Sivu 2/6

Lähetetty: Pe Loka 08, 2010 9:38 pm
Kirjoittaja eero
Projekti on vähän jumissa kun työkiireet sotkevat, ja sitten Saksasta ebaysta tilaamat peltiosat ovat jo kolme viikkoa tulossa..(keulapalan alaosa ja tuulilasikehyksen alaosat..) Mutta tänään kävin paikallisen peltimiehen kanttikoneella taivuttelemassa uudet takaoven helmat ja oviaukon kulmat, kun ei ihan pakkelilla viiti pitsiä paikata heh.. että kuitenkin edes vähän eteenpäin.. :?

Lähetetty: To Loka 28, 2010 7:45 pm
Kirjoittaja eero
Vähän edistystä, takaoven alaosat ja kulmat paikattu 1.5mm pellillä, lisäksi tuulilasin kehykseen saapui pellit ja sain senkin hitsailtua..

Kuva

Sitten sain hiekkapuhallettua ja vähän hierottua pohjatöitäkin, että tällaista..

Kuva
Kuva
Kuva

Vielähän tuossa olisi vaikka mitä mut jospa se tästä..

Lähetetty: La Marras 13, 2010 9:53 pm
Kirjoittaja eero
Nytpä kerkesin maalaamaan kopan orkkis 653 sävyyn, sisätilat on hyvässä maalissa niin jätin ne maalaamatta..

Kuva

Kuva

Kuva

Lähetetty: La Marras 13, 2010 10:54 pm
Kirjoittaja Arwi
Kyllä on ilo kattoo kun hyvä auto saa ansaitsemansa hyvän huolenpidon näin siitä on iloo vielä vuosiksi.

Lähetetty: Su Marras 14, 2010 9:35 pm
Kirjoittaja eero
Arwi kirjoitti:Kyllä on ilo kattoo kun hyvä auto saa ansaitsemansa hyvän huolenpidon näin siitä on iloo vielä vuosiksi.
Kiitos kommentista!

Maali kuivui todella hyvin niin näpräsin lasit, kahvat ja pikkuosia kiinni.

Kuva

Lähetetty: Su Marras 28, 2010 3:43 pm
Kirjoittaja eero
Nyt ois tällaista näprätty..

Hopeat maalasin Ash Greyllä.
Kuva

Keulapala korjattu ja uudet merkit.
Kuva

Ja rekkariteline. Kilvet on niin rupiset et täytyy hommata uudet.
Kuva

Kattokin sai uutta maalia ja on paikoillaan.
Niin ja Tepa, ne oranssit astinlaudat joutui pajavasaran ja alasimen väliin että kyllä ne herää vielä eloon.. :)

Lähetetty: Su Marras 28, 2010 8:32 pm
Kirjoittaja hj60
HIENO!!!!! TAHTOO!!!!! 8)

Lähetetty: Ti Marras 30, 2010 8:49 pm
Kirjoittaja eero
Tänään näpertelin takapuskuriin nuo raudat, valot ja roiskeläpät jotka löytyi korjakumista sekä astinlaudat. Takavalot oli niin hyvin säilyneet että pääsi tiivisteillä ja laseilla. Nuo roiskeläpän raudatkin meni ihan puhallus ja maalaus hommilla.

Kuva

Lähetetty: Ke Joulu 01, 2010 1:29 pm
Kirjoittaja Joske
Aijai ku se on nätti... :shock:

Lähetetty: Ke Joulu 01, 2010 1:36 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Joku joskun sanonu et se BJ:n ruskee on ruma väri...ja paskat!
Tosi komee bertta!!! 8)

Lähetetty: Ke Joulu 01, 2010 10:26 pm
Kirjoittaja tepa78
Komiata pukkaa :D Vissiin niistä astinlaudoista jotain vielä sai tehtyä?
Vielä orkkis vanteet ja renkaat alle niin taitaa aika monella palstalaisella ruveta kuola valumaan suupielestä :D

Lähetetty: Ke Joulu 01, 2010 11:13 pm
Kirjoittaja bj45lava
Noi roiskeläppähökötyksethän on muuten suomi-tuninkia, eli maahantuojan toimesta asennetut aikanaan näihin.

Laitoitko muuten tukiraudan läpistä pultin alle, vaiko lampunsuojakuvun ja rungon väliin kiinni.

Meinasin jo avautua takarungon ruskeasta väristäkin, mut näköjään muuttunut mustaksi viimeiseen kuvaan...

No ei sais olla tarkka, mut mun mielestä museoauto on sitten oltava pilkulleen oikein, ja ehkä sen takia oma projekti odottaa vielä aloitustaan, tai oikeestaan vaan päätöstä, tehäänkö ekana 45 vai 40.

Lähetetty: To Joulu 02, 2010 12:44 am
Kirjoittaja Nikkari
Suomi-versioiden erikoisuuksia taitanevat olla myöskin nuo monesta autosta yhä löytyvät etulokasuojien jatkeeksi niittaamalla kiinnitetyt "lisäroiskesuojat", jotka varmaankin ovat aikoinaan olleet kaikkien rekisteröintivaatimusten mukaiset, ja siten ehdottomasti välttämättömyys maastoautoon. 8) :lol:

Lähetetty: To Joulu 02, 2010 8:05 am
Kirjoittaja bj45lava
Niin nehän löytyy myös siitä suomalaisesta myyntiesitteestä, jossa punainen auto eli noi joulupukinparrat lokasuojiin ja hännät taakse on suomi asennusta ja muuten siinä esitteen autossa takaroiskeläppäpelti on kurtussa.

Lähetetty: To Joulu 02, 2010 8:12 am
Kirjoittaja eero
bj45lava kirjoitti: Laitoitko muuten tukiraudan läpistä pultin alle, vaiko lampunsuojakuvun ja rungon väliin kiinni.

Meinasin jo avautua takarungon ruskeasta väristäkin, mut näköjään muuttunut mustaksi viimeiseen kuvaan...
Juu laitoin nuo tukiraudat puskurin ja lampunsuojakuvun väliin niinkuin ne oli ennestään. Ja Suomivirityksiä ne varmaankin on, kun ruuvin kannatkin oli sisälokarissa tukittu jollain kitillä penkin alta, siksi kait korjakumista löytyykin samoilla mitoilla uudet kumiläpät.
Heh, tuo runko meni aluksi väärään väriin siksi kun tohkeissani rupesin maalaamaan ja en muistanut suojata sitä niin ajattelin että helpompi hioa kun vetäsee kauttaaltaan märäksi. :)
Nikkari kirjoitti:Suomi-versioiden erikoisuuksia taitanevat olla myöskin nuo monesta autosta yhä löytyvät etulokasuojien jatkeeksi niittaamalla kiinnitetyt "lisäroiskesuojat", jotka varmaankin ovat aikoinaan olleet kaikkien rekisteröintivaatimusten mukaiset, ja siten ehdottomasti välttämättömyys maastoautoon. 8) :lol:
Tässä ei ollut niitä etulokarin jatkeita ja ei tuossa toisessa 81 mallisessakaan, että olisiko nuo sitten 70 luvun juttuja?.

Romulootassa on kuva noista roiskeläpän rungoista.