Kuva Kuva

MYYTY: BJ42 -81 (Helsinki)

Buy, sell and exchange Cruisers and related stuff

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
jhellen
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 11:15 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

MYYTY: BJ42 -81 (Helsinki)

Viesti Kirjoittaja jhellen »

Toyota Land Cruiser BJ42 1981 3.4D
1+1 huoltoauto
ajettu 353.000 (pvm 22.11.-12)

Auto on ollut vähäisessä käytössä viimeiset neljä vuotta mutta kylläkin ihan ympäri vuoden. Viimeiset neljä vuotta tämä peto on joutunut kitumaan asvalttiviidakossa eli ei lainkaan offausta. Moottori kehrää kauniisti.

Paljon uusittu ja rempattu:
- Kori ja runko hiekapuhallettu ja maalattu kuulemma jollain kestävällä "rekkavärillä" n. 5v sitten. Värikoodit tallessa.
- Korotettu pidemmillä ja järeillä riipukkeilla sekä korin korotus.
- Turvakaaret. Mielestäni hienon näköiset verrattun moneen muuhun
- Mukavat penkit asennettu
- Mittaritaulu voideltu joten toimii kuin uusi. Ruuvattu eteenpäin kilometrejä sen verran kuin aiempi omistaja (kaverini) arvioi ajaneen ilman toimivaa matkamittaria.
- Apusimpukka täysin rempattu
- Ohjausvaimennin vaihdettu järeämpään
- Vararengasteline asennettu
- Ollut välillä Toyotan huollossa yleistarkistuksessa
- Lataussäädin vaihdettu
- Nesteet tietenkin vaihdettu määrävälein
- Akkukaapelit uusittu laadukkaisiin
- Starttmoottori vaihdettu uuteen
- Jälkihekhkunappi asennettu :)
- Vetokoukku ja suht uusi jännitteenalennin
- Kytkimen sylinterit uusittu
- Jarrulevyt vaihdettu 2012
- Kardaanin ristinivel vaihdettu
- Etupyörälaakerit vaihdettu 2012
- Runko läpikäyty autohuollossa 2012
- Uudet konepellin "lukot"
- Uudet silmät
- Mukaan uudet etuvilkut mutta jotain intialaista laatua joten joutuu säätämään jotta saa asennettua.
- Kaikki pinnapultit vaihdettu
- Renkaat Insa Sahara 3-vuotta vanhat. Näillä olen ajanut ympäri vuoden.
- Mukaan vara takalämppäri ja vanha startti joka olikin kunnossa sekä jotain pientä varaosaa.
- Maastotunkki
- Hyvät stereot jossa USB, SD ja AUX-liitännät ja Bilteman mustaksi maalatut venekaiuttimet ovissa jotka ovat ihan jees.
Kuitteja löytyy joka lähtöön ja katsastustodistuksia. Tässä se mitä nyt tulee mieleen.

Tehtävää:
- Ruostetta korissa. Oikean sivuoven alaosassa on reikä. Näihin saa kuulemma vielä tilattua pokatut alaosat Jyväskylän Cros4wd puljusta. Etu lokasuojissa voi olla jotain ylltyksiä vaikka niissä onkin vain pieniä läikkiä.
- Takalämppäri ei ole tällähetkellä kytkettynä. Vain vesiletkut ovat kiinni.
- Tuuletin alkaa olemaan aika tukossa pölystä mutta sen saa paineilmalla putsattua.
- Talvella rekka hieman tönäissyt kylkeen jättäen n. 10x5cm lommon ja rikkoi lasin. Lasihuoltofirma ei osannut asentaa leksaania joten hieman kupruinen takakulmalasi. Tämän voi halutessaan korjata.
- Joku potkinut toisen sivupeilin paskaksi mutta mukaan tulee uudet traktoripeilit ja telineet jotka oli tarkoitus asentaa.

Valmiiksi tingitty hinta: 4000€ Tähän hintaan lähtee heti!
Puh. 0445280778

Kuvia sekä vanhoilla leveämmillä nakeilla sekä nykyisillä kapeammilla.
http://www.flickr.com/photos/jukka/sets ... 090289393/
Sekalaisia kuvia projektista
http://www.flickr.com/photos/jukka/sets ... 462138764/
http://www.flickr.com/photos/jukka/sets ... 598508560/

Ei ole mitään suurempaa tarvetta myydä. Kunhan etsiskelen jotain kaupunkiolosuhteisiin järkevämpää autoa. Voitte laittaa tarjouksia tähän ketjuun mutta en usko että myyn alle tuon pyyntihinnan. Muutenkin harmittaa myydä 8)
Viimeksi muokannut jhellen, To Helmi 14, 2013 8:09 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
pedrocalima
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Loka 19, 2012 9:38 am
Paikkakunta: Helsinki

Visit

Viesti Kirjoittaja pedrocalima »

Hello,

Can I go see the BJ this weekend? I'm also in Helsinki.

Cheers
Avatar
jhellen
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 11:15 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jhellen »

Yes, just let me know a couple of hours before arriving :)
Avatar
jhellen
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 11:15 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jhellen »

Poistettu myynnistä. Pitäisköhän laittaa peilit, pakokaasuvuoto, putsata tuulettimen kenno sekä paikkailla alkavat ruostevauriot niin voi taas nauttia mukavista kilometreistä 8)

Keväällä voisi kokeilla myyntiä Nettiautossa.
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

jhellen kirjoitti:Poistettu myynnistä.
Tätä päätöstä tuskin tarvitsee katua.
Miksei BJ sovellu kaupunki ajeluun? Olet muita korkeammalla, isot ikkunat antavat erinomaisen näkyvyyden, ajoneuvon kulmat ovat selkeästi arvioitavissa, ... jne. jne. Tosin ohjaustehostin voisi olla kyllä mukavuusinvestointi.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
jhellen
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 11:15 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jhellen »

Juu olet aivan oikeassa. Onhan se tavallaan kätevä mutta eihän se mitenkään järkevä ole 8)

Emäntä ei ole suostunut oikein tätä ajamaan vaikka ajeli kiltisti mun aiemmalla BJ45lla. Kangertelee hänen mielestä liikaa ja korkeuden takia ei hän oikein näe missä ne kulmat menee kun ajaa harvoin. Ehkä minun pituuden takia näen paremmin ylhäältä alaspäin joten ei ole ollut mikään suurempi ongelma minulle.

Silloin tällöin haluaisi tehdä vähän pidempiäkin reissuja ja tällä kun lähtee niin pitää vähän asennoitua siihen ensin. Taloudellisuudesta on vaikea sanoa mitään. Arvelen että sen minkä menettää polttoainekuluissa säästää huoltokuluissa verrattuna uudempiin autoihin.

Itse haluaisin madaltaa tätä hieman ja tietääkseni jos nyt kunnon riipukkeet (~400€) vaihtaisi tähän näiden pitkien sijaan niin se olisi jo melkein tonnin investointi vaihtotöineen?. Turbo olisi kyllä ihan kiva vaikka tämä liikkuu muutenkin suht "pirteästi" kunhan jaksaa polkea. Emäntä taas on kuuluttanut sitä ohjaustehostinta :) Alunperin ajattelin että kai me useimmiten ajetaan vain kahdestaan tätä joten 1+1 huoltoauto riittää mutta on ollut aika monta sellaista tilannetta jolloin olisi ollut tarvetta henkilöautolle eli ne oikeat käyttötarpeet ovat tavallaan tulleet paremmin selville. Harvemmin tulee myöskään mitään vinssattua.

Nyt olen alkanut remonttiurakan joten keväällä voisin harkita myymistä taas kun on luultavasti hieman nätimmässä kunnossa. Saa laittaa tarjouksia tulemaan vaikka poistinkin myynnistä.
Avatar
jhellen
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 11:15 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jhellen »

Jälleen myynnissä! :) Turhaan tuossa ilmoituksessa lukee poistettu jos kerran otan tarjouksia vastaan.

Lähtöhinta 3500€ mutta riippuen miten olen edistynyt huoltotoimenpiteiden kanssa niin voin vaatia enemmänkin :idea:
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

eikös tässä ole jo 18mm tapeilla riipukkeet? noin metri 8x60 lattarautaa ja 8 kpl M18pultteja niin saat loistavat tehtyä riipukkeet, jos ei itsellä onnistu reikien poraus niin joku varmasti poraa nuo muutamat reiät sopivasti.

vaihtoon varaat muutaman tunnin aikaa silloin on riipukkeet vaihdettu. eihän tähän hommaan voi saada mitenkään maksimissaan muutamaa satasta enempää menemään!!!
Avatar
jhellen
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 11:15 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jhellen »

Jep, ymmärrän hyvin että kaiken voi tehdä itse ja näin säästää huomattavan summan rahaa. Tässä vinkki tulevalle omistajalle :)
Avatar
jhellen
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 11:15 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jhellen »

Niin ja tähän perään sitten vielä ihan kunnon vastaus eli en tiedä minkälaisilla tapeilla nuo nykyiset riipukkeet ovat mutta voi hyvin olla tuota kokoa.

Olen itse pohjanmaalta kotoisin ja siellä olen aiemmin BJ45sta kunnostanut. Täytyy sanoa että paljon miellyttävämpää sieltä hakea niitä puljuja ja pajoja kuin täällä kun joutuu Kehäteitä ajamaan edestakaisin jonkun kumimaton takia tms. Usein tietenkin ruuhkassa. Sitten kun unohtuu joku osa/työkalu niin eikun "autotallilta" himaan ja takas 30km :) (30km = 1h)
.
Kiitos kuitenkin avusta!
Avatar
jhellen
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2005 11:15 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jhellen »

Myyty hintaan 3600€. Pakoputki myös korjattu
Vastaa Viestiin