Kuva Kuva Kuva Kuva

Kompura-autosta safari/offi laite (etupää kierteille)

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 » Pe Maalis 26, 2010 8:00 pm

Pulkkaakin vähän jo rapsuteltu, ei siihen paljon jää kun kaikki ylimääräsen irrottaa, tähän saattaa tulla viikonlopunaikana jopa jotain väriä päälle.

Kuva

Kuva
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"

Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 » Su Maalis 28, 2010 8:40 pm

Jeps, väriä suihkittu ja jotain saatu taas aikaseks.

Vekotin pakettiin.

Kuva

Kuva

Epoksit rakoon.

Kuva

Tuollasta valkosta oli jäänyt nurkkiin, sitä sitten.

Kuva

Kuva

Vähän pitäis lokasuojia, ovia ja naamapeltiä hiekan kanssa suihkia, mut ei oikein ole puhalluskelejä kun vettä sataa kaatamalla.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"

Tuukka Impala
Viestit: 48
Liittynyt: La Maalis 20, 2010 9:55 pm
Paikkakunta: Urjala Halkivaha

Viesti Kirjoittaja Tuukka Impala » Su Maalis 28, 2010 9:14 pm

Tota, onko tommonen kompura-auto rekisteröity moottorityökoneeksi ja saako sillä ajaa liikenteessä polttoöljyllä?
Tuukka

Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 » Su Maalis 28, 2010 10:37 pm

Juu, työkoneeks rekisteröity, ei veroja, saa ajaa polttoöljyllä. MUTTA, eipäs olekkaan niin helppoo, kompuran merkki ja malli merkattu otteeseen, ja senhän pitäis sieltä lavalta löytyä, ei sais ajaa kun työajoa, lavalla ei sais pitää oikeen muuta kun työvälineitä. Näin mä sen ainakin olen ymmärtänyt.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"

Bjhjcgmod
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:34 pm

Viesti Kirjoittaja Bjhjcgmod » Ma Maalis 29, 2010 10:04 am

Kylläpä se näin taitaa tänä päivänäkin olla. Työkone on tarkoitettu vain siihen omaan hommaansa ja niinkuin huoltoautoksi rekisteröity pakukin, sillä virallisesti saa vain kuljettaa kalustoa ja huoltohenkilöstöä kohteen ja tukikohdan välillä. Ja kompressorityökoneessa juurikin tuo kompura on oltava siellä mukana.

Avatar
Tuppu
Viestit: 1139
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu » Ma Maalis 29, 2010 2:59 pm

tepa78 kirjoitti:Juu, työkoneeks rekisteröity, ei veroja, saa ajaa polttoöljyllä. MUTTA, eipäs olekkaan niin helppoo, kompuran merkki ja malli merkattu otteeseen, ja senhän pitäis sieltä lavalta löytyä, ei sais ajaa kun työajoa, lavalla ei sais pitää oikeen muuta kun työvälineitä. Näin mä sen ainakin olen ymmärtänyt.
Tottahan tuon kompuran merkin ja mallin saa otteeseen muutettua, jos sen päivittää nykypäivän malliin??!!??!!??

Noita työmaita kun kiertelee niin paljonhan noita näkyy vielä kompuravehkeillä olevan ajossa, saattashan se tuostakin muutama porari olla kiinnostunu :roll:
-Tuppu-
KDJ-120
SLCK #293
050-5960579

burton
Member
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton » Ti Huhti 06, 2010 7:06 am

tepa78 kirjoitti:Nopeeta ja nopeeta... mut aika kiva tehdä kun ei tuossa ole sitä "normaalia" mätävikaa niin pääsi suoraan asiaan :D

55 cm etummaisen korinkannakkeen kohdalta ja 78 cm oli toi orkkisgummi korkee, kaippa se siitä vähän laskee kun saa vinssiä sun muuta romua kiinni.
viimeinki mittasin ton oman. etummaisen korinkiinnikkeen kohalta 57cm ja rengas halkaisijaltaa n.89cm 36" tsl.
oot tehny taas hienoo jälkee!
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex

Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 » Ma Huhti 12, 2010 9:59 pm

Kasattukin olis, vähän niinku ton näkönen kikotin synty...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Veljekset :D

Kuva

Turkkilevy vielä tuohon lavaan ja jotain pikku hifistelyä.
Vähän se on korkeen olonen mut lauantaina pitäis mennä koeponnistamaan niin eiköhän se siitä laske kun pikkasen rymyää mettässä 8)
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"

Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari » Ma Huhti 12, 2010 10:37 pm

Tuota katsellessa tulee mieleen, jotta mitenköhän mahtaisi auton ilmeeseen istua ns. jenkkityylinen "stepside"-lava?

Voisipa olla aika mukavan oloinen ilmestys, oikeaa punaniskameininkiä...

Avatar
-MaTTi-
Member
Viestit: 1486
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- » Ti Huhti 13, 2010 7:29 pm

Nikkari kirjoitti:Tuota katsellessa tulee mieleen, jotta mitenköhän mahtaisi auton ilmeeseen istua ns. jenkkityylinen "stepside"-lava?

Voisipa olla aika mukavan oloinen ilmestys, oikeaa punaniskameininkiä...
Juu, ja mahonkia pohjaan eikä mitään turkkipeltiä. ;)
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)

Avatar
r2ree
Member
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree » Ti Huhti 13, 2010 7:51 pm

Nikkari kirjoitti:Tuota katsellessa tulee mieleen, jotta mitenköhän mahtaisi auton ilmeeseen istua ns. jenkkityylinen "stepside"-lava?

Voisipa olla aika mukavan oloinen ilmestys, oikeaa punaniskameininkiä...
Jups.. Alla oleva kuva on ihan varmasti ollu esillä, mutta laitetaas taas..
Yleensähän näitä korotellaan, mutta tää on joteskin nätti.

(pitänee joskus tehä HJ:sta p-shop tutkielma lowriderista.. Fenderskirts ja kaikki..)

Kuva
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -

Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 » Ti Huhti 13, 2010 8:42 pm

Toi on kyl aika maukas tuo rodi, mahtaiskos nurkista löytyä sen verran cruiseri roinaa että sais jotain tommosta aikaseks 8)

Ei varmaan olis hassumpi sellanen stepside-lava, en kyllä äkkiseltään googlen kuvahaulla löytänyt yhtään cruiseria sellasella, jotain ihme amerikan kikottimia vaan...

Kuva

Faijalla oli jotain höylättyä ponttilautaa jemmassa mitä mä vähän himoittin, mut ne oli kuulemma varattu "parempaan" käyttöön :D Nehän olis voinut petsata ja ootrata hienoks...

Laitetaas parit venytysyritys kuvat vielä.

Kuva

Kuva
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"

Avatar
Tuppu
Viestit: 1139
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu » Ti Huhti 13, 2010 9:33 pm

Mä voisin ottaa tuon sulta vaihdos KDJ-125:een :wink:
-Tuppu-
KDJ-120
SLCK #293
050-5960579

Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 » To Huhti 15, 2010 7:14 pm

Tuppu kirjoitti:Mä voisin ottaa tuon sulta vaihdos KDJ-125:een :wink:
Jaa, paljon maksat väliä :lol:
Onhan tuommonen beejii boggereilla sentään ajonautinto KDJ:hin verrattuna,varsinkin pidemmillä matkoilla :mrgreen:
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"

Avatar
Tuppu
Viestit: 1139
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu » To Huhti 15, 2010 8:19 pm

:lol:

olisko se fifty sixty tai jotain? No se löysi kodin ilman vaihtoa ja tällä kertaa jäi kotimaahan..
-Tuppu-
KDJ-120
SLCK #293
050-5960579

Vastaa Viestiin