Sivu 6/8
Lähetetty: Ma Elo 10, 2009 4:56 pm
Kirjoittaja IironSika
En tunnusta. Räpläsin vaan tuota seuraavaa rakoa...
Lähetetty: Ti Elo 11, 2009 3:52 pm
Kirjoittaja arska
En tunnusta, mie räpläsin samaa rakoa ku sika
Lähetetty: Ti Elo 11, 2009 10:13 pm
Kirjoittaja burton
se johtuu vaan siitä rajusta voimasta jota se H(öyry) motti on tarjoillu
Lähetetty: Ma Elo 17, 2009 8:22 pm
Kirjoittaja tepa78
Rajuu voimaa... taitaa olla jotain piilo voimaa ja vääntöä mitä tuo H tarjoilee
Tuohon koloseen pitäis jotain saada tiputettua
Vaikka sitten tollanen kun ei oikeen muutakaan keksinyt tähän hätään, pientä huoltoa ensiks
Ajatuksena oli laittaa tuo 2H originaali kytkinkoppaan, muuten kaikki sopii hienosti MUTTA, startin perkele ei sovi läpeensä vaan ottaa lohkoon kiinni. No rakennetaan sitten kuuskymppisen kopan kanssa, vähän ylimäärästä puuhaa kun joutuu rakentamaan laatikon alle palkin, kun originelli on silleen hienosti kytkinkopan sivuista rungossa kiinni.
Sinne laskeutuu pikkuhiljaa, 2H:n orkkis koneenkorvat ja moottorin kumityynyt niin sopii suoraan paikalleen.
ja tietysti piti heti koesovittaa tota tuttua ja turvallista koneensulatuslaitetta
Saattaa tulla aika mielenkiintoinen koukero tosta pakoputkesta mutta eiköhän sekin siitä jostain mahdu.
Lähetetty: Ke Elo 19, 2009 10:06 pm
Kirjoittaja tepa78
Siellä lepää
Jossain taisi olla juttua että tuon 2H:n pitäis olla ihan "bolt-on" H:n tilalle, ei ainakaan tässä kikottimessa muu sopinut kun vaihdelaatikko hoojiin kytkinkoppaan...
- startti ei sovi originaali kytkinkopan kanssa
- koko moottori-laatikkopaketti pari senttiä liian takana, ei sovi takakardaani paikalleen, koneenkorvien modifiointi ja konetta eteenpäin.
- orkkis jäähdytin ei taida oikein sopia, tulee flekti vähän turhan lähelle, laitetaan kuuskymppisen syyläri ja siirretään samalla vähän eteenpäin.
Siinä sitä bolt-onia, sai siinä vähän muutakin käyttää kun kiintoavainta ja räikkää
Vielä kun sais kaikki romut takasin mitä tuli revittyä irti...
Lähetetty: Pe Elo 21, 2009 9:38 pm
Kirjoittaja tepa78
Vähän ahtimen ihmettelyä, suunnitelmissa oli laittaa tuo garretti turaus mikä oli beejiissä, no eihän sekään sinne tietenkään mahtunut.
Vähän tulee turhan lähelle pääsylinteriä
Ei kauheeta intoa ollut ruveta pakosarjaa rakentamaan uusiks, eli plan bee käyttöön
käsivarastosta kuusykkösen turbosarja sovitukseen
Aika paljon paremmin istuu, simpukan ja turbon väliin jää ruhtinaallinen puolen sentin rako. Vielä vähän ahto ja pakoputkea niin vois melkein kokeilla käymään...
Lähetetty: Su Elo 23, 2009 1:16 pm
Kirjoittaja tepa78
Pikkasen taas kivestää... starttailtiin vehjettä tulille ja olishan se lähtenytkin mut eipä ole öljynpainetta
Ei tullut sitä öljypumppua vilkastua kun kone levällään, olis varmaan kannattanut...
Lähetetty: Ma Elo 24, 2009 5:48 am
Kirjoittaja A-P
B-moottorille jouduin antamaan joskus "ryyppyä" öljykanavaan talviseisonnan jäljiltä, ennen kuin kuivaksi valunut (väljä) öljypumppu alkoi paineita nostamaan. Pistin letkulla suppilon kera öljyn valumaan sinne painekanavaan lohkon kylkeen. Valui öljy sitten pumpulle asti yön aikana, ja käynnistäessä paineet jälleen löytyivät.
Lähetetty: Ma Elo 24, 2009 10:55 am
Kirjoittaja tepa78
Juu, jonkunnäkösen "siemen" öljyn olis varmaan tarvinnut. Käytettiin öljypumppu auki eikä siellä mitään vikaa löytynyt. Vaseliiniä täyteen ja pumppu nippuun, jos se vassu vaikka vähän tiivistäis, tänään uus yritys.
Lähetetty: Ma Elo 24, 2009 5:08 pm
Kirjoittaja tepa78
Taisi vaseliinista olla apua, rupesi paineita löytymään
Ja jonkinlaista puhinaa ja vihellystä myös havaittavissa
Keulan romut kun sais vielä paikoilleen niin pääsis vähän koeajollekkin.
Lähetetty: Ma Elo 24, 2009 6:49 pm
Kirjoittaja SauliS
Rok rok! Onko isäukollas muuten tekemisen puutetta tulevana tavena? Mulla olis joutilas HJ45 hytti sille pellitettäväksi..
Lähetetty: Ma Elo 24, 2009 9:13 pm
Kirjoittaja Tuppu
Toiset ne jaksaa
Lähetetty: Ma Elo 24, 2009 10:01 pm
Kirjoittaja burton
ja mä voisin tuoda kans yhden kone ja vetolaite vammaisen huoltoo
no? joks ekat testi ajot on ajettu
laitas kuva siitä vaihteiston tuennasta niin sais vähän vinkkiä kuin sen teen.
Lähetetty: Ma Elo 24, 2009 11:00 pm
Kirjoittaja tepa78
SauliS kirjoitti:Rok rok! Onko isäukollas muuten tekemisen puutetta tulevana tavena? Mulla olis joutilas HJ45 hytti sille pellitettäväksi..
Taitaa tekemisen puute riippua ihan rahatukon koosta mitä heilutellaan...
Ei kai uuden nahkeessa toyossa nyt voi ruostetta olla
Tuppu kirjoitti:
Toiset ne jaksaa
No ku ei se mun mielestä oikeen jaksanu mennä mäkeen...
burton kirjoitti:ja mä voisin tuoda kans yhden kone ja vetolaite vammaisen huoltoo Very Happy
no? joks ekat testi ajot on ajettu Question laitas kuva siitä vaihteiston tuennasta niin sais vähän vinkkiä kuin sen teen.
Ei ollut jarrunestettä pajalla niin ei saanut jarruja ja kytkintä ilmattua, huomenna motonetin keikka niin eiköhän se taas edisty.
Se on vähän semmonen "tein itse ja säästin" se palkki, kuuskymppisestä palkki ja vähän kumia väliin, täytyy ottaa parit kuvat niin näkee minkälainen turaus se on.
Lähetetty: Ti Elo 25, 2009 6:41 pm
Kirjoittaja SauliS
tepa78 kirjoitti:
Ei kai uuden nahkeessa toyossa nyt voi ruostetta olla
No ei siinä enää paljoa ruostetta ole kun roiskin vähän hiekalla sitä. Tosin eipä jäänyt paljon peltiäkään..
Tottapuhuen, ei tullut yllätyksiä vaan ihan perus paikat, korin kiinnikkeet ym. Ja tuossa pick-upin hytissä on onneksi niin vähän peltiä alunperinkin että ei sitä nyt neliötolkulla mene.