Sivu 15/17

Lähetetty: To Touko 22, 2014 6:35 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Olisko kuitenki ihan HJ:n omat tai 65:n Hiluxin? 110:n vanteet vie renkaita 3 cm/puoleltaan sisäänpäin, eikä käsittääkseni käy 60-sarjalaisiin eikä ees näytä niiltä. 65:ssa sama nollaoffsetti mikä 60/61:n 6" vanteissa.
Kuva

Lähetetty: To Touko 22, 2014 7:31 pm
Kirjoittaja vartiainen
Voi ne olla hyvinkin. LN110 alta ne myytiin. Samalta nuo näyttää kuin ne läjänkin vanteet jotka oli kuuskympisestä alunperin. Keskireikä 110mm.

Lähetetty: Pe Touko 23, 2014 10:17 am
Kirjoittaja -MaTTi-
vartiainen kirjoitti:Samalta nuo näyttää kuin ne läjänkin vanteet jotka oli kuuskympisestä alunperin.
Niinpä muuten onkin, tollasethan sitä oli omankin LäJän alla aikoinaan, vuonna 1 ja 2 (tätä vuosituhatta).

Lähetetty: La Touko 24, 2014 9:33 am
Kirjoittaja Ylikessu
Tämä bongattu Porin Toolsin pihalla perjantaina.
Aika päheet äänet kun käynnistit ja kaasuttelit pois:D
Minkälainen pakoputkisto? Suora putki taakse asti?

Lähetetty: La Touko 24, 2014 9:58 am
Kirjoittaja vartiainen
Joo kävin ostamassa Toolsin tädiltä shortsit ku on nii hikiki.
Suora 60mm putki taakse, päättyy takarenkaan taa jossa käännetty alaspäin niin ei mölise sisään. Hyvältähän se kuulostaa... :wink:

Lähetetty: Ke Kesä 11, 2014 10:55 am
Kirjoittaja vartiainen
Auto toimii muuten mukavasti (mitä nyt korinluukuista vuotaa öljyä ulos kun on niin lämmin) mutta eilen sitten polttoaineen täyttöputki ruostui yhtäkkiä puhki ja vaihdettuani sen tilalle ostamani käytetyn "hyväkuntoisen" osan osoittautui sekin seulaksi. Äkkipuhelu Mr.Toyotalle ja Lohjalta löytyi The Suomen Viimeinen Täyttöputki. Valmistus tällekin osalle on siis lopetettu. Jos jollakin on niin säilökää huolella...
:D
Jotain pikkunippeliä on tullut hankittua ja viimeisenä ojakepit joissa on se oikeanlainen vaalea pampula päässä.

Lähetetty: Ke Heinä 16, 2014 5:28 pm
Kirjoittaja vartiainen
Ei suuria kuulumisia tähän säikeeseen. Aikani lähes kaikkien miespuolisten tuttujen ja kylänmiesten vittuilua kuunneltuani ostin sitten 31":set duratracit alle. Moottorin venttiilivälykset tuli tarkasteltua tuossa joku päivä. Muuten tuo pelaakin kuin ajatus.

Lähetetty: Ke Heinä 16, 2014 11:14 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
vartiainen kirjoitti:ostin sitten 31":set duratracit alle
Oikea rengasvalinta 👍, toki isommatkin olis voinu olla. :wink:

Just tossa mittailin et kohta on 50 tkm Duratraceilla rullailtu ja pintaa on huvennut jo 2-3 mm. :shock: Eli vielä satatonnia päästelee näillä näkymin lisää. 8) Ja talvipito mielestäni yllättävän hyvä eli ei ole muovista tehty.

Lähetetty: To Heinä 17, 2014 8:27 am
Kirjoittaja vartiainen
Just meinasin kysyä et mitenkä noilla pärjää talvella ilman nastoja? Lamelleja ainakin on ihan hyvin. Tallissa on nyt kaks sarjaa kesäkumeja ja yks sarja nastarenkaita alla olevien lisäksi joten jotain ajattelin poistellakin tarpeettomana nyt kun tuli nuo hyvät ostettua.

Lähetetty: La Heinä 19, 2014 2:24 pm
Kirjoittaja vartiainen
Autosta hirtti tänään töötti päälle kesken ajon. Mukava aamuinen ajelu pitkin uinuva kylänraittia häiriintyi lievästi kun torvi alkoi soimaan täysillä eikä mikään saanut sitä hiljenemään. Auto parkkiin ja konepellin alta revein sitten johdot torvista irti. Kotipihassa sitten löytyi syykin, ratin keskiössä yksi niistä neljästä pienestä ratin taustaa kiinnipitävistä ruuveista oli irronnut ja kihlautunut tööttipainilleen ja ratin rungon väliin niin että töötti maadotti... :roll:

Lähetetty: La Elo 09, 2014 6:30 am
Kirjoittaja vartiainen
Auto jätti tänäaamuna työmatkan väliin. Akut täydellisen tyhjät. Seissyt ehkä 4 päivää ajamatta.
Onkohan siihen iskenyt salama vai mihin ne virrat on kadonnut?
En pääse auton luo, pitää olla iltaan asti töissä. Lähteekö 61:nen virrattomana käyntiin hinaten? Huomenna pitää päivällä olla takasin työmaalla. Jos se sais aamulla käyntiin niin voisi saada ladattua akkuja sen verran että sillä voisi päästä duuniin ja takas kotiinkin...

Lähetetty: La Elo 09, 2014 9:49 am
Kirjoittaja -MaTTi-
vartiainen kirjoitti:Auto jätti tänäaamuna työmatkan väliin. Akut täydellisen tyhjät. Seissyt ehkä 4 päivää ajamatta.
Onkohan siihen iskenyt salama vai mihin ne virrat on kadonnut?
Naksuko edes?
Valot päällä, sisävalo päällä, mankka päällä, invertteri (onko semmosta?) päällä (isompi imee lepovirtaaki aika paljon vaikkei päällä)?

Lähetetty: La Elo 09, 2014 11:41 am
Kirjoittaja vartiainen
Ei naksunut edes. Sisävalo ei päällä, valot ei päällä, mankka/pikkumuuntaja on ACC:n takana power outletista. Ei invertteriä. Sama auto seisoi heinäkuun alussa 10 päivää pihassa ilman mitään. Viime lauantaina ajoin 500 kilsaa, sitten tiistaina muutama kymmenen kilsaa maantiellä ja siinä oli viikon ajot.

Lähetetty: Su Elo 10, 2014 8:37 am
Kirjoittaja vartiainen
Ihmettelin yöllä töiden jälkeen autoa ja laitoin akut peräkkäin lataukseen, tai tuolla ne latautuu edelleen, kymmenettä tuntia. Latautukoot huomiseen... Välikaapelin toinen kenkä on ainakin sökö. Se oli kyllä navassa vielä hyvin kiinni. Toivottavasti laturi ei oo hajonnut, joskushan diodisilta kosahtaa ja purkaa akut.

Lähetetty: Su Elo 10, 2014 12:42 pm
Kirjoittaja vartiainen
Latasin akut suurinpiirtein täyteen. Välikaapelin kaapelikengistä toinen hajos palasiksi, mutta tein väliaikaisen patentin ja laitoin auton käyntiin.
Lataa 28,4 volttia vasemmasta akusta mitaten eli ihan normi. Kummankin akun napojen välistä mittasin 14,5voltsii. En viitsinyt lähteä tuolla edes töihin, katotaan huomenna lähteekö enää käyntiin.