Sivu 4/5

Lähetetty: Su Huhti 18, 2010 4:13 pm
Kirjoittaja tepa78
Koeponnistuskin tuli suoritettua, suht hyvin tuntu etenevän eikä oikeen mitään saatu rikkikään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Välitys tuntuu kivikossa turhan pitkältä, saikos hoojiin jakikseen jostain välityksiä?
Ja voimaa sais tietysti olla kuralävessä pikkasen lisää.

Lähetetty: Su Touko 23, 2010 7:59 am
Kirjoittaja tepa78
Konehuoneessta löyty turhan avara kolo:

Kuva

Täytyyhän tuollanen ammottava aukko jollain tukkia, laitetaan siihen tuollanen palikka niin ei pääse ne pakokaasutkaan turhan vapaasti virtaamaan.

Kuva

Lähetetty: Ke Heinä 28, 2010 9:20 pm
Kirjoittaja tepa78
Nokian ajoissa meni vetarinpultit poikki, nyt jo saanu ne korjattua.

Muutama reikä napaan lisää:

Kuva

neljä pulttia lisää ja kaikki tuli nyt 12.9, jospa tuo nyt jonkun aikaa taas kestäis.

Kuva

Lähetetty: Ti Elo 24, 2010 8:04 pm
Kirjoittaja tepa78
Takanavat käyty koeponnistamassa, ei hajonnu... ainakaan vielä :D

Parit kuvat ajeluista:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja tuollanen keltuainenkin kävi vierailulla:

Kuva

Kuva

Eikä nyt ihan ilman tuhoa selvitty tälläkään kerralla, malesian pojan snorkkeli otti vähän kipeetä, ja lasikuidun pitäis olla niin vahvaa... :D

Kuva

Lähetetty: Ma Syys 20, 2010 7:01 pm
Kirjoittaja tepa78
Taas on ajeltu ja hajotettu vehkeitä...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kaikenkestävässä ameeriikan kitkarenkaassa reikä:

Kuva

Kuva

Kytkinkin rupes luistamaan yhdessä kuralävessä, se on tuo 3B:n rajaton voima ja vääntö, ei paikat kestä (tai sitten on kytkinkoppa täynnä vettä :D )
Saakos tuohon jotain parempaa kytkytintä? Jossain vaiheessa se kumminkin täytyy kurkata.

Ja parit videonpätkät:




Lähetetty: Ke Marras 17, 2010 10:51 pm
Kirjoittaja tepa78
Noniin, talvi kuulemma tulossa, pientä talvivarustelua.

Ensmäiseks boggerit nurkkaan talvilevolle ja vähän normaalimpaa kumia alle:

Kuva

Orkkis lukkovanteilla tietty...

Kuva

Ja talvella saattaa kuulemma jopa sataa lunta, ei muuta ku kompura-autosta kiinteistöhuoltoauto :D

Tuollanen aura tuli hommattua:

Kuva

Kuva

Puskurin tynkää ja auran kiinnikkeitä:

Kuva

Ja se jopa nouseekin:

Kuva

Vähän täytyy tuota levyä ojentaa ja vahvistella ja jos vielä laittais jonkun kulutusterän tuonne alareunaan.

Takapäällekkin olis vähän talvisia suunnitelmia, mut saas nähdä toteutuuko...

Lähetetty: To Marras 18, 2010 6:16 am
Kirjoittaja hj60
Hurjassa kulmassa nuo aisat, ei varmaan tarvi kummosta tökkäystä että kiikkuu päälle.

Lähetetty: To Marras 18, 2010 8:24 am
Kirjoittaja tepa78
Saataahan se vähän jyrkähkö olla tuo aisan kulma, ei viitttinyt alemmas tehdä kiinnikkeitä kun tällä on kumminkin tarkotus mettässäkin vielä ajella...
Kohtahan sitä pääsee kokeilemaan kun tuota valkosta ihanuutta näyttää taivaalta tulevan, katotaan testien jälkeen tuliko ihan susi :D

Lähetetty: To Marras 18, 2010 6:05 pm
Kirjoittaja hj60
Ite oon aatellu, että jos hojoon puskulevyn tekisin, niin pitkät aisat auton alle, ja jonnekki vetokoukun palkkiin kiinnitykset. Että jos tökkää niin a) ei kiiku päälle ja b) ei väänny autosta runko.

Mutta paljonhan noita keulakiinnitteisiä on, ja ilmeisesti toimivat.

Lähetetty: Ke Joulu 01, 2010 10:18 pm
Kirjoittaja tepa78
Noniin, olihan se vaan suht paska tuo evoykkönen, tökki ja imaisi auraa auton alle äärettömän helposti, lisäksi nuo jouset oli liian löysät.
Evokakkosessa kiinnikkeitä siirretty alemmaks, levyn kulmaa muutettu, jousien paikkaa muutettu ja saatu ne jäykemmäks, suksen tapaset levyn alareunassa, tuntuis toimivan, tulis nyt lunta vähän enemmän niin pääsis testailemaan.

Ja pitihän siihenkin väriä sotkea:

Kuva

Jos alusta asti olisin ite vääntäny niin varmaan joku apurungon tapanen ja auran kiinnitys alas, mutta kun tuollanen valmis oli tarjolla niin kehitetään tätä.

Lähetetty: La Syys 24, 2011 5:42 pm
Kirjoittaja tepa78
Tätäkin on pikkuhiljaa jalostettu, ja suunnistuskisojakin ajeltu, kaaria ja palkkia väännelty, sähkövinssi vaihtu orkkis mekaaniseen, ja viime ajoreissulla antautu original murros silleen oikeen kunnolla, malja halki, piparista ei ole ku muruset jäjellä :D taitaa olla vielä kuulatkin halki ja kaiken tämän kivan lisäks vetarista puuttuu poorit... jokohan se kohta täytyy laittaa lonkkarin tikut tilaukseen...

Lähetetty: Su Syys 25, 2011 8:24 pm
Kirjoittaja tepa78
Jos joku ei ole nähny toyotan räjähtänyttä murrosta niin tuossa olis:

Kuva

Noi oli ainoot isommat osat mitä kääntöpäästä sai kaivettua, loput oli sellasta tunnistamatonta metalli purua :D

Lähetetty: Ti Syys 27, 2011 9:38 pm
Kirjoittaja Antsa
Jos meinaat aurailla niin tee hemmetissä siihen joku aurapukki jolla saat nuo aisat allemmas, vaikka johonkin akselin tasalle se riittää mutta noilla aisoilla saat kyllä hauskoja tilanteita varmasti aikaan.

Ja a) Toyotasta ei auratessa runko väänny, tai sitten meitsi on liian hellä kätinen. Se taitaa olla jotain 6 mm lujuus kamaa,ja paikoin boksattuna.

Lähetetty: Ti Loka 04, 2011 8:25 pm
Kirjoittaja Ugly_hj
Oma lumiauran tekeleeni on kiinnitettynä lehtijousiin akselin eteen, aisat ovat sellaiset, että aura on juuri etupuskurin edessä aura painaa n. 70 kg eikä tartte mitään suksia eikä yritä kääntyä alle. Pihan auraukseen ihan käypänen.

Lähetetty: Su Loka 09, 2011 9:41 pm
Kirjoittaja tepa78
Kyllähän se tuolla jossain ylempänä luki että oli suht huono tuo aisan asento aurassa, kyllä se täytyy tehdä koko aurajuttu uusiks jos meinaa aurailla, tai voihan siittä vanhasta sen levyn käyttää, ja nyt ku on mekaaninen vinssi niin ei nostoa/laskua voi oikeen näppärästi käyttää.

Olis tuossa yks 24 volttinen trukin hydraulikoneikkokin... vai pitäskös kumminkin vaan ihan kunnollinen nokkapumppu... hytikka hommasta olis jotain visioita, saas nähdä toteutuuko... vois olla tuossa vehkeessä muutakin käyttöä kun auran nosto/lasku...