Kuva Kuva

J45 pick-up:ien tarinaa vuodesta 2005

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

U P E E !!!
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Meinasin juuri kysyä samaa...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Oh hoh!

Kylläpäs onkin harvinaisen hyväkuntoisen oloinen yksilö, huoltodokumenttien kera.

Lienee joskus ollut oikein "karavaanari hommissa" :D
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Pussihousukauppaan :mrgreen:
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Mukava pikku yksityiskohta on, että tämä hoojii on uutena ostettu täältä Lieksasta "Pielisen Kumi"-nimisestä Toyotaliikkeestä ja se on ollut paikkakuntalainen koko 30-vuotisen elämänsä ajan. Se varmaan selittää myös tuon ruosteen vähyyden, koskapa suolausta on täällä harrastettu vasta n. viimeisen 10 vuoden ajan ja sittenkin aika vähäisissä määrin. On ihan mahdollista, ettei auto ole käynyt ikinä Joensuu-Vaasa-linjan eteläpuolella.
Lienee joskus ollut oikein "karavaanari hommissa"
Kyllä tällä on kuulemma monta reissua vaunua vedetty Lapissa.
Pussihousukauppaan
Semmoset on jo! Tuli hankittua, kun noiden wanhojen traktorien parissa oli innostus kovimmillaan.

Vielä konehuonenäkymä. Liekkö pitkät lapinreissut innostaneet lisäämään äänieristeitä?
Kuva
Viimeksi muokannut Jul, Ke Marras 18, 2009 10:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BJ75 1987
# 274
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

paljon on mittarissa kilsoja? on kyllä todella upeassa kunnossa.
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

tepa78 kirjoitti:Jumalauta kun on nätissä kunnossa, mistä sä noita oikeen löydät? :D
Nyt täytyy kyllä pikkuisen siteerata teleoperaattori Saunalahden mainosta:

"mistä näitä Berttoja oikein tulee"... 8) :lol:

Aika mukavasti muuten näyttäisi olevan lunta siellä itä-suomessa päin, kyllä 4x4 on nyt poikaa!
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

burton kirjoitti:paljon on mittarissa kilsoja? on kyllä todella upeassa kunnossa.
Ei voi kilometreistä varmaa sanoa, kun ei ole miljoonamittari, jotain 40 tkm siellä taisi olla.
BJ75 1987
# 274
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Nikkari kirjoitti:
tepa78 kirjoitti:Jumalauta kun on nätissä kunnossa, mistä sä noita oikeen löydät? :D
Nyt täytyy kyllä pikkuisen siteerata teleoperaattori Saunalahden mainosta:

"mistä näitä Berttoja oikein tulee"... 8) :lol:

Tämä Hj on pyörinyt täällä viimeiset kymmenen vuotta seitsemänkymppisen omistajansa toimesta ja tietysti oon tyrkyttäytynyt aika-ajoin jutuille asenteella "elä myy tuota tietämättä". No, nyt kun tuo If antoi kipurahoja tuosta Bj:n katolleenajosta, ajattelin tehdä tästä Hj:stä "tarjouksen josta ei voi kieltäytyä"...
BJ75 1987
# 274
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Jul kirjoitti:
burton kirjoitti:paljon on mittarissa kilsoja? on kyllä todella upeassa kunnossa.
Ei voi kilometreistä varmaa sanoa, kun ei ole miljoonamittari, jotain 40 tkm siellä taisi olla.
Kuinkas on, voiko huoltokirjan merkinnöistä vetää johtopäätöksiä?

Olennaistahan toki on, että on pelleiltään noin hyvinsäilynyt - ei ole ruostepeikko puraissut siten kuin etelä/länsi-suomen kalustoon.
Ja hyvä yleiskuntohan kokonaisuutena toisaalta tukee matalia kilometrejä, noin pääsääntöisesti.

En ihmettelisi lainkaan etteikö kokonaisajomäärä voisi vaikka olla hyvinkin alle 150 tkm.
Hieman vaan "pistää silmään" autossa olevat eu-kilvet, mikä lienee ollut tuon takana kun auto on saanut uudet tunnukset?

http://kilvet.com/sarjat.cgi

Tuon mukaan "KKY"-kilpisarjaa on ollut jaossa 2002.
(oletan jotta vuonna -79 alkuperäiset kilvet ovat olleet ensirekisteröitäessä "S"-alkuiset, kun läänikohtaisia tunnuksia tuolloin vielä käytettiin)

No, tyrkytettiinhän tosin noiden uusien EU-kilpien tultua monelle autoilijalle mahdollisuutta rekisteröidä autonsa EU-tunnuksilla, ja eiväthän monetkaan autonsa alkuperäisellä tunnuksella kilpiä tilanneet.

Upeimmillaan nämä työjuhdat ovatkin mielestäni juuri tuollaisena hieman patinoituneina orkkiskuntoisina, se saa aina mielikuvituksen laukkaamaan minkälaisessa käytössä auto on ollut, taikka mihinkä alunalkaen hankittu.

Hyötyajoneuvojen aatelistoa! :wink:
Avatar
PETEBJ75
Viestit: 698
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja PETEBJ75 »

Komee peli. Ensialkuun purat tuon akuntuhooja kytkennan tosta akkujen valista :wink:
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

PETEBJ75 kirjoitti:Komee peli. Ensialkuun purat tuon akuntuhooja kytkennan tosta akkujen valista :wink:
Niin pitää tehdä. Muutenkin tuossa on semmoista ylimääräistä pikkuripellystä, joka joutaa purkaa pois (mm. lisäjarruvaloa, äänieristeitä etc.)

Niin ja orkkiskilvet lähtee tänään tilaukseen, jos lienevät vapaana.
BJ75 1987
# 274
burton
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2007 12:14 am
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja burton »

mikäs sen BJ-45:sen kohtaloks nyt sitte tulee? kait laitat säilöön ja kuntoo sitte aikanaan vai menikö runkoa myöten niin huonoks et menee osiks :?: :?: :?:
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

burton kirjoitti:mikäs sen BJ-45:sen kohtaloks nyt sitte tulee? kait laitat säilöön ja kuntoo sitte aikanaan vai menikö runkoa myöten niin huonoks et menee osiks :?: :?: :?:
Ei sentään osiksi. Katto, takaseinä, kuskinovi ja kuskin lokari pitää vaihtaa ja lavaa oikoa vähän ja maalaukset tietysti.

Pitää yrittää talven aikana sitä sepitellä, olkoon tuo HJ nyt talvella käyttöpelinä, kun vaan saan UUDET KUNNOLLISET nastarenkaat alle :!: . Aattelin että laittas 235/85-16 Hakkapeliitat.
BJ75 1987
# 274
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Jul kirjoitti:
burton kirjoitti:mikäs sen BJ-45:sen kohtaloks nyt sitte tulee? kait laitat säilöön ja kuntoo sitte aikanaan vai menikö runkoa myöten niin huonoks et menee osiks :?: :?: :?:
Ei sentään osiksi. Katto, takaseinä, kuskinovi ja kuskin lokari pitää vaihtaa ja lavaa oikoa vähän ja maalaukset tietysti.

Pitää yrittää talven aikana sitä sepitellä, olkoon tuo HJ nyt talvella käyttöpelinä, kun vaan saan UUDET KUNNOLLISET nastarenkaat alle :!: . Aattelin että laittas 235/85-16 Hakkapeliitat.
Nyt kuulostaa hyvälle.
Itte ajelin aikoinaan 42:sella talvella ainoastaan nokian nastoitetuilla tuotteilla.
Tais olla 205/16.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Vastaa Viestiin