Taas tuli vähän puuhasteltua.
Tupsahti matkahuollosta uusi/vanha napa sen rikkinäisen tilalle, laakerikin oli varsin hyvässä kunnossa, ei tarvinnut vaihtaa.
Napalukkoa ei saanut mistää niin oli pakko ostaa upouudet:
Helppo oli asentaa, paikoilleen vaan, lukkorengas uraan ja ruuvit kiinni.
Mutta eihän se toiminut tietenkään kun pyörittelin pyörää, toinen pyörä ei pyörinyt eikä kardaani. Otin muutaman kerran auki ja taisin ääneen sanoakin että tämmöstä jenkkipaskaa myydään tänne perämettiin prkl.
No hups, oliki napis toiselta puolelta auki:D
Komian näkönen vaikka ei tämän auton tyyliin oikein sovikaan:
Toiselle puolelle jätin vielä tuon vanhan:
Kaipa sekin pitää vaihtaa jossain vaiheessa jos ei samanlaista löydy.
Taitaa tosiaan olla surkea tekele kun vaan puoli vuotta noita valmistivat ja kaikki mitä olen nähnyt on tuollee rumasti hitsattu tuosta keskeltä.
Napojen mukana tuli pari murrosta varalle:
Siellä mukin sisällä oli palanen sitä lukkorengasta, toivottavasti ei ole loput siellä kuulien välissä. Pitää joskus purkaa ja katsoa.
Tuskinpa koskaan tarvii kun tällä ei ehkä mettässä tule rymyttyä, mutta on mukava kuitenkin olla hyllyssä.
Säätelin jarrut siinä samalla edestä ja tuntuupa se vaikealta räpeltää siitä pirun pienestä reiästä niitä säätöjä, luulisin että jollain lailla onnistuin. Tavallisella ruuvarilla tuntu vähän epämääräiseltä sen säätöjen runksuttelu.
Otin PTO:n työn alle kun vanhalle oli käynyt jotain:
Asiallisesti kyllä hitsattu, ei kaunis mutta toimiva. Uusi/vanha PTO tuli jo muutama viikko sitten mutta ei ole ehtinyt asentaa. Tiiviste maksoi tojotalla neljä euroa niin en jaksanut alkaa itse naputtelemaan.
Nappasin tiivisteestä vielä kopion jos äkkiä tarvitsee.
Jotain hämärää tuolla jakiksessa on tapahtunut kun on vähän mätää hampaissa kahdessa kohdassa.
Liekö jotain kamaa lentänyt samalla kun PTO saanut tuon vaurion. Mahtaa tuollainen ratas ääntää ajossa, selviää aikanaan.
Samalla uusi/vanha nopeusmittarin ratas jonka Murkulalta ostin pääsi paikalleen niin pysyy nopeudet hallinnassa eikä vahingossa tule ajettua ylinopeutta.
Öljyt tuli vaihdettua vaihteistoon samalla kun kannu oli esillä, vanhat öljyt näytti hyvältä, ei vettä eikä mitään epämääräistä tullut ulos.
Huomenna voisi tsekkailla takajarruja ja zoomailla mistä mätähommat aloittais.