Sivu 7/10

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 7:48 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
U P E E !!!

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 7:48 pm
Kirjoittaja Antsa
Meinasin juuri kysyä samaa...

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 7:50 pm
Kirjoittaja Nikkari
Oh hoh!

Kylläpäs onkin harvinaisen hyväkuntoisen oloinen yksilö, huoltodokumenttien kera.

Lienee joskus ollut oikein "karavaanari hommissa" :D

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 8:39 pm
Kirjoittaja Tuppu
Pussihousukauppaan :mrgreen:

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 10:27 pm
Kirjoittaja Jul
Mukava pikku yksityiskohta on, että tämä hoojii on uutena ostettu täältä Lieksasta "Pielisen Kumi"-nimisestä Toyotaliikkeestä ja se on ollut paikkakuntalainen koko 30-vuotisen elämänsä ajan. Se varmaan selittää myös tuon ruosteen vähyyden, koskapa suolausta on täällä harrastettu vasta n. viimeisen 10 vuoden ajan ja sittenkin aika vähäisissä määrin. On ihan mahdollista, ettei auto ole käynyt ikinä Joensuu-Vaasa-linjan eteläpuolella.
Lienee joskus ollut oikein "karavaanari hommissa"
Kyllä tällä on kuulemma monta reissua vaunua vedetty Lapissa.
Pussihousukauppaan
Semmoset on jo! Tuli hankittua, kun noiden wanhojen traktorien parissa oli innostus kovimmillaan.

Vielä konehuonenäkymä. Liekkö pitkät lapinreissut innostaneet lisäämään äänieristeitä?
Kuva

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 10:27 pm
Kirjoittaja burton
paljon on mittarissa kilsoja? on kyllä todella upeassa kunnossa.

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 10:30 pm
Kirjoittaja Nikkari
tepa78 kirjoitti:Jumalauta kun on nätissä kunnossa, mistä sä noita oikeen löydät? :D
Nyt täytyy kyllä pikkuisen siteerata teleoperaattori Saunalahden mainosta:

"mistä näitä Berttoja oikein tulee"... 8) :lol:

Aika mukavasti muuten näyttäisi olevan lunta siellä itä-suomessa päin, kyllä 4x4 on nyt poikaa!

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 10:31 pm
Kirjoittaja Jul
burton kirjoitti:paljon on mittarissa kilsoja? on kyllä todella upeassa kunnossa.
Ei voi kilometreistä varmaa sanoa, kun ei ole miljoonamittari, jotain 40 tkm siellä taisi olla.

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 10:44 pm
Kirjoittaja Jul
Nikkari kirjoitti:
tepa78 kirjoitti:Jumalauta kun on nätissä kunnossa, mistä sä noita oikeen löydät? :D
Nyt täytyy kyllä pikkuisen siteerata teleoperaattori Saunalahden mainosta:

"mistä näitä Berttoja oikein tulee"... 8) :lol:

Tämä Hj on pyörinyt täällä viimeiset kymmenen vuotta seitsemänkymppisen omistajansa toimesta ja tietysti oon tyrkyttäytynyt aika-ajoin jutuille asenteella "elä myy tuota tietämättä". No, nyt kun tuo If antoi kipurahoja tuosta Bj:n katolleenajosta, ajattelin tehdä tästä Hj:stä "tarjouksen josta ei voi kieltäytyä"...

Lähetetty: Ke Marras 18, 2009 11:00 pm
Kirjoittaja Nikkari
Jul kirjoitti:
burton kirjoitti:paljon on mittarissa kilsoja? on kyllä todella upeassa kunnossa.
Ei voi kilometreistä varmaa sanoa, kun ei ole miljoonamittari, jotain 40 tkm siellä taisi olla.
Kuinkas on, voiko huoltokirjan merkinnöistä vetää johtopäätöksiä?

Olennaistahan toki on, että on pelleiltään noin hyvinsäilynyt - ei ole ruostepeikko puraissut siten kuin etelä/länsi-suomen kalustoon.
Ja hyvä yleiskuntohan kokonaisuutena toisaalta tukee matalia kilometrejä, noin pääsääntöisesti.

En ihmettelisi lainkaan etteikö kokonaisajomäärä voisi vaikka olla hyvinkin alle 150 tkm.
Hieman vaan "pistää silmään" autossa olevat eu-kilvet, mikä lienee ollut tuon takana kun auto on saanut uudet tunnukset?

http://kilvet.com/sarjat.cgi

Tuon mukaan "KKY"-kilpisarjaa on ollut jaossa 2002.
(oletan jotta vuonna -79 alkuperäiset kilvet ovat olleet ensirekisteröitäessä "S"-alkuiset, kun läänikohtaisia tunnuksia tuolloin vielä käytettiin)

No, tyrkytettiinhän tosin noiden uusien EU-kilpien tultua monelle autoilijalle mahdollisuutta rekisteröidä autonsa EU-tunnuksilla, ja eiväthän monetkaan autonsa alkuperäisellä tunnuksella kilpiä tilanneet.

Upeimmillaan nämä työjuhdat ovatkin mielestäni juuri tuollaisena hieman patinoituneina orkkiskuntoisina, se saa aina mielikuvituksen laukkaamaan minkälaisessa käytössä auto on ollut, taikka mihinkä alunalkaen hankittu.

Hyötyajoneuvojen aatelistoa! :wink:

Lähetetty: To Marras 19, 2009 7:03 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Komee peli. Ensialkuun purat tuon akuntuhooja kytkennan tosta akkujen valista :wink:

Lähetetty: To Marras 19, 2009 7:51 am
Kirjoittaja Jul
PETEBJ75 kirjoitti:Komee peli. Ensialkuun purat tuon akuntuhooja kytkennan tosta akkujen valista :wink:
Niin pitää tehdä. Muutenkin tuossa on semmoista ylimääräistä pikkuripellystä, joka joutaa purkaa pois (mm. lisäjarruvaloa, äänieristeitä etc.)

Niin ja orkkiskilvet lähtee tänään tilaukseen, jos lienevät vapaana.

Lähetetty: To Marras 19, 2009 8:31 pm
Kirjoittaja burton
mikäs sen BJ-45:sen kohtaloks nyt sitte tulee? kait laitat säilöön ja kuntoo sitte aikanaan vai menikö runkoa myöten niin huonoks et menee osiks :?: :?: :?:

Lähetetty: To Marras 19, 2009 8:48 pm
Kirjoittaja Jul
burton kirjoitti:mikäs sen BJ-45:sen kohtaloks nyt sitte tulee? kait laitat säilöön ja kuntoo sitte aikanaan vai menikö runkoa myöten niin huonoks et menee osiks :?: :?: :?:
Ei sentään osiksi. Katto, takaseinä, kuskinovi ja kuskin lokari pitää vaihtaa ja lavaa oikoa vähän ja maalaukset tietysti.

Pitää yrittää talven aikana sitä sepitellä, olkoon tuo HJ nyt talvella käyttöpelinä, kun vaan saan UUDET KUNNOLLISET nastarenkaat alle :!: . Aattelin että laittas 235/85-16 Hakkapeliitat.

Lähetetty: To Marras 19, 2009 8:59 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Jul kirjoitti:
burton kirjoitti:mikäs sen BJ-45:sen kohtaloks nyt sitte tulee? kait laitat säilöön ja kuntoo sitte aikanaan vai menikö runkoa myöten niin huonoks et menee osiks :?: :?: :?:
Ei sentään osiksi. Katto, takaseinä, kuskinovi ja kuskin lokari pitää vaihtaa ja lavaa oikoa vähän ja maalaukset tietysti.

Pitää yrittää talven aikana sitä sepitellä, olkoon tuo HJ nyt talvella käyttöpelinä, kun vaan saan UUDET KUNNOLLISET nastarenkaat alle :!: . Aattelin että laittas 235/85-16 Hakkapeliitat.
Nyt kuulostaa hyvälle.
Itte ajelin aikoinaan 42:sella talvella ainoastaan nokian nastoitetuilla tuotteilla.
Tais olla 205/16.