Kuva Kuva

uusi perheenjäsen (Jii-Kuutonen tällä kertaa)

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

En tunnusta. Räpläsin vaan tuota seuraavaa rakoa... :wink:
arska
Viestit: 86
Liittynyt: Ma Tammi 10, 2005 9:57 am
Paikkakunta: luumäki

Viesti Kirjoittaja arska »

En tunnusta, mie räpläsin samaa rakoa ku sika :D
arska
1# Montenegro Off Road Club
163# SLCK
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

se johtuu vaan siitä rajusta voimasta jota se H(öyry) motti on tarjoillu :lol:
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Rajuu voimaa... taitaa olla jotain piilo voimaa ja vääntöä mitä tuo H tarjoilee :D

Tuohon koloseen pitäis jotain saada tiputettua

Kuva

Vaikka sitten tollanen kun ei oikeen muutakaan keksinyt tähän hätään, pientä huoltoa ensiks

Kuva
Kuva
Kuva

Ajatuksena oli laittaa tuo 2H originaali kytkinkoppaan, muuten kaikki sopii hienosti MUTTA, startin perkele ei sovi läpeensä vaan ottaa lohkoon kiinni. No rakennetaan sitten kuuskymppisen kopan kanssa, vähän ylimäärästä puuhaa kun joutuu rakentamaan laatikon alle palkin, kun originelli on silleen hienosti kytkinkopan sivuista rungossa kiinni.

Sinne laskeutuu pikkuhiljaa, 2H:n orkkis koneenkorvat ja moottorin kumityynyt niin sopii suoraan paikalleen.

Kuva

ja tietysti piti heti koesovittaa tota tuttua ja turvallista koneensulatuslaitetta :D Saattaa tulla aika mielenkiintoinen koukero tosta pakoputkesta mutta eiköhän sekin siitä jostain mahdu.

Kuva
Kuva
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Siellä lepää

Kuva
Kuva

Jossain taisi olla juttua että tuon 2H:n pitäis olla ihan "bolt-on" H:n tilalle, ei ainakaan tässä kikottimessa muu sopinut kun vaihdelaatikko hoojiin kytkinkoppaan...
- startti ei sovi originaali kytkinkopan kanssa
- koko moottori-laatikkopaketti pari senttiä liian takana, ei sovi takakardaani paikalleen, koneenkorvien modifiointi ja konetta eteenpäin.
- orkkis jäähdytin ei taida oikein sopia, tulee flekti vähän turhan lähelle, laitetaan kuuskymppisen syyläri ja siirretään samalla vähän eteenpäin.
Siinä sitä bolt-onia, sai siinä vähän muutakin käyttää kun kiintoavainta ja räikkää :D
Vielä kun sais kaikki romut takasin mitä tuli revittyä irti...
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Vähän ahtimen ihmettelyä, suunnitelmissa oli laittaa tuo garretti turaus mikä oli beejiissä, no eihän sekään sinne tietenkään mahtunut.
Vähän tulee turhan lähelle pääsylinteriä

Kuva

Ei kauheeta intoa ollut ruveta pakosarjaa rakentamaan uusiks, eli plan bee käyttöön :) käsivarastosta kuusykkösen turbosarja sovitukseen

Kuva

Aika paljon paremmin istuu, simpukan ja turbon väliin jää ruhtinaallinen puolen sentin rako. Vielä vähän ahto ja pakoputkea niin vois melkein kokeilla käymään...
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Pikkasen taas kivestää... starttailtiin vehjettä tulille ja olishan se lähtenytkin mut eipä ole öljynpainetta :cry: Ei tullut sitä öljypumppua vilkastua kun kone levällään, olis varmaan kannattanut...
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

B-moottorille jouduin antamaan joskus "ryyppyä" öljykanavaan talviseisonnan jäljiltä, ennen kuin kuivaksi valunut (väljä) öljypumppu alkoi paineita nostamaan. Pistin letkulla suppilon kera öljyn valumaan sinne painekanavaan lohkon kylkeen. Valui öljy sitten pumpulle asti yön aikana, ja käynnistäessä paineet jälleen löytyivät.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Juu, jonkunnäkösen "siemen" öljyn olis varmaan tarvinnut. Käytettiin öljypumppu auki eikä siellä mitään vikaa löytynyt. Vaseliiniä täyteen ja pumppu nippuun, jos se vassu vaikka vähän tiivistäis, tänään uus yritys.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

Taisi vaseliinista olla apua, rupesi paineita löytymään :D
Ja jonkinlaista puhinaa ja vihellystä myös havaittavissa :D :D :D
Keulan romut kun sais vielä paikoilleen niin pääsis vähän koeajollekkin.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
SauliS
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:05 pm
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja SauliS »

Rok rok! Onko isäukollas muuten tekemisen puutetta tulevana tavena? Mulla olis joutilas HJ45 hytti sille pellitettäväksi.. :lol:
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Toiset ne jaksaa :wink:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

ja mä voisin tuoda kans yhden kone ja vetolaite vammaisen huoltoo :D

no? joks ekat testi ajot on ajettu :?: laitas kuva siitä vaihteiston tuennasta niin sais vähän vinkkiä kuin sen teen.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 »

SauliS kirjoitti:Rok rok! Onko isäukollas muuten tekemisen puutetta tulevana tavena? Mulla olis joutilas HJ45 hytti sille pellitettäväksi.. :lol:
Taitaa tekemisen puute riippua ihan rahatukon koosta mitä heilutellaan... :)
Ei kai uuden nahkeessa toyossa nyt voi ruostetta olla :shock: :D
Tuppu kirjoitti:

Toiset ne jaksaa
No ku ei se mun mielestä oikeen jaksanu mennä mäkeen...
burton kirjoitti:ja mä voisin tuoda kans yhden kone ja vetolaite vammaisen huoltoo Very Happy

no? joks ekat testi ajot on ajettu Question laitas kuva siitä vaihteiston tuennasta niin sais vähän vinkkiä kuin sen teen.
Ei ollut jarrunestettä pajalla niin ei saanut jarruja ja kytkintä ilmattua, huomenna motonetin keikka niin eiköhän se taas edisty.
Se on vähän semmonen "tein itse ja säästin" se palkki, kuuskymppisestä palkki ja vähän kumia väliin, täytyy ottaa parit kuvat niin näkee minkälainen turaus se on.
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
SauliS
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:05 pm
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja SauliS »

tepa78 kirjoitti:
Ei kai uuden nahkeessa toyossa nyt voi ruostetta olla :shock: :D
No ei siinä enää paljoa ruostetta ole kun roiskin vähän hiekalla sitä. Tosin eipä jäänyt paljon peltiäkään.. :? Tottapuhuen, ei tullut yllätyksiä vaan ihan perus paikat, korin kiinnikkeet ym. Ja tuossa pick-upin hytissä on onneksi niin vähän peltiä alunperinkin että ei sitä nyt neliötolkulla mene. :)
Vastaa Viestiin