Sivu 5/5

Lähetetty: Ke Helmi 05, 2014 11:09 pm
Kirjoittaja möttis
On tuossa naapurilla HJ61, jossa mm. ilmastointi ja muut, mutta laatikko hajalla. Onko vinkkejä kuinka hirvee homma olis laatikko vaihtaa. Niitähän mulla tossa onkin jo pari käsivarastossa.

Lähetetty: To Helmi 06, 2014 8:15 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Autonosturi ja vaihdelaatikkotuki autttaa aikapaljon. Ilman nosturis hieman työlääämpi homma ährätä auton alla. GTietääkseni helpompi vaihtaa sillee että jättää kytkinkopan lohkoon kiinni. Itte vaihdoin kokonaan niin oli aika punnaaminen vaikka oli monttu käytösssä.

Lähetetty: To Helmi 06, 2014 10:00 am
Kirjoittaja burton
Jos sulla on moottori nosturi (biltema, motonet malli) nii puomi oviaukosta ja liina läpi lattiasta vaihteiston alle, pieni ketjutalja on parempi siiihen puomii jos sellanen on nii ei paha rasti. Päivässä sen vaihtaa vaikka ei aiemmin olis tehnytkää. Tosiaa helpompi ottaa laatikko kytkinkopasta irti, vain 4 pulttia ku kytkinkopan kehällä on useampi ja yks oli aika pahassa paikassa.

Lähetetty: To Helmi 06, 2014 10:07 am
Kirjoittaja möttis
Näin vähän ajattelin. Kytkin on kuitenkin autossa uusi. Trukki avuksi jos ei muuten nouse. Pakko varmaan rupee kokeileen.

Lähetetty: To Helmi 06, 2014 12:15 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Helppaa kun kallistaa konetta niin paljon taakkeppäin ko on mahollista eli kansi nojaa rintapeltiin.

Lähetetty: To Helmi 06, 2014 12:54 pm
Kirjoittaja möttis
Onneksi on se raato, mistä tulee huollettu laatikko. Sillä on hyvä harjoitella ainakin irroitus. Kai se pitää yksi 61 lisää poistaa. Sairaus tämäkin.

Lähetetty: Ke Maalis 26, 2014 8:43 pm
Kirjoittaja möttis
http://matiask.pictures.fi/kuvat/raidet ... /_full.jpg

Tässä kuva raidetangosta. Onko väärin, että se on noin levällään?

Enään ohjausiskari, niin olis tämä ajossa.

Muokkasin kuvan linkiksi.
T:ylläpito

Lähetetty: Pe Maalis 28, 2014 8:45 am
Kirjoittaja Hessu
Jos klemmarin alla on tangon pään kierrettä koko matkalta ja klemmari sen verran kovaa kiinni, että sisä- ja ulkokierteiden välissä ei ole ilmaa, niin luulis sen pysyvän, mutta alun perin toi klemmarin taitaa olla sentin puoltoista vasemmalla. Kuvasta ei näe, mutta joko jousialuslevy tai lukkomutteri pitää olla, jottei pultti aukee heti ajossa.

Lähetetty: Pe Maalis 28, 2014 8:52 am
Kirjoittaja möttis
Kiitos tästä.

Siirsin eilen tuon klemmarin vasemmalle ja tuo kuvassa näkyvä pultti menikin kiristäessä poikki. Silloin tuo rako kaventui ihan mukavasti.

Iskarin kiinnikkeen hitsasin kiinni viittävaille vitusti ja tietty väärinpäin, eli holkki ei mene sisälle. Ei kun pois ja uudestaan. Vai pitääkö olla pulteilla?

Lähetetty: Pe Maalis 28, 2014 2:35 pm
Kirjoittaja burton
Tuo pallonivelen kierre pitäs olla samal tapaa ku se toinenkin. Pysyyhän se siellä ku pannan kirraa tiukalle mut onks se kunnolla kierteillä vai onko kierteet menny jo paskaks?

Lähetetty: Pe Maalis 28, 2014 11:06 pm
Kirjoittaja Hessu
möttis kirjoitti:Kiitos tästä.

Siirsin eilen tuon klemmarin vasemmalle ja tuo kuvassa näkyvä pultti menikin kiristäessä poikki. Silloin tuo rako kaventui ihan mukavasti.

Iskarin kiinnikkeen hitsasin kiinni viittävaille vitusti ja tietty väärinpäin, eli holkki ei mene sisälle. Ei kun pois ja uudestaan. Vai pitääkö olla pulteilla?
Vois olla parempi varovasti puristaa sitä putkea pikkasen kasaan vaikka putkipihdeillä ja sitten kiertää nivelen sisään sertsun kanssa. Pelkällä pultilla jos kirraat tyhjiä pois ja on vielä väärillä kierteillä, niin saattaapi lähteä ajossa liikkumaan. Alkuperänen momentti tolle pultin mutterille on kuitenkin vain 44 Nm, eli aika kevyellä ranteella väännettynä, ei apinan raivolla.

Matti varmaan tietää saako noita kiinnikkeitä virallisesti hitsailla, mutta miksei niitä vois laittaa pulteilla kuten alun perin? Ei tartte pelkää sitten että tuliko saumasta vain kosmeettinen vai pitävä.

Lähetetty: Ti Huhti 01, 2014 12:22 pm
Kirjoittaja möttis
Päätin ottaa tuon tangon irti ja katsoa kunnolla, niin ei jää kaivelemaan. Sittenhän se olisikin leimaa vailla.

Edit: Kunnolla kun suihki öljyä ja putsasi kierteet, niin johan meni sisälle kuin pitäiskin.

Tulee porattua tuo ohjausiskarin kiinnikekin kiinni 12mm pulteilla, niin jos vaikka pysyisi. Pitää vaan ottaa toinen jousi pois, että pääsee poraamaan.

Lähetetty: Ke Huhti 30, 2014 3:22 pm
Kirjoittaja möttis
Kuva

Tämäkin siirtareilla liikenteessä. Turbo viheltää ja puhkuu kivasti. On meinaa aika julma laite. Ainoa ongelma toistaiseksi on sähköflekti. Ei käynnisty itsestään. Joku kytkentä homma kait. Onneksi tuli laitettua pakko kytekentä varuilta.

Re: xj40/45/55/60/61 tarinaa.

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2015 10:53 am
Kirjoittaja möttis
No niin tässähän on jäänyt stooria päivittämättä. Tuo punainen puhkui ihan kivasti, kunne kampiakselin päästä tuli stefa pihalle, niin se
saa olla nyt sitten seisonnassa.

Rautasika on taas herätetty henkiin. Uusi rosterinen putki syntyi. Pakosarjasta oli pinnapultit poikki, joten pakosarja piri irroittaa
ja uudet pinnapultit samalla paikalleen. Huomasin, että imusarjan ja pakosarjanvälissä on jotkut metallilevyt, jotka olivat puhki oikein huolella.
Eivät varmaan kuuluisi olla ihan tattis ja moro. Laaserissa tulee uudet, jos tuo käynti samalla vähän paranisi.

Kaasari menee ultraäänipesuriin, koska käynti on vähän mitä se on. Kierroksilla ihan ok, mutta tyhjää ja matalia kierroksia käy ihan perseelleen.
Sitten pitää laittaa hj puskuri tms. ja sähkövinssi keulalle ja mennä offailemaan. Tässä kun oli sattumoisin edellinen omistaja laittanut jo
palkkihelmatkin paikalleen.

Re: xj40/45/55/60/61 tarinaa.

Lähetetty: Pe Tammi 23, 2015 1:51 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Onko vuosikokoussafarilla kondiksessa?