Keskiviikkona yhdeksän aikaan aamulla lähdimme faijan kanssa BJ75:sella, koska HJ odottaa vielä pientä tekemistä. Aimo annoksessa odottikin jo Timppa ja Lasse HDJ:lla, yhdessä täytettiin sitten tullipaperit ja pikkulaput. Vaalimaalla ei ollut paha jono, taisi läpimeno kestää about tunti? Meidän auton paperit ei kelvannut ensimmäisellä yrityksellä kahden virheen takia, joten uudet laput täytettiin luukulla. Viipurin veikoista haimme juomat, Karhuasemalta naftaa ja yksi geokätkö, jonka jälkeen koitettiin löytää hylättyjen helikoptereiden lähellä olevaa geokätköä. Pienen hortoilun jälkeen löydettiin kuvauksiin sopiva tienpätkä, jossa vastassa tosin oli vihaisennäköisiä koiria. Päätettiin unohtaa kätkö ja suunnata kohti Karusellia Viipuriin ostoksille.
Karusellista otettiin suunta kohti Kirvua. Sairalassa pysähdyimme kaupan pihaan jäätelölle ja laskettiin rengaspaineet kuoppateille sopivimmiksi.
Leiripaikka löydettiin helpolla, taisi olla Poludennoye Ozero:n etelärannalta, mutta vaihdettiin hetken tuumailun jälkeen saman järven länsirantaan suuren ampiaismäärän takia. Illalla tehtiin ruokaa ja Timppa sai virvelillä ison hauen.
Seuraavana aamuna lähdimme etsimään maisemapätkää Keskinen järven itäpuolelta jonka LaaLaa oli ajanut alkuvuonna. Heinikkoa oli kasvanut aika reippaasti joten oli pientä hakuammuntaa.
Loppupäässä uraa ei löytynyt oikeaa reikää mistä yksi oja olisi pitänyt ylittää, joten ajoimme isomman hiekkatien kautta reittä toisesta suunnasta. Suunnistamiseen oli vähän heikko kalusto, Ipad ja ulkoinen gps-hiiri. Tähän kun ei oikein millään saanut ozin karttoja toimimaan, niin oikean uran löytäminen oli haasteellista. Maisemakalliot löytyi kuitenkin lopulta.
Tästä otimme suunnan kohti Kirvun "keskustaa" ja katsastimme raunioita ja vanhaa varuskuntaa.
Kirvun entisen kirkon raunioissa oli myös geokätkö, joka löytyi helposti.
Seuraavaksi vuorossa oli offipalstalta bongattu pätkä Mertjärven tienoilta, jota edelsin hyvin kuiva puron ylitys. No oli siltakin mutta vedestä piti ajaa (kalenterikuvat mielessä).

Uran alku olisi tosin tiennyt melko syvännäköisen puron ylitystä, jossa meni vain kapea kävelysilta. Samaan aikaan alkoi rankkasade, joten päätimme suunnata kohti illan päämäärää Ladogaa.
Vettä tulikin reippaasti ja salamat löi aivan meidän yläpuolella. BJssä on kirottu kattoikkuna ja vettä tuli myös sisälle.
Käkisalmessa ei ollut sadevesiviemäreitä, mikä ei tosin meidän matkaa haitannut..
Matkalla bongasimme myös hyvännäköisen 75sen
Sade malttoi ja Lahdenperän rannalta haimme vielä yhden geokätkön. Illaksi menimme ladoga trophyn leiriin, sillä Riiskanlahti oli tupaten täynnä. Yksi fiiliskuva sieltä kuitenkin tarttui.
Myöhemmin paikalle saapui Joppa ja Panu HDJ81:sellä, Toni ja Sumppi vakio Uazilla ja Jussi Defenderillä. Yöllä vahvuus kasvoi vielä Ilellä ja Jussila jotka tuli porttaali-uazilla.
Perjantaina haimme Uazeihin menovettä ja suuntasimme kohti Haukkavuoren lähistöllä olevaa pätkää.
Vaikka kesä on ollut hyvin kuiva, eikä ekana iltana uskallettu pitää nuotiota, pehmensi sade tämän pätkän spooreja sopivasti.




Uran lopussa oli syvempi jorpakko josta eri autoilla kokeiltiin eri uria. Jopan vinssissä oli pientä kosketushäiriötä ja päätettiin ottaa BJ yli vinssiautoksi. Yli meni reilumalla kaasulla, sillä seurauksella että murros kuskinpuolelta hajosi.

Jussi kokeili Defenderillä toista uraa, ja vaikka lykkäsikin hyvin maltillisesti niin raidetanko vääntyi.

Tämän jälkeen kävi pieni kommunikaatiotöppö, ja porukka jakaantui epähuomiossa kahti. Lähdimme BJllä Jopan perään etsimään majapaikkaa uraa eteenpäin, joka tarkoitti takavetoisella BJllä muutamaa vinssausta. Loput porukasta jäi oikomaan defen raidetankoa. Myöhemmin leiriin saapui uazit, sillä Timppa, Lasse ja Jussi oli lähtenyt Käkisalmeen etsimään autopajaa joka voisi vahvistaa raidetankoa. Sitä ei kuitenkaan löytynyt ja kielimuuri oli ilmeisesti aiheuttanut pieniä ongelmia. Lopulta saimme yhteyden ja kerrottua leiripaikan (Tausjärvi?). Leirissä vaihdoimme vielä BJ:hin ehjän murroksen.
Lauantaina Uazit ja Joppa HDJ81:sellä lähti mönkimään kun me Timpan, Lassen ja Jussin kanssa lähdimme takaisin Käkisalmeen etsimään sopivaa kulmarautaa millä defen raidetankoa voisi vahvistaa. Ensin autovaraosakaupasta pakoputkiklemmareita, sitten Vimos rautakaupasta kulmarautaa. Panssarivaunumuistomerkin luonna Jussi asensi vahvikkeen paikalleen kun lähdimme etsimään vielä yhtä geokätköä. Sitä ei löytynyt, joten jatkoimme tankille ja kauppaan. Tästä jatkoimme kohti viimeistä leiripaikkaa Saunajärven rannalla, jonne johtava tie olikin täysin takavedolla ajettava. Leirin ohi ajoi metsäkoneet koko illan ja yön, avulias kuski toi meille kuivia tukkeja nuotiopuiksi.
Sunnuntaina vettä satoi heti aamusta, joten pakkasimme kamat autoon ja lähdimme ihmettelemättä kohti Svetogorskia ja Suomea.
Kiitos reissusta ja ensikertaan!