No niin.
HJ-60 vm.83, reipas 450 mittarissa. On alkanut oireileen käynnistyksessä.
Elikä seuraavalla tavalla: Normaalisti kylmäkäynnistys vaatii pari starttausta kun edic katkaisee syötön. Kun on saatu käyntiin niin toimii kuin kello. Sitten kun ajelee jonkin aikaa ja lämpimänä pysäyttää vaikkapa rautakaupan pihaan puoleksi tunniksi ja sen jälkeen käynnistää uudelleen niin on sellainen olo kun kaasu ei toimisi ollenkaan. Hyvin pyörittää ja ikäänkuin lähtee käyntiin mutta kaasupedaalilla ei ole vaikutusta kierroksiin ja kone sammuu melkein heti. Kaksi- kolme kertaa kun starttaa niin jo lähtee, mutta aluksi kaasussa on kumma viive. Kaasupedaali on kuin pumpulia. Jonkin aikaa kun on konetta käytetty niin taas on peli ennallaan.
Mitäs tää tällainen on? Polttoaineen syötössä jotakin feelua vai mitä?
HJ 60 ilmiö käynnistyksessä
Valvoja: Käyttäjä
HJ 60 ilmiö käynnistyksessä
Kimble, 
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton

SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton
Vapaastihengitävässä HJ:ssä kaasupedalihan säätää ainoastaan ilmaläppää,eli toisinsanoen hapensaantia.
Ruokapuoli hoituu "automaattisesti" ruiskupumpun avulla,eli vika ei voi olla paljon muuallakaan..
Ensimmäiseksi kannattaa kuitenkin tarkastaa HJ:n "tyyppivika" eli ilmavuodot polttoaineletkuissa ja putkissa.Tuppaavat ajanmyötä ruostumaan puhki lähinnä tankin päältä ja sitten siitä vaahtoamis-vaimennin-härpättimestä mikä on siellä apparinpuoleisen takalokasuojan sisällä.
Seuraava "tyyppivika" on sitten se pumpun sisällä oleva "immenkalvo"...
Tuossa noin puolimiljoonaa kilometriä ajetussa koneessa kannattaisi pikuhiljaa muutenkin tehdä ruisku ja suutin huolto diiseli korjaamossa.
Ainakin suutimien säätö oikeisiin paineisiin piristää kulkua kummasti,vaikka mitään kiihdytysautoahan Hojottimesta ei oikein tahdo saada...
Ruokapuoli hoituu "automaattisesti" ruiskupumpun avulla,eli vika ei voi olla paljon muuallakaan..
Ensimmäiseksi kannattaa kuitenkin tarkastaa HJ:n "tyyppivika" eli ilmavuodot polttoaineletkuissa ja putkissa.Tuppaavat ajanmyötä ruostumaan puhki lähinnä tankin päältä ja sitten siitä vaahtoamis-vaimennin-härpättimestä mikä on siellä apparinpuoleisen takalokasuojan sisällä.
Seuraava "tyyppivika" on sitten se pumpun sisällä oleva "immenkalvo"...
Tuossa noin puolimiljoonaa kilometriä ajetussa koneessa kannattaisi pikuhiljaa muutenkin tehdä ruisku ja suutin huolto diiseli korjaamossa.
Ainakin suutimien säätö oikeisiin paineisiin piristää kulkua kummasti,vaikka mitään kiihdytysautoahan Hojottimesta ei oikein tahdo saada...
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Noi niin,
peruskorjaustahan tässä on suunniteltu jo pitempään ja tarvikkeita siihen hamstrailtu. Tarkoituksen on (oli jo viime talvena) käydä koko auto perusteellisesti läpi. Sattuneesta syystä homma kuitenkin odottelee tekemistään.
Käydään tässä ensihätään kuitenkin nuo polttoaineletkut ja immenkalvo läpi - jos saataisiin kone taas pelittämään.
On se vaan niin mukava auto tuo hojo.
peruskorjaustahan tässä on suunniteltu jo pitempään ja tarvikkeita siihen hamstrailtu. Tarkoituksen on (oli jo viime talvena) käydä koko auto perusteellisesti läpi. Sattuneesta syystä homma kuitenkin odottelee tekemistään.
Käydään tässä ensihätään kuitenkin nuo polttoaineletkut ja immenkalvo läpi - jos saataisiin kone taas pelittämään.
On se vaan niin mukava auto tuo hojo.
Kimble, 
SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton

SLCK #248
Tilapäisesti Cruiseriton