Sivu 1/5
Kompura-autosta safari/offi laite (etupää kierteille)
Lähetetty: Su Joulu 27, 2009 10:05 pm
Kirjoittaja tepa78
Laitetaas vähän juttua kun on rojekti olevinaan käynnistynyt.
Eli BJ45 kompura/pora-auto, tuon näkönen mulle tullessa
Ihan tuon kokosta kompuraa ei tämän tulevassa elämässä tarvita.
Lava hirvitys ja kompura poies.
Tuttuun ja turvalliseen tapaan romua pois edestä.
Ja jotenkin vaan oli semmonen olo että tähän täytyy saada hoojiin akselit alle, samalla tuommosta soa:n tynkää kun kerran akseli jumppaan ruvettiin.
Tuli tilattua oikeen digitaalinen hieno astemittakin kiinasta niin saa navat käännettyä oikeen viimesen päälle

tulis vaan tänne suomenmaahan jossain vaiheessa.
ohjaustehostimen asennus ja varmaan jonkun näkönen highsteer kittikin täytyy tilata niin rupeis etupää olemaan aika hyvällä mallilla.
Tuossa vielä tuommonen "päiväuni" kuva, jotain tollasta olis suunnitelmissa, ei kyllä tommosen värisenä.

Lähetetty: Ma Joulu 28, 2009 8:43 pm
Kirjoittaja komk
Muuten hyvä tuo "päiväuni" mutta takanurkka ikkunat puuttuu. Ne pitää ehdottomasti olla....
Taitaa olla lyhennetty tms tuo.
Lähetetty: Ma Joulu 28, 2009 9:47 pm
Kirjoittaja palde
Oikeen "romi"akseli edessä

Lähetetty: Ma Joulu 28, 2009 10:39 pm
Kirjoittaja tepa78
Jos se ei kulje, kromaa se. Vai miten se meni
Taitaa olla normi beejiistä tehty tuo vihreän hytti, nuo kulmatkin on tommoset kantikkaat. Oli joku ranskisten myyntipalsta mistä ton bongasin.
Lähetetty: Ti Joulu 29, 2009 5:21 pm
Kirjoittaja SauliS
Melkein veikkaisin että tämä valmistuu aikaisemmin kuin meikäläisen vastaava projekti! Vaikka aloitinkin jo puoli vuotta sitten, on vaan tuossa tahdissa "hieman" eroa..
Lähetetty: Ti Tammi 05, 2010 11:54 pm
Kirjoittaja tepa78
Olihan sulla runko ja alustan kappaleet kunnossa, pari pikku paikkaa hyttiin niin sehän on melkein valmis...
Jotain tullu väkästeltyä tohon pora-autoonkin.
Tehostajan pumpulle kiinnitys
pumppu ja remmi sopii jopa paikoilleen
Navat käännetty kun tuli tuo hitech mittarikin, on kyllä näppärä vekotin.
6 astetta laitettiin, tiiä sitten olisko pitänyt olla enemmän vai vähemmän?
12 voltin laturia soviteltu, tuohon istuis aika mukavasti

Lähetetty: Ke Tammi 06, 2010 11:33 am
Kirjoittaja r2ree
Mistä toi pumpun kiinnike on peräsin?
Mulle kans.
Lähetetty: Ke Tammi 06, 2010 1:43 pm
Kirjoittaja tepa78
r2ree kirjoitti:Mistä toi pumpun kiinnike on peräsin?
Mulle kans.
Se oli piilotettu tommoseen palikkaan

Lähetetty: Ke Tammi 06, 2010 2:34 pm
Kirjoittaja r2ree
Vastaavista palikoista mäkin oon omaan etsiskelly. Ei vaan tullu yhtä viksun näköstä.
Teikkös edes minkään näköstä karttaa millä niitä osasia etsiskelit?
Lähetetty: Ke Tammi 13, 2010 11:07 pm
Kirjoittaja tepa78
r2ree kirjoitti:
Teikkös edes minkään näköstä karttaa millä niitä osasia etsiskelit?
Se on matkittu olevinaan siitä hoojiin raudasta, vähän niinku suunnitellaan työn edetessä
Jotain taas saatu näperreltyä.
tehostajalle paikkaa
lisälaturin kiinnikkeitä
tottakai tilttiratti piti saada, lähestulkoon bolt-on...
jarrupäivitystä
läheltä sai vissiinkin mennä...
etupää rupeis olemaan jokseenkin kunnossa akselin osalta, välillä pyörillään
ja pitihän siihen vähän kitkarengastakin sovittaa...
melkein lokarikin peittää...
Pahasti näyttää siltä että taitaa tulla rengaskauppaan asiaa
Seuraavaks takapään kimppuun, taidan matkia burtonia ja lyhentää akseliväliä vähän sopivammaks.
Lähetetty: Ke Tammi 20, 2010 11:41 pm
Kirjoittaja tepa78
Takapääkin rupeis olemaan jossain mallissa.
Jonkun näkönen levyjarru viritys pitäis taakse tehdä, aattelin vähän jos läjän levyt laittais mut mitkäs satulat? toyotalaiset? jonkun pakun? milläs näitä on tehty? Ja mahtaako toi orkkis pääsylinteri toimia levyjen kanssa? ei millään viittis ruveta vaihtamaan sitä.
Ja vähän ulkonakin käyty ettei liikaa totu lämpöseen talli-ilmaan

Lähetetty: Ma Tammi 25, 2010 11:22 pm
Kirjoittaja burton
aika nopeeta puuhastelua siel päin. täällä ei tapahdu mitää, nyt jo suunnitteilla laatikoiden vaihto, jos sitä parin viikon päästä jaksais...
mittaapa korkeus rungosta maahan ja mitkä renkaat mittauksessa? mitta paikka vaikka siitä polkimien kohalta jossa runko on matalimmallaan. mittaan ton oman niin vertaillaa
Lähetetty: La Tammi 30, 2010 9:51 pm
Kirjoittaja tepa78
Nopeeta ja nopeeta... mut aika kiva tehdä kun ei tuossa ole sitä "normaalia" mätävikaa niin pääsi suoraan asiaan
55 cm etummaisen korinkannakkeen kohdalta ja 78 cm oli toi orkkisgummi korkee, kaippa se siitä vähän laskee kun saa vinssiä sun muuta romua kiinni.
Lähetetty: To Helmi 11, 2010 11:09 pm
Kirjoittaja tepa78
Tuommonen tuli tilattua:

Tuolta:
http://global.ebay.com/SNORKEL_Toyota_L ... 79349/item
Lasikuitukopio alkuperäsestä, aikas hyvää jälkeä on malesian kuitunikkari tehnyt. Jotenkin vaan tuntuu että se sopis luonnikkaammin hanttarin puolelle kun ilmanputsarikin on siellä. Mikälie peilikuva, samapa tuo mistä se turbo sen ilmansa imee
Ja tuollasia painavia könttejä ja ihme vipu/vaijeri hässäköitä oli ilmestynyt tallin lattialle:
Samaa konkurssiin vielä tuollaset allterrain renkulat:
Ja pakkohan sitä oli pikkasen venyttää:
Saas nähdä venyykö vielä tynnyrin päälle kun saa iskarit taaksekkin kiinni...
Lähetetty: Pe Helmi 12, 2010 6:02 am
Kirjoittaja hj60
tepa78 kirjoitti:Tuommonen tuli tilattua:
Lasikuitukopio alkuperäsestä, aikas hyvää jälkeä on malesian kuitunikkari tehnyt. Jotenkin vaan tuntuu että se sopis luonnikkaammin hanttarin puolelle kun ilmanputsarikin on siellä. Mikälie peilikuva, samapa tuo mistä se turbo sen ilmansa imee
Olikos FJ:ssä toisella puolella?