Kuva Kuva

Bj42 ikuisuusprojekti?

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

Pe55i
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2018 10:14 pm
Paikkakunta: Kaarina

Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Pe55i »

Noniin. Sain tämän vihdoin kotiin. Vein auton heti hankinnan jälkeen maalle suuliin vesisadetta piiloon, sillä omaan talliin tämä ei mahtunut liian matalan oviaukon takia. Viisitoista senttiä lisää korkeutta oviaukkoon, niin mahtuu kunnon renkaillakin sisään.
KuvaKuva

Nyt kun auto mahtuu talliin, on aika tutustua berttaan paremmin. Kysymyksessä on siis -83 vm. Bj42, 3,4l koneella ja viisilovisella laatikolla. Edessä levyjarrut, full floater akseli(-t?).
KuvaKuva
KuvaKuvaKuva
Pe55i
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2018 10:14 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Pe55i »

Täytyisi ensin pestä tämä kunnolla. Kurapaska peittää alustan, joten en viittiny ottaa sieltä edes kuvia.
KuvaKuvaKuvaKuva
Pe55i
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2018 10:14 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Pe55i »

Kumit menee uusiksi. Ja paljon muutakin, mutta... Myykääs joku mulle NE cruiserin 16” kuuspuolaiset peltivanteet, joita on sivuttu rengastopsussa. 5kpl tarvitaan. Ostelen niihin jotkut lähelle 33x10,5” mud terrainit päälle. Noi 16” menee millimetrimitoituksella, eiks je? Täytyy ostaa sellaset, jotka menee alle ilman, että tulee murheita ylityksen suhteen. Oliko tähän konsensus olemassa?
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Pe55i kirjoitti:Kumit menee uusiksi. Ja paljon muutakin, mutta... Myykääs joku mulle NE cruiserin 16” kuuspuolaiset peltivanteet, joita on sivuttu rengastopsussa. 5kpl tarvitaan. Ostelen niihin jotkut lähelle 33x10,5” mud terrainit päälle. Noi 16” menee millimetrimitoituksella, eiks je? Täytyy ostaa sellaset, jotka menee alle ilman, että tulee murheita ylityksen suhteen. Oliko tähän konsensus olemassa?
235/85r16 on myös hyvä koko nelikakkoseen. Oman nelikakkosen nopeusmittari piti just paikkansa ko. renkailla.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Pe55i kirjoitti:Kumit menee uusiksi. Ja paljon muutakin, mutta... Myykääs joku mulle NE cruiserin 16” kuuspuolaiset peltivanteet, joita on sivuttu rengastopsussa. 5kpl tarvitaan. Ostelen niihin jotkut lähelle 33x10,5” mud terrainit päälle. Noi 16” menee millimetrimitoituksella, eiks je? Täytyy ostaa sellaset, jotka menee alle ilman, että tulee murheita ylityksen suhteen. Oliko tähän konsensus olemassa?
Katotaanpa kumpi meistä on ekaks saanu nelikakosensa ”valmiiks”. :D Multa joutais noi 16” vanteet jossain vaiheessa kesää tai aiemminkin jos jotain lisua seisottelupyörää sais vaihdossa alle, näitä kai tarkoitat: https://pic.useful.fi/BJ6qaMYsM.jpg Ei tosin oo kuin 4.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Pe55i
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2018 10:14 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Pe55i »

Vaihdetaanko päittäin :) ? Kysäisen vielä offipalstan puolelta, josko näitä löytyis lähinurkista, mutta noi mangelsit jää kyllä aivan jouten ja tilaa viemään....
Sellainen vielä, että siirtopumppu vuotaa aika paljon. Kahlailin foorumia läpi ja ilmeisesti vanhaa ei kannata/pysty korjata, joten uusi tilalle. Tuo vuotaa sieltä pumpun yläosasta. Täytyy kysäistä toyotalta, mitä orkkis maksaa. Ebay on noita täynnä, mutta voisin pysytellä alkuperäisosissa sikäli, kun se on järkevää/kohtuuhintaista.
Kuva
Vai laitanko tälläisen? Pitäis sopia...
Kuva
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Jos ei ala löytymään niin suunnitellaan jotakin, en mäkään noita sun Hiace-kokoluokan kumeja kyl kaipais. :wink:
Ei mut mullahan on toi koko asuntovaunussa vakiona. Hmm...

Uus orkkis pumppausosa tottelee koodia 22501-77021 ja sen saa n. 65€ kuluilla täältä kotiin:
https://partsouq.com/en/search/all?q=22501-77021
Kuva
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Pe55i
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2018 10:14 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Pe55i »

Kiitos varaosavinkistä. Jos joku tarvitsee jotakin, niin huutakoon. Voin tehdä tilauksen.
Pe55i
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2018 10:14 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Pe55i »

Autokiilan mukaan pumpun valmistus lopetettu, eli ei saa enää marmorilta. Tilaus tänään illalla vetämään jenkeistä. Kysäisin samalla tuulilasia. Ei saa sitäkään enää. Oma alkaa pikkuhiljaa olla rivon näköinen, kun yksi kunnon lohkeama ja alareunasta laminointi muuttunut harmaaksi. Eilen muilla asioilla kysyin tutulta lasikauppiaalta, joka myy pilkingtonia. Ei nopealla vilkaisulla löytänyt. Tuulilasissa olisi kuulemma hyvä olla leima. Muut voi tehdä mallin mukaan laminoidusta lasista.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Pe55i kirjoitti:Autokiilan mukaan pumpun valmistus lopetettu, eli ei saa enää marmorilta. Tilaus tänään illalla vetämään jenkeistä. Kysäisin samalla tuulilasia. Ei saa sitäkään enää. Oma alkaa pikkuhiljaa olla rivon näköinen, kun yksi kunnon lohkeama ja alareunasta laminointi muuttunut harmaaksi. Eilen muilla asioilla kysyin tutulta lasikauppiaalta, joka myy pilkingtonia. Ei nopealla vilkaisulla löytänyt. Tuulilasissa olisi kuulemma hyvä olla leima. Muut voi tehdä mallin mukaan laminoidusta lasista.

Oliko Belgian keskusvarastostakin loppu ?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Pe55i
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2018 10:14 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Pe55i »

Eipä ottanut kukaan asiaa esille. Niitä ei varmaan kiinnostanut kauheasti. Siirtäkööt keskenään sillä pumpulla.
Taidan tehdä tänään kaupat myös bfg:n mud terraineista, joten kohta pitää vääntää kauppaa Matin upeista peltikiekoista.
benjaminf
Viestit: 317
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Jos se leima pitää olla niin" Kuttilan Autolasi " vois olla se paikka mistä sen lasin saa.
Hyvin mahollista ettei tota pumppua saa euroopasta .
Monta osaa mitkä ilmoittavat että valmistus lopetettu ja kumminkin Usa markkinoilla myydään .
Hyvä esimerkki oli oviikkunoiden tiivisteet ,ei saannut piti tilata rapakon taa .Sieltä löytys ihan alkuperäiset .
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Pe55i
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2018 10:14 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Pe55i »

Kuttilasta tilaan siis, kiitos.
Pe55i
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2018 10:14 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Pe55i »

Noniin. 5kpl Bfg mud terraineja (255/85R16) olis nyt pinottuna terassille. Ostin käytettynä, n.11mm pintaa jäljellä, eikä ole edes kovin vanhat. Tänään hain Perttelin Björn Wahlroosilta konvertterin ja 5kpl hj:n vanteita. Vanteista neljä on maalattuja yksi kromattu. Ajattelin viedä puhallukseen ja pulveriin ne, mutta mitenköhän kromatun puhallus ja maalaus onnistuu? Onko kokemuksia. Krominen on sen verran hyväkuntoinen, että en viitsisi sitä puhalluttaa pilalle. Jos joku haluaa moisen, niin vaihdokki tarvitaan.
Tutkiskelin myös miten sähköt kärryä varten on toteutettu ja sieltähän löytyi kieppi johtoa niputettuna. Nyt täytyis keksiä, miten auton sähköt on vedetty. Auton alla on samanlainen liitin, kuin pistokkeen johtosarjassa (naarasliitin molemmissa), se tulee jostain moottorin suunnasta, mutta on nähdäkseni johtosarjassa niputettuna, joten johtoja seurailemalla tuli umpikuja. Liitin on hieman sellainen autoradion liittimen näköinen. Onkohan näissä jo tehtaalta tullessa ollut johtosarjaan niputettuna sähköt kärryä varten? Täytyy ottaa yleismittari kauniiseen käteen ja mittailla mikä on mikäkin. Pitää siis valjastaa pikkuorjat hommiin jarrua painamaan.
Avatar
Samppahj
Viestit: 278
Liittynyt: Ma Loka 05, 2015 5:45 pm
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Bj42 ikuisuusprojekti?

Viesti Kirjoittaja Samppahj »

Autoradion liittimen näkönen menee ainaki Pyry-tuotteen jännitteenalenninlankkuun. Viittais siihen, että se johtokieppi ei oo tehtaalta ollu, koska alkupään HJ60:n lankut on ollu sokeripalalla ja myöhemmät vasta liittimillä. Joten tuossakaan ei sen perusteella oo maahantuojan asentamana ollu liittimellistä versiota lankusta.
Vastaa Viestiin