Sivu 3/6

Lähetetty: Pe Joulu 03, 2010 9:38 pm
Kirjoittaja eero
Tänään sain keulapalan paikalleen niin piti värkätä nuo orkkiskumit alle ja käydä vähän kokeilemassakin.
Edellinen omistaja oli laittanut keltaiset hehkupolttimot joiden valotehoa ei voi kehua.. Yksi pari uusiakin olisi hanskalootassa. :)

Etuvilkkuihin uudet lasit ja kuvut kirkastin vanteiden harmaalla kun sen sävyiset ne näkyy olevan ennestäänkin mutta auringonpolttamat.
Sivuvilkun lasin harmauden takia ei ainakaan vielä viiti uusia ostaa, katsoa sitten jos ja kun on museomeininkiä.

Kuva

Mukana tulleessa esitteessä samaa näköä.. Lyhyt ei näköjään ole ollut korkea uutenakaan (astinlautalinja verrattuna vanteisiin).

Kuva

Kuva

Lähetetty: La Joulu 04, 2010 9:04 am
Kirjoittaja bj45lava
Mulla kans toi sama esite ruotsinkielisenä, aika hyvän kuvan saa vehkeestä ja yksityiskohdista jo senkin perusteella, kumma kyllä siinä ei bj:n alla ole jeep servicejä, eli nekään ei ole sitten ainoa vaihtoehto.

Pitkässä ne näkyy sen esitteen kuvissa olevan.

Lähetetty: Ma Joulu 06, 2010 3:17 pm
Kirjoittaja eero
bj45lava kirjoitti:Mulla kans toi sama esite ruotsinkielisenä, aika hyvän kuvan saa vehkeestä ja yksityiskohdista jo senkin perusteella, kumma kyllä siinä ei bj:n alla ole jeep servicejä, eli nekään ei ole sitten ainoa vaihtoehto.
On sitä esitettä eräänkin kerran miltei suurennuslasin kanssa tutkittu. :)
Pickupissa on esitteessä sellaiset katurenkaat. Onko nuo pätkän renkaat nyt sitten U-lug tyyppiset kumit, mutta vois olla aika haastavat talvella..
Esitteen mallissa ei ole lampunpesimiä eikä vinssiä ja peilit on erillaiset kuin Suomi autoissa.

Nyt ei oikein ole edennyt, etupuskurin sain maalattua ja peilit näpräsin UA31 sävyllä joka oli Multona 0813 valmismaalia ja pintaan puolikiiltävää lakkaa ruiskulla.

Kuva
Kuva

Vinssi olikin sitten ruostunu joka nivelestä kiinni kun ei sitä ole käytetty kertaakaan, pitää purkaa osiksi, lämmitelä vivusto liikkeelle ja laittaa uudet stefat.
Että siitä taisi tulla suurin yksittäinen projekti..heh.

Lähetetty: Ma Joulu 06, 2010 5:21 pm
Kirjoittaja 4x4_88
eero kirjoitti:sitten jos ja kun on museomeininkiä.
Eikös tuo ole jo museomeininkiä. Aivan upean näköistä jälkeä! :shock:

Lähetetty: Ma Joulu 06, 2010 5:28 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Nyt on hieno! Kuva

Lähetetty: Ti Joulu 07, 2010 2:31 pm
Kirjoittaja eero
4x4_88 kirjoitti:Eikös tuo ole jo museomeininkiä. Aivan upean näköistä jälkeä! :shock:
Juu kun siihen museo katsastamiseen on vielä noin kaksi vuotta ennenkuin 30 vuotta tulee täyteen niin sillä..
-MaTTi- kirjoitti:Nyt on hieno! Kuva
Noo emmäänyttiiä.. :wink:

Tänään toyotalta hain tilaamani pikkuosat ulkoasuun joita ihme kyllä löytyi mutta kuulemma ikinä ei ole ennen myyneet..

Lähetetty: Ke Joulu 08, 2010 10:57 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
eero kirjoitti: Juu kun siihen museo katsastamiseen on vielä noin kaksi vuotta ennenkuin 30 vuotta tulee täyteen niin sillä..
Ootko ottanu huomioon että se on 30 vuotta auton valmistusvuoden päättymisestä. Käyttöönottovuoden ja valmistusvuoden välissä voi olla parikin vuotta...

Lähetetty: To Joulu 09, 2010 8:02 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Ja tuo on ilmiselvästi valmistettu ennen vuotta -82, joten voisi hyvinkin mennä museorekisteriin viimeistään vuodenvaihteen jälkeen.

Lähetetty: To Joulu 09, 2010 4:41 pm
Kirjoittaja eero
-MaTTi- kirjoitti:Ootko ottanu huomioon että se on 30 vuotta auton valmistusvuoden päättymisestä. Käyttöönottovuoden ja valmistusvuoden välissä voi olla parikin vuotta...
Täytyy tunnustaa että olen yhtä tietämätön museoasioista kuin sika kuusta..
En ole vielä perehtynyt koko asiaan kuin yleisiä juttuja selailemalla, tuohan pitää jotenkin selvitellä..
Olipa hyvä että tällaista neuvoa saa..
PETEBJ75 kirjoitti:Ja tuo on ilmiselvästi valmistettu ennen vuotta -82, joten voisi hyvinkin mennä museorekisteriin viimeistään vuodenvaihteen jälkeen.
Niin tuossa ei ole viidettä vaihdetta eikä ohjaustehostajaa niinkuin vm.83 esite kertoo.. Otettu käyttöön tammikuun alussa 1983 eli varmaan on valmistettu 1981 tai korkeintaan 1982.
Onko jossain linkkiä tai vastaavaa josta saa runkonumerolla verrattua valmistuspäivän?.

Lähetetty: To Joulu 09, 2010 4:53 pm
Kirjoittaja bj45lava
Toyotan varaosamyyjä saa sulle semmoisen lapun valmistenumerolla mistä näkyy valmistusajankohta, omassa bj40 -86 ensirekisteröidyssä se on oikeasti 4/1980

Lähetetty: To Joulu 09, 2010 5:04 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Yks tuntomerkki on että full floateri tuli taakse 8/81 jälkeen

Lähetetty: To Joulu 09, 2010 5:07 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
eero kirjoitti: Onko jossain linkkiä tai vastaavaa josta saa runkonumerolla verrattua valmistuspäivän?.
Tuolta sai joskus. En tiedä onnistuuko enään
http://www.toyodiy.com/parts/q.html

Lähetetty: To Joulu 09, 2010 6:03 pm
Kirjoittaja A-P
Turvavyön lapussa lukee melko luotettavasti valmistusvuosi, noinniinku kotikonstein.

Lähetetty: To Joulu 09, 2010 10:51 pm
Kirjoittaja bj45lava
Joo ja noitten vyöt on sit pääasiassa ollu suomi asennusta ei siis välttis tehtaalla asennetut ja tuskin olis tänne kelvanneetkaan aikanaan. on nimittäin erikoisia ratkaisuja japseilla vöissä vielä 90-luvullakin ollu, esim -91 supran takavyöt 3 kpl mahavöitä, ja ei kelpaa täällä leimaan sitten millään

Lähetetty: To Joulu 09, 2010 11:15 pm
Kirjoittaja eero
Töiden jälkeen piti ihan taskulampun valossa tutkailla noiden BJ:n vöitä ja molemmissa oli vuoden 81 vyöt.
Mutta tuossa sinisessä joka käyttöönotettu 81 oli Suomi tekstillä oleva lappu ja tässä ruskeassa oli Englanti/Japanin kielinen lappu..
Tuo toyodiy linkki antoi runkonumerolla valmistusajankohdan tälle ruskealle 11/81 ja siniselle Bj:lle 02/81
Näissä on erona hehkutus, tihkuasento, koelaudan pieni valo katkaisimille, ovikytkimet sisävalolle ja ehken muutakin..
Monessahan näkee myös laseista valmistusvuoden, ainakin uudemmista.
Eli ei taida onnistua ensivuonna?..