
Bertta on -84 ja mittarissa 330t km. Kun sen kylmänä laittaa käyntiin öljynpaineet nousee mittarin puoleenväliin ja kone käy hieman terävästi. (Suutinrempan aika?) Lintan kun polkaisee pohjaan niin putkenpäästä tulee voimasavua jonnin verran. Sitten kun kone on lämmennyt kunnolla öljynpaineet menee kokolailla nolliin, viisari nousee ehkä ittesä verran. Edic ei ole sammuttanu vielä koskaan ittekseen käyntiä öljynpaineen totaalisen katoamisen takia. Taasen kun antaa voiman puhua tulee savua enemmän kuin kylmänä ja höystettynä palaneen öljyn katkulla. Savussa on hitusen sinistä väriä, öljyt ei ole vajentuneet vuodessa juuri mitään.
Niin että olisinko vanhuksesta huolissaan vai en? Lähinnä koska öljynpainemittari on melkein nollilla, eikä se sieltä lämpösenä nouse juuri olleskaan.