Sivu 1/1

M: Turboja ja coolereita

Lähetetty: Su Tammi 13, 2008 2:34 pm
Kirjoittaja Turbo&carservice
Nyt olis 2,4:sta 3,3L ja myös muihinkin hyviä ahtimia: esim.
- mersun 115bvitosta GT20 / muutkin suosittelee tätä. :D
hinta 280€ tai laakerit ja kunnostettuna 720€ :shock:
- GT17 löytyy vähän höystettyä 500€ käytetty mutta kunnosssa
- myös muita garretteja joko kunnostettuja tai suoraan alk 260€
- löytyy schwitsereitä S1BG uusi (ovh 1160ekee )muilla(tarkista vaikka) eli hukka portilla nyt tämän kuun 800€ siis on uusi 3,3L :n
- muita schwitzereitä S2A ja B jos tarvii oikein potkua koneeseen alk.700€/ kpl :)
Muutos töitä ja korjauksia ahtimiin peruskorjaus 200€+osat
Sitten sekoitettuja ahtimia niistä kannattaa kysellä tai teettää oikeastaan mitä vai aina 1200hv asti löytyy turboja.
On myös VNT ahtimia alk.250€ käytettyjä.
Katso youtube ja siellä hakuun t200r, volvossa reilusti yli 500hv taka pyöriissä :lol: tämä on mun.
:lol: landcruiserista tulee myös video,penkitys karvan alle 300hv:shock:
pakoputket tavalliset ja rosteriset 2" aina 3,5" asti. Omassa on 3" ja kylläpä hengittää hyvin, hintaa tuli n.700€ kaikkiaan ahtimelta asti.
Kysy myös jotain mitä sun mielessä liikkuu siis tästä asiasta, niin yritetään toteuttaa.
Kaikki aluhitsaukset ja aikas nopeassa aikataulussa, ja oikeastaan kaikki metallit ja myös muovia.
Coolereita alk.190€ alu tietty. Jos lähdöt ei passaa niin muutetaan ne juuri sinulle sopiviksi.
Siliconiputket kaikki koot ja kulmat alk.10€ tämä on suoran hinta.
Se on selvää kannattaa vertailla ja kysellä sillä säästää.
Nokialta
0400774475

switzer

Lähetetty: Ma Tammi 14, 2008 9:06 am
Kirjoittaja tappura
Valaiseppa mitä eroa on s2 a:la ja s2 b:lä ? Itsellä on switzer ilman hukkaporttia onko se tuo s2 a sitten.

Re: switzer

Lähetetty: Ma Tammi 14, 2008 11:47 am
Kirjoittaja Turbo&carservice
Molempia on ilman hukkaporttia, S2A on 49mm pakosiivellä ja S2B 59mm tai 64mm, vielä yksi mahdollisuus on että S2B on jaetulla pakopesällä ja oikeastaan S2A:n on mutta harvinaisenpi ja pakopesän koko huomattavasti isompi S2B jaetussa.
Eli parhaiten tiedät kun katsot pakosiiven koon.

toivottavasti sait selvää

tappura kirjoitti:Valaiseppa mitä eroa on s2 a:la ja s2 b:lä ? Itsellä on switzer ilman hukkaporttia onko se tuo s2 a sitten.

Lähetetty: Ti Tammi 15, 2008 6:41 am
Kirjoittaja Viitapiru
kerroppa ihan kaikki tuosta cruiserista josta 300 hevosta löytyy.
mitä muutoksia/säätöjä jouduttu tekemään,minkälainen dynokäppyrä tuli.yms tms...rupes kiinnostaa...

Lähetetty: Ti Tammi 15, 2008 8:49 am
Kirjoittaja Turbo&carservice
Ei siis täyttä kolmeesataa karvan alle. Pumppu, 3" putki,cooleri tietty, turbon muutos ja kannen tarkistus uudet männät ja alakerran tarkistus. Niin paineillahan niitä polleja saa helpolla jos pumppu riittää. Mutta kestävyyttä se tosiaan syö varmasti. Ja laatikko on kovilla.
Nyt yritän löytää moniventtiilikannen jaappanista niin saadaan oikein kunnon tehot joskus.
Viitapiru kirjoitti:kerroppa ihan kaikki tuosta cruiserista josta 300 hevosta löytyy.
mitä muutoksia/säätöjä jouduttu tekemään,minkälainen dynokäppyrä tuli.yms tms...rupes kiinnostaa...

Lähetetty: Su Tammi 27, 2008 12:31 pm
Kirjoittaja lepoantti
juu, olis tosiaan hienoa saada tästä turbo car servicen noin 300 hv koneesta tietoa edes vähän enemmän. ilmeisesti 12h-t mjoottori. kenen tekemä pumppu ( paljonko teoreettinen teho max.pumpun tuotolla jos kaikebn saa palamaan ), mikä kytkin, millainen ilmanputsari jne....

tässä aivan viime päivinä dynotettiin yksi 12h-t Mustolan modaamalla boschin pumpulla joka pieksee vakion modatun sopivasti, kytkimenä centerforce joka huutaa armoa ja alkaa luistaa niin ettei paineita voinut nostaa kunnolla... vääntöä kuitenkin piirtyi paperille yli 620nm rapiat 2000rmp jne.....

Lähetetty: Su Tammi 27, 2008 5:44 pm
Kirjoittaja pemaripoju
ymmärtääkseni se on hdj-80

Lähetetty: Ma Tammi 28, 2008 10:32 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Löytyskö 3" dump-pipea CT12b-ahtimeen, siis Cruiserin 1KZ-TE:n jatkoksi? Loppuputken hilppeet (tee-se-itse) ja miksei myös edullinen toteutus kiinnostaisi.

Lähetetty: To Maalis 13, 2008 12:17 am
Kirjoittaja Juha_
Iltoja, mitenkäs tuohon Schwitzer S2B:hen, löytyiskö pienempää pakopesää siihen, tämänhetkisessä AR-luku on 1.15 ja aivan liian ylhäällä herää, näin metsäkäyttöä ajatellen. Pakosiiven koko 59mm

Lähetetty: Ma Maalis 17, 2008 10:37 am
Kirjoittaja timop
HDJ:n koneeseen 300-350hv henkivä turbo vesijäähdytetyllä pakopesällä?