Sivu 3/17

Lähetetty: To Syys 12, 2013 8:26 pm
Kirjoittaja vartiainen
vesseli kirjoitti:
vartiainen kirjoitti: Ei huvittais tehdä sitä isoa reikää sumarille tohon vasempaan palkkiin kun siitä oli vanhassakin lähtenyt ihan hillitön ruostuminen.
Eikös tuo uusi palkki näytä olevan rosteria? Jos on niin eihän se lähde köyhemmän takia ruostumaan.
Ihan perus mustaa rautaa tuo on, siihen tulee maali vielä päälle.

Lähetetty: Su Syys 15, 2013 10:41 am
Kirjoittaja vartiainen
Huvittavaa näperrellä takapuskurin kanssa kun lokarit lepattaa tuulessa, mut tuommoinen siitä sitten tuli. Ainakin yhdestä suunnasta auto on ihan hyvän näköinen. :D .

Kuva

Sumari on vähän arassa paikassa mutta se on muutenkin kopaltaan ihan soiro, etsin parempaa tilalle. Puskuria en viitti tosiaan rei´ittää tommosen takia.
Pitäs keksiä noiden takarenkaiden taakse jotain ettei renkaista lentävä skeida jäis heti sinne takakoteloon. Pidemmän sisälokarit?

Lähetetty: Su Syys 15, 2013 10:10 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
vartiainen kirjoitti: Sumari on vähän arassa paikassa mutta se on muutenkin kopaltaan ihan soiro, etsin parempaa tilalle.
Tarviitko sinä sitä oikeesti johonkin, mikset vaan jätä pois kun ei ole pakollinen valo?

Lähetetty: Ma Syys 16, 2013 7:31 am
Kirjoittaja Hessu
vartiainen kirjoitti:Pitäs keksiä noiden takarenkaiden taakse jotain ettei renkaista lentävä skeida jäis heti sinne takakoteloon. Pidemmän sisälokarit?
Haet Etolasta kumimattoa ja taiteilet joka kulmaan tarpeeks isot kuraläpät.

Lähetetty: Ma Syys 16, 2013 9:12 am
Kirjoittaja vartiainen
-MaTTi- kirjoitti:
vartiainen kirjoitti: Sumari on vähän arassa paikassa mutta se on muutenkin kopaltaan ihan soiro, etsin parempaa tilalle.
Tarviitko sinä sitä oikeesti johonkin, mikset vaan jätä pois kun ei ole pakollinen valo?
Saako se katkaisija silti olla? Tai voinko laittaa sen katkaisijan perään vaikka työvalot taakse?

Lähetetty: Ma Syys 16, 2013 4:06 pm
Kirjoittaja Ylikessu
Jos sumaria ei ole niin kytkin on poistettava kertoi tuttu katsastusmies.

Muutes, takapuskureiden kunnostus itselläkin juuri meneillään, niin mikä on HJ-61 puskureiden alkuperäinen väri?
Mistä löysit nuo astimet tuohon keskelle? Omassani putosi maahan kun katsoin siihen suuntaan, eli uudet pitäsi jostain saada köhnättyä.

Lähetetty: Ma Syys 16, 2013 7:53 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
vartiainen kirjoitti: Saako se katkaisija silti olla? Tai voinko laittaa sen katkaisijan perään vaikka työvalot taakse?
Ei periaatteessa harhaanjohtavia merkintöjä, mut työvalot sen taakse passaa, namiskan päälle vaan joku muu tarra.

Lähetetty: Ma Syys 16, 2013 8:43 pm
Kirjoittaja vartiainen
Ylikessu kirjoitti:Jos sumaria ei ole niin kytkin on poistettava kertoi tuttu katsastusmies.

Muutes, takapuskureiden kunnostus itselläkin juuri meneillään, niin mikä on HJ-61 puskureiden alkuperäinen väri?
Mistä löysit nuo astimet tuohon keskelle? Omassani putosi maahan kun katsoin siihen suuntaan, eli uudet pitäsi jostain saada köhnättyä.
Täs oli ne astimet ehjät. Tai pitää niihin liimata vähän plootua jossain vaiheessa mut vielä ovat aika hyvät. Puskurien väri on ymmärtääkseni se grafiitinharmaa millä hiacet ja cruiserit maalattiin tehtaalla. Ite valkkasin ihan fiiliksellä, tuli ihan ok.

Lähetetty: Ke Syys 18, 2013 7:45 pm
Kirjoittaja vartiainen
Ylikessu kirjoitti:Muutes, takapuskureiden kunnostus itselläkin juuri meneillään, niin mikä on HJ-61 puskureiden alkuperäinen väri?
Hain maalit tänään etupuskuriin kun pajottelin sitä vähäsen ja löydettiin sitten aika hyvin alkuperäisen näköinen värisävy. Kuvassa näyttää vähän eriltä mutta aika (riittävän) lähellä tommoseen vanhaan roiskoon. Pellinpalan oikea väri näkyy peukun yläpuolella vasemmalla, oikealla puolella on mennyt vihreeksi loisteputkivalojen takia. Toyotalla on ihan liikaa grafiitinharmaita vaihtoehtoja kataloogissa....

Kuva

Kuva

Samalla kauppareissulla tuli etsiskeltyä myös sopivaa adapteria jotta voisin hinailla meidän yhteiskäytössä olevia 12-volttisia kärryjä. Autossa kun ei ole sitä muuntajahässäkkää. IKH:n ja paikallisen kuorma-autotarvikeliikkeen tarjonta oli sellainen akuankka-mikrofonin näköinen tatti joka maksaa 160 euroa. Se olisi muuten hyvä mutta ei mahdu menemään tässä tapauksessa paikalleen, pitäis väsäillä joku välijohto.

Lähetetty: Ke Syys 25, 2013 1:15 pm
Kirjoittaja vartiainen
HJ:llä vähän ilmavaivaa vissiin. Parina päivänä ilmennyt sellaista puutumista maantienopeuksissa eikä meinaa kiihtyä. Kone ei pidä mitään erikoista ääntä eikä huohottele mutta ei vaan lähde. Ja sitten seuraavaan vetoon taas lähtee. Käynnistyy normisti. Vaihdoin ensiavuksi pa-suodattimen ja tyhjäsin vedenerottimen, katotaan mitä tekee. Kävin polttoainelinjaa taka-akselille saakka läpi enkä löytänyt mitään potentiaalista vuotoa, tankkia en lähtenyt vielä irrottelemaan. Harmi ettei ole luukkua takaluukussa et pääsis katsomaan tankkilähdöt.

Tosta koneen huohotuksesta vielä, kun tääkin on niillä kilsoilla että olisi varmaan suotavaa tarkkailla, niin riittääkö että ottaa sitä öljykorkkia irti ja katsoo ettei puuskuta vai pitääkö katsoa siitä venttiilikopan takaosasta turbon imupuolelle menevästä putkesta? Sieltä kun tulee sitä huurua jonkin verran enemmän kun taas öljykorkista ei yhtään. Viteota-->

Lähetetty: Ke Syys 25, 2013 4:17 pm
Kirjoittaja Tojo4wd
Pitäshän sielä keskellä lattiaa olla pieni luukku mistä pääsee tankin polttoaineanturille jossa on myös lähdöt.
Vai onko joku hitsannut sen kiinni vai joku erikoismalli. :shock:

Lähetetty: Ke Syys 25, 2013 4:30 pm
Kirjoittaja vartiainen
On vai? Kattelin sielt maton alta auton peräpäästä mut en vissiin tarpeeksi pitkälle. No hyvä tietää, kiitos kovasti.

Lähetetty: Ke Syys 25, 2013 6:50 pm
Kirjoittaja Gravehill
Valitettavasti niille lähdöille ei ole luukkua, anturille kylläkin. Tankki alas tai lattiaan reikä.

Lähetetty: Ke Syys 25, 2013 7:15 pm
Kirjoittaja vartiainen
No voi ny... :(

Lähetetty: Ke Syys 25, 2013 7:29 pm
Kirjoittaja Tojo4wd
Juu niinhän se olikin että anturi on vaan luukun alla.
Ja usein just imee ilmaa tankinlähdöstä.
Tai sitten käsipumppu myöskin voi olla syyllinen ainakin jos jäänyt se pumppu tötterö ruuvaamatta alaasennossa lukitukseensa.