Kuva Kuva

Hj 60 venttiilit?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

PVFilmi
Viestit: 38
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 2:53 pm
Paikkakunta: ikaalinen

Hj 60 venttiilit?

Viesti Kirjoittaja PVFilmi »

Miten muuten säädetään kutoskoneen venttiilit? Siis mikä saksaa ja minkä saa säätää, on niin aikaa ettei muista miten se tapahtuu..
Ja tietääkö kukaan mitkä on välykset hj 60.sen venttiileille.
Pekka Visala
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tietääkö kukaan miksi pakoventtiilin välys on noin suuri?

Tuo iso välys hakkaa keinuvipuun kolon melko nopsaan. Imukeinuihin ei tule samanlaista.

Poison
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Pakoventtiilit lämpenevät imuventtiilejä enemmän, ja laajenevat siten enemmän (eli pitenevät)? Vaikka välykset kuuluukin säätää lämpimään moottoriin, eivät pakoventtiilit kauaa pysy niin lämpiminä kuin mitä ovat koneen käydessä.

Arvaus tämä vain.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:Tuolta löytyy...

http://www.rmlca.ab.ca/old_site/tr_2H_valves.html
Muuten hjyvä mut kun en ymmärrä tota vierasta kieltä. Eikö tosiaan mistään saa suomenkielistä opusta. Yhden olen nähnyt, mutta se on toitsun oma. Täytyy kysyä miten sen sais ostaa..
Avatar
Donut
Viestit: 52
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 10:16 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Donut »

Jos yhtään ymmärrät koneen tekniikasta mitään niin ei muuta kun ruuvaat venttiilikopan irti ja alat säätämään. HJ-60:n venttiilien säätäminen on tehty niin helpoksi ettei yksinkertaisempaa varmaan ole olemassakaan.

Puhun kokemuksesta. Lauantaina avasin ensimmäistä kertaa kyseisen kopan ja itse säätöön meni kai peräti 15min.

Rohkeasti vain testaamaan.
HJ61, vm.-89, huolto N1G, 33" M/T Dueller.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Donut kirjoitti:Jos yhtään ymmärrät koneen tekniikasta mitään niin ei muuta kun ruuvaat venttiilikopan irti ja alat säätämään. HJ-60:n venttiilien säätäminen on tehty niin helpoksi ettei yksinkertaisempaa varmaan ole olemassakaan.

Puhun kokemuksesta. Lauantaina avasin ensimmäistä kertaa kyseisen kopan ja itse säätöön meni kai peräti 15min.

Joo ei se säätö ole ongelma, mutta jos viitsit senverran jeesaa et minkä kuuluu saksata jne.. On senverran aikaa kun joskus olen 4.sen konetta olen säädellyt..

Rohkeasti vain testaamaan.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

JF kirjoitti:Pakoventtiilit lämpenevät imuventtiilejä enemmän, ja laajenevat siten enemmän (eli pitenevät)? Vaikka välykset kuuluukin säätää lämpimään moottoriin, eivät pakoventtiilit kauaa pysy niin lämpiminä kuin mitä ovat koneen käydessä.

juu siis kannattaa säätää ne koneen käydessää..

Arvaus tämä vain.
:P
Vastaa Viestiin