Sivu 8/10

Lähetetty: Ti Marras 24, 2009 9:28 pm
Kirjoittaja Jul
No nyt on saatu vakuutuskuviot Bj:n osalta päätökseen ja korvauskin on jo saatu. Näitä korvauskädenvääntöjä kun on palstoilta lukenut, pelkäsin itsekin aikamoista vääntöä, vaan eipä tarvinnut pahemmin vääntää. Ifin tarkastaja otti huomioon auton kunnon ennen kolaria ja siksi korvaus oli vähintään kohtuullinen. Vastaavanlaisen verrokkihintaa katseltiin mm. Saksan myyntipalstoilta.
Pitäisi kiittää sitä Ifin tätiä, joka puoliväkisin keväällä tyrkytti tuohon "halppiskaskon" samalla kun otin auton takaisin liikenteeseen.

Pitää tuo BJ laittaa talliin odottelemaan uusia osia ja ajella HJ45:lla se aika, tai jopa pitempään, kun se kuutosen ääni on niin mukava! Osakyselyitä Berttaan on jo maailmalta vetämässä, jospa se kevääksi taas olisi liikenteessä.

Nii ja ne Hakkapeliitta LT:t oottaa jo tallissa vanteita...

Lähetetty: Su Marras 29, 2009 2:23 pm
Kirjoittaja Jul
Kapelli siirtyi tallin nurkalle ja uudet Hakkapeliitat ovat nyt alla, koko siis 235/85-16 joka asettuu aika lähelle alkuperäistä 7,50-16 kokoa. Ehkä hitusen leveämpi on tuo Hakkis.

Tepa78:n avustuksella löytyi alkuperäistä lähellä oleva värikoodi noille vanteille. Mitä noita olen nähnyt, näyttäs että aika lähellä oikeaa on tuo sävy.

Kuva

Kuva

Kuva

Lähetetty: Su Marras 29, 2009 3:54 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Kylla se vaan on hieno!!! Ostaisin kylla itsellekkin jos vastaava loytyis!

Lähetetty: Ti Joulu 01, 2009 9:48 pm
Kirjoittaja Cruiseristi
mäki haluun tollasen pihan, mihin noita 45:sia vaan ilmestyy :shock:

Lähetetty: Ti Joulu 01, 2009 10:48 pm
Kirjoittaja Tuppu
koirakin näyttää niin pirun tyytyväiseltä, että pitikin myydä se oma romu pois :roll:

Lähetetty: Ke Joulu 02, 2009 5:07 pm
Kirjoittaja möttis
Todella tyylikäs! Osanottoni edellisen puolesta.

Jos sitä kattoa meinaat tilata uutta, niin vinkkaa. Voisin ottaa myös.
Tällä hetkellä tyylikäs muunnis hj:n katosta yhdistettynä lasikuidulla.

Lähetetty: Pe Tammi 08, 2010 8:57 am
Kirjoittaja Jul
Nyt on peltiosat kattoa lukuunottamatta tallissa ja se kattokin on pakattu jo konttiin tuolla Kaliforniassa, parin kuukauden päästä pitäisi oleman Hämeenlinnassa. Pari laatikollista muutakin "tarpeellista" hilpettä lähti Sorilta samaan matkaa. Tämä konttiin tilaus on nyt semmonen kokeilu ja jos tämä toimii niin kuin näyttää, pitäisi kulujen olla huomattavasti alhaisemmat kuin noissa lentokonekuljetuksissa.

Tuosta konttikuljetuksesta vähän:
Los Angelesissa osat hakee Sorilta ja kontittaa Suomeen kaveri nimeltään Petteri Kervinen, joka pyörittää siellä Halmari Co.-nimistä firmaa. Kervinen on vissiin ainakin monille jenkkiautoharrastajille melkoinen hovihankkija Usa:n länsirannikolla, kertoi lähettävänsä keskimäärin 5 kontillista tavaraa Suomeen per viikko.

Hintana tuntui olevan 160 dollaria/kuutiometri ja ihan sama minkä painoista tavaraa on kyseessä. Eli esim. rengas/vannepaketti vois tulla aika kohtuukustannuksin Suomeen. Jos kokonaisia autoja meinaa, on taksa 1600 dollaria normaali henkilöauto ja 1900 dollaria iso pikuppi. Hinnat sisältävät osien/auton pakkaamisen konttiin ja kuljetuksen Hämeenlinnaan ja käsittääkseni jonkinlaisen vakuutuksen. Kervinen voi tarvittaessa hakea osat Los Angelesin alueelta lisähinnasta.

Hauska seurata kuinka tämä systeemi toimii... parin kuukauden päästä ollaan viisaampia.

Jos sitä kattoa meinaat tilata uutta, niin vinkkaa. Voisin ottaa myös.
Tällä hetkellä tyylikäs muunnis hj:n katosta yhdistettynä lasikuidulla.
Näitä järkevän hintaisia käytettyjä oli tähän palaan vaan tämä yksi, jäi sinne uusi käyttämätön kattopala vaan hintakin olisi yli puolitoistatonnia Suomessa.

Lähetetty: Pe Maalis 19, 2010 9:30 pm
Kirjoittaja Jul
Pakkasilla on tullut passivoiduttua läppärin ääreen, eikä käytännön hommia oo saanut paljon tehtyä.
Sen seurauksena tuli tilattua J40:n uudet originaalit ovipahvit tuolta http://stores.ebay.com/Cruiser-Corps-Land-Cruiser-Parts , hinta jäi vain hel..tin kovaksi :( Vaan onpahan nyt valmiina, jos/kun innostuu tuon keltaisen entistämispuuhiin. Koirakin kahtelee osaaottavasti, että liekkö tuolla isännällä kaikki sulakkeet ehjänä...:mrgreen:
Kuva

Kuva

Satamalakko on vähän viivyttänyt Sorin osien rantautumista, kontti oottaa Rotterdamissa lakkosuman purkua. Sillä aikaa pitäisi sepitellä nuo Tepa78:lta hankitut kuskin ovi ja takaseinäpala, pientä hitsailua ja hiekkapuhallusta ja oikomista ja kittailua ja maalaamista, saa nähä milloin motivoituu taas... Tuommosiin vaiheisiin sain nuo pellit tehtyä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lähetetty: Pe Maalis 19, 2010 9:53 pm
Kirjoittaja Jul
möttis kirjoitti:Todella tyylikäs! Osanottoni edellisen puolesta.

Jos sitä kattoa meinaat tilata uutta, niin vinkkaa. Voisin ottaa myös.
Tällä hetkellä tyylikäs muunnis hj:n katosta yhdistettynä lasikuidulla.
Muuten, katosta uutta tietoa: Tuolta löytyy lasikuituista kattoa n. 550 euroa kotiovella tuotuna, verot ja tullit maksettuna (kysyin muistaakseni tammikuussa). Siellä näyttäisi olevan myös konttitoimitusmahdollisuus, joten voisi hinta vielä tippuakin. Asiallisen tuntuinen firma, vastailivat nopeasti kyselyihin ja maksukin hoituisi PayPallilla. Löytyy paljon muutakin Ruiserin osaa.
http://www.4x4world.com.au/

Lähetetty: La Maalis 20, 2010 1:30 pm
Kirjoittaja tepa78
Kanattaa vetää noihin puhallettuihin osiin epoksipohjamaali alle ennen kun rupee sitä kittiä vetämään.

Hyvällä mallillahan nuo osat näyttää olevan, olikos se miten rypyssä loppu vehje?

Lähetetty: La Maalis 20, 2010 9:48 pm
Kirjoittaja Jul
tepa78 kirjoitti:Kanattaa vetää noihin puhallettuihin osiin epoksipohjamaali alle ennen kun rupee sitä kittiä vetämään.

Hyvällä mallillahan nuo osat näyttää olevan, olikos se miten rypyssä loppu vehje?
Taitaa olla paria koulukuntaa olemassa tuon kittailun/pohjamaalauksen suhteen. Jotkut maalarit/peltisepät sanoo, että kitti suoraan peltiin, että pysyy varmasti ja sitten vasta epoksi. Ite oon tehnyt kummallakin tavalla :lol: . Mutta kyllä minunkin järkeen käy paremmin, että varsinkin puhalletulle ensin epoksi.

Kuskin loksu pitää vaihtaa ja lavan laidassa on lievä painauma. Ehjä kattokin on tulossa. Eipä siinä paljon kummempaa.
Tekisi mieli kyllä nyt samalla ottaa tuo koripulkka käsittelyyn, kun viimeksi se jäi tekemättä.

Lähetetty: Ti Huhti 20, 2010 8:58 pm
Kirjoittaja Jul
Tuossa kuvia Bj:n tämän päivän tilanteesta:

http://kuvablogi.com/blog/21102/3/

Kaikki pellit on jo käytännössä maalia vaille, katto tuosta Hj:sta, vielä lavan lommo ja koripulkan alaosan painauma ja ikkunan kehys vaatisi huomiota osakseen.
Kohtuullisen paha motivaation puute vaivaa, ei kehtaisi toiseen kertaan samoja paikkoja kunnostella... Tuon voisi vaikka laittaa eteenpäin semmoiselle, kenellä on intoa sepitellä tuo loppuun. Ite voisi sitten keskittyä uudella innolla tuon Hj45:n entistelyyn. :roll:

Lähetetty: Ke Huhti 21, 2010 5:25 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Jul kirjoitti:Tuon voisi vaikka laittaa eteenpäin semmoiselle, kenellä on intoa sepitellä tuo loppuun.
€€?

Lähetetty: Ke Huhti 21, 2010 7:49 am
Kirjoittaja möttis
Paljon pyydät?

Lähetetty: Ke Huhti 21, 2010 8:00 am
Kirjoittaja Jul
möttis kirjoitti:Paljon pyydät?
No, siinäpä se ongelma onkin kun tähän on tullut laitettua liikaa rahaa (ainakin jos vaimolta kysyy). Pitää vähän katella mitä tässä tekisi, kahta autoa ei kyllä rahkeet (eikä motivaatio) riitä pitää.