Kuva Kuva

2-LT turboa asentamassa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

2-LT turboa asentamassa

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Moro

Tutulla on satoja turboja varastossa ja pitäisi saada tietää minkä turboyksikön sieltä viittisi liimata tohon 2-LT koneen voimanlähteeksi?

Siellä oli esimerkiksi mielenkiintoinen Volvo 70 TD:n turbo. Kävisiköhän se? Pakopuolen hyrrä oli vain n. kolme kertaa suurempi ja hukkaporttia ei näkyny...?
Viimeksi muokannut SuurSyömäri, Ma Heinä 17, 2006 10:27 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Schwitcher S2BG (60/54) tai Hollset HX-40, jos tehoja haluaa
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

kiittää ja kumartaa. Pitää tiedustella saatavuutta noille vermeille. onko detaljeista faktaa netissä?

Onko testattu ja hyväksi havaittu?
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Ei oo tässä autossa testattu, mutta tuolla www.holysmoke.fi foorumilla kehuivat olevan varsin passeli ahdin tuohon pataan.
Oli miulla S2B tuossa Patrollin koneessa ja siinä tuntui hyvin rokkaavaan vakio pumpulla.
Edit:Aattelinpa etsiä jostain tommoisen S2BG:n kunhan saa muuten auton kutakuinkin maastokelpoiseksi.
Rojota
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Syys 21, 2005 9:12 am

Re: 2-LT turbon vaihto kysymys

Viesti Kirjoittaja Rojota »

SuurSyömäri kirjoitti:
Tutulla on satoja turboja varastossa
saisko tutun yhteystietoja?
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 2-LT turbon vaihto kysymys

Viesti Kirjoittaja Repro »

Rojota kirjoitti:
SuurSyömäri kirjoitti:
Tutulla on satoja turboja varastossa
saisko tutun yhteystietoja?
Tai jos siellä on ylimääräisiä ja ilmaisia niin saa lähettää tänne. :lol:
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Juu. JF:llä on lista turpottimista? Ei taia olla ilmasia, ja asiantuntija lähti liikkeestä kiitään pari vuotta sitten niin siellä on lojunut turpot verhojen takana pölyttymässä.

Eli suomexi tarkoittaa sitä että täytyy tietää tarkkaan mitä haluaa ja listalta pongata löytyykö. ja sitten pitäisi vielä jonkun sankarin kaivaa muutama tunti turpokasaa löytääkseen sen halutun...

Eli aika toivotonta...

Liike on Moposport vantaalla
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Nonii

Turbo irroitettu avattu ja analysoitu.

- Hukkaportin kellon kalvo rikki.
- imupuolen siivistä lähtenyt paloja ja loput vääntyneitä.
- Imupuoli öljyinen.
- pakopuolella halkeamia hukkaportin aukon ympärillä. halkeamat painepuolelle asti.
- Hukkaportin vivun tappi, jossa se työntötanko kiinni, lähes poikki.

Ainoilta ehjiltä kapistuksilta tuntuu ne pultit millä koko roska kiinni. Ei ihme ettei oiken ahda...
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

No onhan siellä sitten vielä keskiosa ehjä, eli EI PALJON MITÄÄN rempattavaa! :lol:
Ei muuta ku uutta mutkaa tilalle.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Nonii

Asentamisen helpottamiseksi ostinma käytetyn turpon LJ70 sestä.

... saatiin sitten uusvanha turpo jossa sama vika pakopuolen hyrrän luona eli hukkaportilla halkeamat painepuolelle asti :(

...

..

.

Joka tapauksessa Intercoolerin asennus hiluxin keulaan alkoi :D . Tavaraa piti heivata edestä ihan kohtuullisesti kun ei pienintä cuuleria siihen ajateltu laittaa. Pitänee ottaa jossain välissä pari kuvaa.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

turbojen korjaussarjat

Viesti Kirjoittaja jpesala »

moi. keväällä korjasin/ huolsin oman ljiin turbon. laitoin turbon osiksi ja laakeroin ym. koko paketin se oli helppo homma eikä tarvita mitään "turbohuoltoliikkeitä" rahastamassa välistä. oma turboremontti maksoi 180€
kaikkien turbojen varaosat suoraan maahantuojalta
matti pinnioja 0400421194
suosittelee jp.
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Noni

Nyt on asennettu Cuuleri ja vaihdettu vanha nestejäähdytteinen LJ70 turpo Ikivanhaan Cressidan 2 LT koneeseen.

Pakettihan tosiaan lepää LN65 hiluxin keulilla. Renkaina 31/10,5/15 Dueller AT. Tänään highwaylle föönattiin kivutta laittomat 130 kmh tauluun.

Ahtopainemittari ja urporuuvi tilattu ja asennus ehkä perjantaina... syöttöruuvia kääntämään ettitään joku spekiaali täältä lähettyviltä.

Niijoo coolerin koko on n. puolet hilun syyläristä.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
pete
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 4:58 pm
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja pete »

Kuvia... :)
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Noissa Toyotan turboissa tuppaa yleensä olemaan siinä hukkaportin reiän ympärillä halkeamia, mutta ei niillä ole niinkauan merkitystä kun ei ala palasia putoilemaan. Jos sieltä joku promille pakokaasujen virtauksesta karkaa turbiinin ohi, niin ei sitä taida ainakaan takapuolituntumalla huomata tehoissa.

Minulla oli jo kymmenen vuotta/200tkm sitten 61:ssä se halkeama ja hyvin puhaltaa vieläkin. Eli ei kannata ensimmäiseksi huolestua siitä, jos puhallin muuten pelaa.

Timop
TP
Repro
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Touko 29, 2006 1:39 pm
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Repro »

Käykö muuten CT-20:n pakopesä CT-26:seen?
Eli suomeks käykö LJ:n pakopesä HJ/Supran ahtimeen?
Vastaa Viestiin