Kuva Kuva

murros

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
junebella
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 12:27 pm
Paikkakunta: Lapinlahti

murros

Viesti Kirjoittaja junebella »

Kertokaas poijjaat, että mitä sellanen etumurros maksaa tollaseen HJ-60:iin.... Mulla taitaa se kuskin puoleinen olla rikki... prkl...

Ja että onkos millanen homma sellanen vaihtaa itte? Kuhan tässä kyselen....
#261
beejii
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Huhti 25, 2006 2:13 pm
Paikkakunta: Vihanti

Viesti Kirjoittaja beejii »

61:een oli vähä yli sataeuroo tarvikkeena. Nätti vaihtaa...
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Kannattas Junebella ettiä joku miehenpuolikas siihen vaihtohommaan...ei niin etteikö se naiseltakin kävis mutta antais hieman varmuutta...
Kuinkas se kuskin puolen murros oireilee...naputtaa,rutisee,paukkuu...?????
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Tässä yksi linkki missä kaksi vaihtoehtoa.

http://www.offroadtarvike.fi/toyota.html

Ei paha homma mutta... :roll:
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
Avatar
junebella
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 12:27 pm
Paikkakunta: Lapinlahti

Viesti Kirjoittaja junebella »

Jaa jaa, vai epäilet sä käyttis mun taitoja????

Ei vais, enhän mä ny itte osaakaan, kyllä toi mies lupas jeesata.

Se paukku kääntyessä aika ilkeesti kun joskus maaliskuus sillä nelikolla ajelin. Sit se on seissy tuossa parkkiksella ja öljyä vuotaa... Eli kai se on rikki? Luulisin ainakin...

Ajelin sen tänään odottelemaan remppaa miehen ukin luo, kun siellä olis parempi laittaa kun tossa parkkiksella.
#261
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Se öljynvuoto ei riipu sen murroksen kunnosta eli sieltä lienee tiivisteitäkin vaihtokunnossa.
Toisaalta pikku naputus ei haittaa jos ette meinaa extreme offata sillä.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Kyllä se kannattaa vaihtaa ennenkuin se hajoaa.. Mulla piti samanlailla kääntäessä naputusta murros. Tosin se hajosi ojaa ylittäessä ( tyyliin että mennäämpäs tuosta yli että heilahtaa) :lol: ja paras pito oli kyseisellä pyörällä ja lukot tietty päällä. Vetari halkesi ja koko rengas jumiin eikä edes kääntynyt ollenkaan, myös napalukko meni samalla rikki. Offroadtarvikkeesta tilasin uuden murroksen + kaikki muut hilut jotka samalla kantsii vaihtaa kun sen kerta purkaa.. pesää pitää kuulemin vingulla hieman suurentaa että tuo HD-mallin murros mahtuu..
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Kuulostaa Nella siltä,jotta menee vetarin stefakin vaihtoon...vuotaako molemmin puolin.
Kannattaa vaihtaa se ronssiholkkikin samalla jos on päässy väljistyy,sillä jos se on väljä niin uus stefa ei kestä kauaa... :shock: :shock:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Ok, holkkeja saa Toyotalta hintaan 20e/kpl?
Mutta en ole näin korjaamokirjaa selaamalla hoksannu että missä se on ja miten vaihdetaan.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
joxer
Viestit: 3
Liittynyt: To Joulu 09, 2004 7:00 pm

Viesti Kirjoittaja joxer »

Onks kukaan ehtiny muodostaa käsitystä noista OffRoadtarvikkeen "Heavy Duty" murroksista? Oks hyvä?
Avatar
junebella
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 12:27 pm
Paikkakunta: Lapinlahti

Viesti Kirjoittaja junebella »

Niin ei se sitä öljyä vuoda kun siitä kuskin puoleisesta... Jaa, kai se pitänee vaihtaa, ennekun menee enempi rikki. Himpura sentäs, kun kaikkee pitää tehä.

Ku sais sellaseen kuntoon että joku sen ostas. Ei mun tuu sillä paljoo ajeltua muuteskaan.
#261
Kimble
Viestit: 115
Liittynyt: La Huhti 30, 2005 8:21 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimble »

A-P kirjoitti:Mutta en ole näin korjaamokirjaa selaamalla hoksannu että missä se on ja miten vaihdetaan.
Tuossa käsissä olevassa osassa (olka-akseli) se holkki on kiinni "sisäpuolella".

http://forum.slck.net/moottoriturvat/ga ... emId=10551

Itse irrotin ohjeen mukaan sahaamalla varovasti ensin halki. SItten omatekoisella isosta pultista, mutterista ja neliöprikasta kasatulla ulosvetäjllä pois. Uusi tilalle korjaamon hydraulipuristimella.

Hyvät ohjeet löysin Birfieldin manuaalista.
Kimble, :shock:
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Huomioitavaa, että holkkeja eli pronssiheloja on eri sisähalkaisijoilla :wink:
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Onkos kukaan kokeillut Nippartsin murrosta?
Laatu Nippartsilla yleensä on ihan hyvä, mutta...?

Ei ole lukkoja aksuloissa, ja ajo on normioffia
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Vastaa Viestiin