Sivu 1/1
M: HJ-45 akselit ja H-moottori
Lähetetty: Ke Elo 25, 2010 7:14 am
Kirjoittaja lepoantti
jää tarpeettomaksi otsikonmukaiset osat. akselit on molemmat rumpujarrulliset, välitys 4,1. todennäköisesti jarrut vaatii elvytyksen, auto ollut parkissa noin 10 vuotta mutta onneksi lämpimässä hallissa. molemmat ns. täydellisenä eli etusessa kiinni napalukot ja ohjausvermeet. hinta näille 300e
samasta laitteesta H-moottori eli se kuuluisa 3,6 litrainen 6-sylinterinen tojotalainen, perimätieto kertoo ettei koneesta ollut voima poistunut silloin kun se liikutti autoa. laturi joutaa kyllä mukaan, startin kohtalo hiukan epävarma vielä. hintaa 200e
molemmat osakokonaisuudet vielä kiinni autossa, tarpeen mukaan irroittelen ne pois. osat Leppävirralla. niin, ja osien luovuttajan vuosimalli -79 jos sillä on jollekin merkitystä.
Antti 050-5396323
Lähetetty: Ke Elo 25, 2010 10:28 pm
Kirjoittaja timop
Pelkästään mielenkiinnosta, onko tuo 12V jännitteillä kun tuo startti kai on kiinnitykseltään sama kun 2H ja 12H-T. Venehommiin haikaileevatten sellasia.
Lähetetty: To Elo 26, 2010 6:22 am
Kirjoittaja lepoantti
laturi ainakin 24 volttinen, joten vahva olettamus että myös startti on sitä samaa kuten kaikki muukin. nimimerkki burtonin hj-45 tais olla orkkis 12-v sähköillä, joku esisarjan malli kuulemma.
Lähetetty: To Elo 26, 2010 7:24 am
Kirjoittaja tepa78
Eikä ole samalla kiinnityksellä H moottorin startti, nimimerkillä 2H:n kylkeen sitä yrittänyt tunkea

Lähetetty: To Elo 26, 2010 1:18 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Käykö tuo H-moottori mihin muuhun laatikkoon bolt on kuin sen omaan???
Eli oma laatikko ei tule mukaan?
Lähetetty: To Elo 26, 2010 4:10 pm
Kirjoittaja lepoantti
kytkinkoppaa vaihtamalla menee ainakin 2h ja 12h-t, ja 2h ja12h-t koppa käy bolt-on laatikkoon. ja voi olla että menee b-sarjalaisiin kans kytkinkoppaa mulkkaamalla
juu, ja kyllä tästä starttikin joutaa antaa mukana....ja kytkinkoppakin joutaa kyllä mukaan, täähän on se malli missä kopasta on kans korvakeet runkoon, pysyy koneen kiertyminen kurissa ilman liinoja...
Lähetetty: To Elo 26, 2010 4:23 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
lepoantti kirjoitti:kytkinkoppaa vaihtamalla menee ainakin 2h ja 12h-t, ja 2h ja12h-t koppa käy bolt-on laatikkoon. ja voi olla että menee b-sarjalaisiin kans kytkinkoppaa mulkkaamalla
juu, ja kyllä tästä starttikin joutaa antaa mukana....ja kytkinkoppakin joutaa kyllä mukaan, täähän on se malli missä kopasta on kans korvakeet runkoon, pysyy koneen kiertyminen kurissa ilman liinoja...
Eli siis menee koneen omalla kytkinkopalla bolt on bj40:sen lootaan?
Lähetetty: To Elo 26, 2010 5:39 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Käyttäjä kirjoitti:lepoantti kirjoitti:kytkinkoppaa vaihtamalla menee ainakin 2h ja 12h-t, ja 2h ja12h-t koppa käy bolt-on laatikkoon. ja voi olla että menee b-sarjalaisiin kans kytkinkoppaa mulkkaamalla
juu, ja kyllä tästä starttikin joutaa antaa mukana....ja kytkinkoppakin joutaa kyllä mukaan, täähän on se malli missä kopasta on kans korvakeet runkoon, pysyy koneen kiertyminen kurissa ilman liinoja...
Eli siis menee koneen omalla kytkinkopalla bolt on bj40:sen lootaan?
Njet. täsä on se kuuluisa kytkinakselinpituushäiriö

Lähetetty: To Elo 26, 2010 5:42 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
SuurSyömäri kirjoitti:Käyttäjä kirjoitti:lepoantti kirjoitti:kytkinkoppaa vaihtamalla menee ainakin 2h ja 12h-t, ja 2h ja12h-t koppa käy bolt-on laatikkoon. ja voi olla että menee b-sarjalaisiin kans kytkinkoppaa mulkkaamalla
juu, ja kyllä tästä starttikin joutaa antaa mukana....ja kytkinkoppakin joutaa kyllä mukaan, täähän on se malli missä kopasta on kans korvakeet runkoon, pysyy koneen kiertyminen kurissa ilman liinoja...
Eli siis menee koneen omalla kytkinkopalla bolt on bj40:sen lootaan?
Njet. täsä on se kuuluisa kytkinakselinpituushäiriö

Selitä et miten toi naittaminen onnistuu helpoiten.
Tos olis soppeli kiuas meikäläisen perintöbeejiihin.
Lähetetty: To Elo 26, 2010 7:11 pm
Kirjoittaja lepoantti
juu, suurjuomarilla oikeaa tietoa. jojotapoppamiesammaguru (J.H. nimikirjaiminen) kertoi että b-koneisen lodjuun ristisiitoksen tekemeinen onnistuu, vaatii kuulemma kytkinakselin vaihtamisen joka on toki mahdollista. jos on akseli esim. fj:n takana olleesta laatikosta niin sit rupeaa käymään, ja oli kai niitä muitakin vaihtoehtoja mutta putosin kyydistä kun rupesi hammasprofiilit ja kaikki muut pienet nyanssit putoilemaan tärykalvolle.
mutta jos hyvään tarkoitukseen menee niin kai tästä voi sorvata kone+lodju+jakispakettia....
Lähetetty: To Elo 26, 2010 7:15 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
lepoantti kirjoitti:juu, suurjuomarilla oikeaa tietoa. jojotapoppamiesammaguru (J.H. nimikirjaiminen) kertoi että b-koneisen lodjuun ristisiitoksen tekemeinen onnistuu, vaatii kuulemma kytkinakselin vaihtamisen joka on toki mahdollista. jos on akseli esim. fj:n takana olleesta laatikosta niin sit rupeaa käymään, ja oli kai niitä muitakin vaihtoehtoja mutta putosin kyydistä kun rupesi hammasprofiilit ja kaikki muut pienet nyanssit putoilemaan tärykalvolle.
mutta jos hyvään tarkoitukseen menee niin kai tästä voi sorvata kone+lodju+jakispakettia....

vai alko tulee kapulakieltä kehiin,sellasia ne asiantuntijat on...
Menis kyllä ihan tohon omaan pirssiin kun siinä on aikas valmis kone.
Käyttöpeli,ei mikään show eikä hd.offipeli.-77 BJ40
Lähetetty: To Elo 26, 2010 11:38 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Joo ton koneen asentelemisessa on sellanen ropottileema että notta tais olla sillettis tossa vanahemmassa Beejii 4vaihde kikottimessa ettei siihen saa laitettua uudenmanmallin hojon lootasta sitä kytkinakselia? Mutu.
Ja jos kiltisti liimaa takamukseen HJ:n nelivaihteisen niin siihen pitäisi kehitelmöidä käsijarruhirviö ellei tule sitten takavetoakselia josa on toi käsijarrusysteemihässäkkä. Sekä varaosien saaminen tohon HJ45 koneeseen on hiukkasen vaikeanpaa. Noin niinku naapurin autotallimyynnistä. Toki marmoritiskiltä saa mutta.. €
Lähetetty: Ke Joulu 01, 2010 8:20 am
Kirjoittaja lepoantti
nostellaan... osia tyrkyllä -79 hj-45:sta
- H-moottori startin ja laturin kera 200e
- akselit täydellisinä, ( rumpujarrut myös edessä ) 250e molemmat
- jouset molempiin päihin 100e ( jos vie akselit ja jouset niin pakettina 300e)
kikkareet vielä autossa kiinni, sitten alan purkaa kun joku ostaja esiintyy kyllin vakuuttavasti aikoen tulla hakemaan jotakin rahojen kera. kaikki osat sitä koko- ja painoluokkaa että lähettely ei ole järkevää. ellei ole hyviä rahti sopimuksia.
050-5396323 Antti