Sivu 1/5

xj40/45/55/60/61 tarinaa.

Lähetetty: Su Syys 05, 2010 3:23 pm
Kirjoittaja möttis
Nyt kun noita pick-uppeja on siunaantunut peräti kolme kappaletta niin aloitetaan tällainen topic niihin.

Eteneminen on luultavasti semi hidasta, johtuen työn viemästä vapaa-ajasta.

Kuvassa tällä hetkellä liikenteessä olevat. Monelle varmaan jo tuttuja.

Kuva

Punaiseen tapahtuu turbotus ja ohjaustehostimen väkästäminen ensitilassa. Ei ole tuota voimaa siunaantunut tarpeeksi. Ja tuossa sinisessähän se jo on ja on kyllä mukava.

Talvi vedetään ja keväällä sitten hieman ehostusta kehiin.

Kuva

Tämä odottaa laittajaansa ladossa ilman tekniikkaa. Tähän tulee 2 h turbolla ja muut tehostimet ja levyjarrut yms. Tässä menee vielä aikaa ennenkuin on ajossa, mutta eipä haittaa.

Jatkan kun jotain tapahtuu.

Lähetetty: Ma Syys 06, 2010 3:06 pm
Kirjoittaja Hessu
Porvarimenoa!!!!!!!!!!!!!!! :wink:

Lähetetty: Ma Syys 06, 2010 3:37 pm
Kirjoittaja möttis
No voi olla.

Sininen = kokoomus
Punainen = vasemmisto
Vihreä = Kepu

Saa sitten ihan itse valita millainen mentaliteetti on :lol:

Lähetetty: Ma Syys 06, 2010 8:49 pm
Kirjoittaja Tuppu
eikö noita kaikkia kolmea saisi samaan kuvaan?

Lähetetty: Ti Syys 07, 2010 4:14 pm
Kirjoittaja möttis
Vihreässä ei ole kuin akselit kiinni ja koppa, niin ei siinä ole paljoa näkemistä just nyt. Joskus sitten.

Jos jollain olisi edes semi käyvät ovet tai muuta palikkaa tarjota näihin kikottimiin niin kaikesta olemme kiinnostuneita. (H koneet voitte pitää omana tietonanne) :shock:

Lähetetty: Ti Syys 14, 2010 4:05 pm
Kirjoittaja möttis
Kuvat kun on kivoja, niin tässä tällainen juuri ennen leimaa.

106 hp / 365 nm

Kuva

Lavalla on pikkurenkaat varuilta, mutta noillakin saatiin käyrä ja leima.

Lähetetty: Ke Syys 15, 2010 12:16 pm
Kirjoittaja Jul
möttis kirjoitti:106 hp / 365 nm
No ilmankos se tuntui niin alavääntöiseltä tuon turbotuksen jälkeen :wink: . Ahtoja siis "vain" 0,6 bar? Syöttöä siihen on lisätty ainakin minun toimesta aika hillitysti silleen, ettei pakolämmöt varmasti nouse liian korkeiksi. Jos mielenkiinto riittää, kannattaisi ehkä kokeilla lisäillä vähän syöttöä pakolämpömittarin kanssa ja kuulostella vaikutusta. Aluksi siinä oli n. 1,4 bar hukkaportti, testasin sillä ja reilummalla syötöllä... :shock: :lol: , en uskaltanut jättää vaikka mieli olisi tehnyt...

Tuo hx30 taisi tuurillaan sattua aika oikean kokoinen, ainakin jos tarkoitus ei ole ihan viimeisiä tikistää. Siihen kun kehtaisi askarrella välijäähyn vielä...

Lähetetty: Ke Syys 15, 2010 12:36 pm
Kirjoittaja möttis
Tuo riittää Isäukolle varsin mainiosti. Se myös ajaa varsin varovaisesti, että eipä ole hätää :D .

Omaan sitten vähän enemmän kun se aika koittaa.

Penkityksessä ahtoja oli tosiaan tuo 0,6 bar. Vähän kävi mielessä jos ihan vähän laittaisi lisää.

Penkin tuohon siniseen joutui vaihtamaan, kun ei 190 cm ukko meinannut sopia millään sisälle. Laitoin ruotsin armeijan ohuen penkin, niin menee jo jalat suoraksi. Täytyy se verhoilla, niin ei ole niin ruman näköinen.

Lähetetty: To Syys 23, 2010 7:11 pm
Kirjoittaja möttis
Tänään Sininen ollut leimassa ja huomautuksitta läpi. Aluksi taas ei pitänyt toinen takajarru, mutta meni sitten hetken polkemisen jälkeen tasoihin. Pitää antaa sille vähän tlc:tä ja katsoa sitten.

Punaiseen on pakko laittaa se turbo paikalleen. Mitä kierukkaa siihen suosittelette?

Tuo perintökalu HJ60 toimi viime viikonloppuna hääautona eräälle klubilaiselle. Jossain vaiheessa tulee kuva, "Land Cruiser on hyötyajoneuvo" topickiin. Hääautoa tarvitsevalle, tuota lainataan kohtuullista korvausta vastaan. Etenkin jos omistajalle on häissä avoin baari. :o

Lähetetty: Pe Syys 24, 2010 9:21 am
Kirjoittaja tepa78
Mul oli siinä saabin garretti kolmonen, lähtee alhaalta vetämään mut hiukka puutuu kierroksilla, oisko garretin nelonen parempi? niitäkin on tietysti sataa eri sorttia... Turbogurut kertokoon lisää, mää olen yleensä lykänny siihen koneen kylkeen sen turbon mikä tallista on löytynyt :D
Ja tietysi kuusykkösen hilppeet menee siihen suht kivuttomasti.

Lähetetty: To Loka 07, 2010 2:37 pm
Kirjoittaja möttis
Punaisen seikkailuja:

Jätin sen pieneen mäkeen kun menin käymään myymälässä. Parin minuutin päästä tulin katsomaan niin autoa ei näy missään.

Eikun vittuilemaan duunareille, että missä se mun auto oikein on homot.
Eivät tienneet mitään. Hetken tutkailun jälkeen auto löytyi puutavasten naapurilafkan pihasta. Onneksi ei ollut omistajan S mersu pihalla, tai olis tullut sanktioita. Eikun ikkunan kautta sisään ja ylpeästi vähin äänin pois.

Tuntemattomat ovat cruiserin tiet. 8)

Lähetetty: To Loka 07, 2010 9:12 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Ois hyvä käyttää kässäriä+vaihde... vink... vink. :lol:

Tuliko pahoja vaurioita?

Lähetetty: Ma Loka 18, 2010 4:38 pm
Kirjoittaja möttis
Ei tullut mitään vaurioita, paitsi puuhun. :D

Sinisessä ei pitänyt takajarru, koska akseli vuotaa öljyä rumpuun. Siitä sitten vain vaihtelemaan. Ei varmaan maailman pahin homma.

Lähetetty: To Loka 28, 2010 10:02 am
Kirjoittaja möttis
Kuva

Aikainen joulu. Garret GT 32. Pitäis olla kuulemma pätevä.
Ei kun sovittelemaan. Onneksi tallin viressä on metallipaja. Lupasivat tehdä siihen laipan.

Samalla jos tekisi sen ohjaustehostimen ja vähän hiljaisemman putken. Vaikka ei kai näissä kuulukaan kenenkään kanssa keskustella.

Lähetetty: To Loka 28, 2010 10:13 am
Kirjoittaja möttis
Tähänkin on tapahtunut jotain uudistuksia. Valoja keulalle. Näkee huristella.
Normi valot on ehkä jo vähän liian thyyninkiä, mutta menkööt. Mitäköhän katsuri sanoo tuosta etukoukusta?

Kuva

Taakse tuli tuollaiset xenon valot. On aika kammo tehokkaat.
Myös varashälytin tuli, niin ei Riihimäkeläisillä nisteillä ole niin intoa tätä pihistää.

Kuva

Ja Auton nimi piti laittaa myös tuonne taakse. Saa pilkata. Joo ja tiedän, että tuo oli jo Top Gearissa.

Kuva