Sivu 2/5

Lähetetty: Pe Helmi 12, 2010 9:49 am
Kirjoittaja tepa78
Tuollanen löyty, kyllä sen kuskinpuolella kuuluu olla.

Kuva

Lähetetty: Pe Helmi 12, 2010 12:09 pm
Kirjoittaja OPA
kyllä taitaa tuossa kuvassa olla pelkääjänpuolella, kun tuulilasinpyyhkiän moottorikin on tuossa...

Lähetetty: Pe Helmi 12, 2010 1:54 pm
Kirjoittaja tepa78
OPA kirjoitti:kyllä taitaa tuossa kuvassa olla pelkääjänpuolella, kun tuulilasinpyyhkiän moottorikin on tuossa...
Juu, australian pelkääjänpuoli 8)
Tuossa safarisnorkkelin sivuilta kuva.

Kuva

Lähetetty: La Helmi 13, 2010 8:41 am
Kirjoittaja hj60
Oiskos tuossa ajateltu sitä, että pelkääjän puolella olis vähemmän kuskin näköesteenä, vaikka pilarin takana onki.

Lähetetty: To Maalis 04, 2010 10:35 pm
Kirjoittaja tepa78
Jotain saatu taas nyhrättyä.
Eteen lukkomurikka, hienosti sopii:

Kuva

Takana olikin sitten vähän enemmän puuhaa kun tuli jouset laitettua liian kaposelle niin ei kytkentämekanismi mahtunut kun otti jouseen kiinni, alkuperänen idea oli laittaa lockright tai joku vastaava niin ei tullut paljon niitä jousia ihmeteltyä. Yks ehtoo rälläkkää ja plasmaleikkuria niin oli taas jouset ja kiinnikkeet lattialla ja ei muuta ku siirtämään pari senttiä leveemmälle. Nyt mahtuu takanakin:

Kuva

Pikkasen vahvistusta jousenkorvaan ettei heti retkahda:

Kuva

Ameriikan ihmemaasta tuli tuommonen kiinalainen ralliratti, meinas tulla ahdasta operoida kytkintä kun otti polvi orkkisrattiin kiinni.

Kuva

Mites noita lukon vaijereita on viritelty? etummainen ainakin on niin lyhkänen ettei meinaa oikeen järkevästi mihinkään ylettyä.

Aika sekotus tuli akseleista, kuuskymppisen akselit, neljävitosen välitykset, kuusykkösen murikat ja taakse tulee varmaan seittemänkymppisen jarrut :D

Lähetetty: Pe Maalis 05, 2010 4:41 pm
Kirjoittaja Tuppu
tepa78 kirjoitti: Aika sekotus tuli akseleista, kuuskymppisen akselit, neljävitosen välitykset, kuusykkösen murikat ja taakse tulee varmaan seittemänkymppisen jarrut :D
Pääasia et toimii :wink:

Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 11:46 pm
Kirjoittaja tepa78
Saas nähdä toimiiko, kun ne on tommoset "tein itse ja säästin" mallit :D

Vähän on taas yritetty raudanpalasia räkiä toisiinsa kiinni.

Traction bar viritelmä.

Kuva

Iskaritkin löysi paikkansa.

Kuva

Lava tuollasten tolppien nokkaan.

Kuva

Lavan runko suunnilleen mallillaan, irrotettava versio, neljällä pultilla kiinni.

Kuva

Kuva

Takavinssi pitäis tuohon väliin saada sopimaan.

Kuva

Lavan pohjaan haaveilin vähän turkkialumiinia, mutta vähäsen ne haaveet haihtu kun kävin paikallisessa rautakaupassa kysymässä hintaa, 3mm paksu, 1250X2500 levy, 200€. Saattaa olla että siihen kelpaa tuollanen vaneri ellei sitä alumiiniä jostain löydy vähän sopivammin.

Kuva

Kuva

Lähetetty: Ke Maalis 10, 2010 9:57 pm
Kirjoittaja Tuppu
On se niin nätti 8) Paljonko tarvit sitä turkki levyä? Voisin koittaa vieläkö on suhteissa virtaa :wink:

Lähetetty: To Maalis 11, 2010 10:02 pm
Kirjoittaja tepa78
Toi on 140x140 senttiä tuo lava ja sitten varmaan tohon persiiseen jonkunlainen pelli, pari kyselyy on vetämässä levystä mutta eipä ole mitään kuulunut.
Ja tais tulla pieni tauko rakentamisessa kun syttyi tuo miggikone palamaan, pari senttiä kerkes vetää saumaa niin rupes lieskaa tunkemaan koneen sisältä. 2,5 vuotta vanha wallius, kaippa noin vanhalla koneella on tunnit täynnä :? Täytyy huomenna käydä kyselemässä että mitäs nyt tehdään, onneks ei ole matkaa siihen walliuksen pajalle kun vissiin 10 kilsaa.

Lähetetty: To Maalis 11, 2010 11:09 pm
Kirjoittaja Antsa
Palauta se sinne ja hae Kemppi tilalle.

nimim.juuri toisen esabin ostanu.

Lähetetty: Su Maalis 14, 2010 11:17 pm
Kirjoittaja tepa78
Antsa kirjoitti:Palauta se sinne ja hae Kemppi tilalle.

nimim.juuri toisen esabin ostanu.
No katotaan nyt jos siitä vanhasta vielä jotain sais, faija kävi siellä walliuksella mut eihän siellä ollu kun konttorityttöjä paikalla, jos huomenna selviäis jotain...

Piti sitten jatkaa puukäsitöillä kun ei hitsaamaankaan oikein päässyt.
Vanerista akkukotelon tynkää.

Kuva

Kuva

Takavinssiksi tuli tollanen preheat finlandin 9500lbs. Päällepäin näyttää ihan asialliselta, saas nähdä mikä se sitten oikeesti on.

Kuva

Faija oli näprännyt etulukon käyttövivun vanhasta vinssin vivusta, taitaa hoojiissa olla tuo lyhkäsempi vaijeri takana mutta laitettiin tässä se nyt eteen kun ei ne toisinpäin oikeen ylety. tuosta on ainakin apparin hyvä vedellä.

Kuva

Takaseinääkin pikkasen yritetty murjoa suoraks, lähtötilanne oli tämän näkönen.

Kuva

Kuva

Kuva

Vähän meinas olla tiukassa tuon oikeneminen kun koko koppa vääntyy kun yritti takaseinän kulmasta painaa.

Seppä työssään :D

Kuva

Pikkuhiljaa rupee sopimaan, parit vekit vielä suoraks niin eiköhän se mettä vehkeeseen kelpaa.

Kuva

Kuva

Lähetetty: Ma Maalis 15, 2010 12:06 am
Kirjoittaja Jul
Ammattilaiselta se sujuu... onneksi ei ite tarvinnut tuota alkaa oikomaan, olisi voinut jäädä tekemättä :shock:

Se taitaa vaan olla jäykempi osa kuin miltä näyttää, kun kesti niinkin hyvin vauhdista katolleen heiton...

Lähetetty: La Maalis 20, 2010 1:27 pm
Kirjoittaja tepa78
Siellä taitaa olla jotain vahvikkeita mihin turvavyö tulee kiinni, ei meinannut kulma tulla millään oikeeseen paikkaan, aina anto jostain muualta periks.

Kompura vehjeskin edistyy.
Lavanrunko maalia vailla:

Kuva

Tuollasta päälle, on hyvää tavaraa, halpaa, hyvä ruostesuoja. voi levittää pensselillä/telalla. Tätä saa parin spraypotun hinnalla purkillisen, suosittelen.

Kuva

Kuivatellaan välissä.

Kuva

Lähetetty: La Maalis 20, 2010 2:26 pm
Kirjoittaja tepa78
Tätä päälle:

Kuva

Tämäkin hyväks todettu, edukas, kestää kulutusta eikä kiillä ihan niin paljon kuin normi automaaliakryyli.

Tuollanen tuli.

Kuva

Lähetetty: La Maalis 20, 2010 9:04 pm
Kirjoittaja tepa78
Iltapuhteena takarunkoon väriä.

Kuva

Vielä etuvinssille peti niin rupee olemaan aika hyvällä mallilla.