiholkki ilmeisesti toimii jonkinlaisena laakerina. Miten paljon saa olla välystä akseliin nähden? Itselläni akseli klonksuu jonkin verran holkissa.
Sääli on sairautta
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Sama homma on mullakin edessä kunhan palaan Saksasta (ei muuten näü täällä idempänä juuri maastureita). Kaikki tieto kiinnostaa...
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Kumpu1
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 11:21 pm
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja Kumpu1 »

Sen verran väliaikatietoja, että nyt on molemmat etunavat purettu ja tiivisteet (akselinstefat + isot stefat) ja pronssiholkit kotona. Toisen holkinkin sain suht vaivatta pois. Erittäin pehmeää ainetta ja nöyrtyy helposti. Noin millin olivat kuluneet. Saa nähdä miten alkaa pitämään.
Sääli on sairautta
RIISSELI
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 1:19 pm
Paikkakunta: nurmo

Viesti Kirjoittaja RIISSELI »

Aiheeseen liittyen: onko kukaan olkatapin laakereita säätäessään ottanut niitä shimmilevyjä pois vain siitä ylemmästä laakerista?
Vastaa Viestiin