HDJ käyttöauto
Valvoja: Käyttäjä
HDJ käyttöauto
Ei nyt varsinaisesti mitään projektia (jos vertaa edellisiin), mutta pistetään vähän juttua.
Eli tämmönen HDJ 80 tuli haettu syyskuussa.
Automaatti, valm.-91, rek.-93, mittarissa vaivaiset 660 000 km
Auto ns. lapinauto eli viettänyt melkein koko ikänsä Lapissa mittaustehtävissä.
Aika positiivinen näky kun sai auton kotiin ja nosturille. Ei tarvita hitsauslaitetta.
Paljon oli autoon tehty remonttia, mm.moottori, vaihteisto, koko etuperä.
Auto katsatettiin pakettiautoksi ja samalla muutoskatsastin jousikorotuksen mikä oli joskus tehty, sen jälkeen seisontaan ja pientä huoltoa.
Öljypohja pois ja uudet kk-laakerit varmuuden vuoksi.
Jäähdyttäjä meni vaihtoon, samoin vesipumppu.
Pumppu kävi pajalla ja samassa poistettiin tämä vesikiertojuttu mikä oli jumissa ja kulunut.
Levikkeet löytys internetin kautta Tsekeistä.
Etulokasuoja oli joskus saannut pienen pusun ja oli jätetty pohjaväriasteelle. Samassa otettiin kiveniskut pois alaosista.
Takaluukun alaosan vielä maalasin ja sitten piti lopettaa ettei homma karkaa käsistä (käyttöauto).
Ajatuksena oli käyttää samaa rengastusta kuin lava-autossa,mutta kokeilu näytti että ei tule mitään.
Renkaat on nyt Cooper A/T 305/70-16 ja vanteet 8x16 et-10
Eli tämmönen HDJ 80 tuli haettu syyskuussa.
Automaatti, valm.-91, rek.-93, mittarissa vaivaiset 660 000 km
Auto ns. lapinauto eli viettänyt melkein koko ikänsä Lapissa mittaustehtävissä.
Aika positiivinen näky kun sai auton kotiin ja nosturille. Ei tarvita hitsauslaitetta.
Paljon oli autoon tehty remonttia, mm.moottori, vaihteisto, koko etuperä.
Auto katsatettiin pakettiautoksi ja samalla muutoskatsastin jousikorotuksen mikä oli joskus tehty, sen jälkeen seisontaan ja pientä huoltoa.
Öljypohja pois ja uudet kk-laakerit varmuuden vuoksi.
Jäähdyttäjä meni vaihtoon, samoin vesipumppu.
Pumppu kävi pajalla ja samassa poistettiin tämä vesikiertojuttu mikä oli jumissa ja kulunut.
Levikkeet löytys internetin kautta Tsekeistä.
Etulokasuoja oli joskus saannut pienen pusun ja oli jätetty pohjaväriasteelle. Samassa otettiin kiveniskut pois alaosista.
Takaluukun alaosan vielä maalasin ja sitten piti lopettaa ettei homma karkaa käsistä (käyttöauto).
Ajatuksena oli käyttää samaa rengastusta kuin lava-autossa,mutta kokeilu näytti että ei tule mitään.
Renkaat on nyt Cooper A/T 305/70-16 ja vanteet 8x16 et-10
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Re: HDJ käyttöauto
sehän on siisti peli.
Re: HDJ käyttöauto
1HD-t ulos ja "huollettu" 1HD-FT tilalle .
EGR pois ja tilalle Hdj 100 intercooler paketti .
Syöttöpumppu on 1HD-t koneesta .
Huolettu ja vähän muutettu ct 26 turbo .
Samassa vaihdettiin vetolevy (pientä halkeamaa) ja Turbiini kävi huollossa .
EGR pois ja tilalle Hdj 100 intercooler paketti .
Syöttöpumppu on 1HD-t koneesta .
Huolettu ja vähän muutettu ct 26 turbo .
Samassa vaihdettiin vetolevy (pientä halkeamaa) ja Turbiini kävi huollossa .
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Re: HDJ käyttöauto
Mielenkiinnosta kyselen mitä turbolle tehtiin huollossa ja missä käytit? Oma 1hdt turbo kaipais myös huoltoa ja pitäis miettiä minne laittaisin. Jos samalla saisi vielä vähän paremman?
Re: HDJ käyttöauto
KH- Motors. Nummela . suosittelen .
Isompi kompurapöyrä .en nyt enää muista sen kokoa .
Isompi kompurapöyrä .en nyt enää muista sen kokoa .
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Re: HDJ käyttöauto
Kiitos vinkistä, täytyypä ottaa yhteyttä tuonne.benjaminf kirjoitti:KH- Motors. Nummela . suosittelen .
Isompi kompurapöyrä .en nyt enää muista sen kokoa .