Sivu 14/17

Lähetetty: Ma Huhti 28, 2014 11:38 am
Kirjoittaja Hessu
Jos se mutteri liikkuu lenkillä, niin on tosi löysällä.

Laita renkaat roikkumaan pukeille ja koita tökkiä ruuvaria/rekkarautaa lehtien väliin ja suihki spraytervaa pillillä joka väliin. Hengityssuojain on hyvä olla, muuten on nenä mukavasti tukossa siitä sumusta.

Lähetetty: Ma Huhti 28, 2014 2:33 pm
Kirjoittaja vartiainen
Hain 22mm hylsyn ja kävin läpi niit pulttei niin yhtäkään en saanut käsivoimin auki tai kiinni. Hmmm...
Ruiskuvaseliinia sain sitten jousien väleihin niin että tunkkasin kulman kerrallaan ylös niin lehtien väliin tuli rako josta sai ruikittua. Ääni poistui toistaiseksi.

Lähetetty: Ma Huhti 28, 2014 2:40 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Uusille jousille paras on se että menee venyttelemäään niitä johonkin kivikkoon kuorma päällä, latien väliin voi suihkutella vaikka HHS:ää tms, noileeta vassua mikä jämähtää kun liukka haihtuu. Jos viittii nähä vaivaa niin pakat purkuun ja kuitulisäaineistetttua tappivaseliinia latien väliin...tai sit vaan hautatervaa...

Lähetetty: Ti Huhti 29, 2014 6:28 am
Kirjoittaja vartiainen
Jenkeistä läks vihdoin tulemaan kolme settiä ehjiä etulasien nurkkatiivisteitä. Näistä riittää varmaan myyntiinkin pari. Katotaan mitä sieltä tulee, laitan kuvia kun saapuvat. Vastapuoli toimii yhtä vikkelästi kuin etana, ainakin meilien suhteen, mut kai se nyt postitettua ne osat jossain vaiheessa saa.

Lähetetty: Pe Touko 02, 2014 12:43 pm
Kirjoittaja vartiainen
Jenkeistä tilailtu lisää kamaa, ostin Longfieldin murroksen kuskin puolelle joka rutisee ja pykii nyt jo aika reippaasti. Uudistetaan sitten joskus toinenkin puoli kun alkaa pitämään ääntä. Suomen Toyotalta tilasin imusarjan tiivisteen ja niiden huoltoluukkujen tiivisteet. Toivottavasti näillä saadaan moottorin ojanpuolinen öljyvuoto loppumaan. Imusarjan tiivisteen vaihto näyttää tosi kivalta hommalta, mahtaako saada tehtyä ilman suutinputkien irrotusta?

Pitäisi ostaa tuommonen vinssauspylpyrä tai väkipyörä, mikä tuo nyt on. Mitä noissa nyt on eroja kun hintahaitaria on niin pirusti? Atlokilta saa tasan satasella Warnin 88899-pylpyrän. Mutta lähes samanlainen 61560 samoilla spekseillä maksaa 114 euroa. Sitten on noita punaisia. Ja sitten jotain tuommosii halpoja, neljänkympin, joissa ei ole sitten rasvanippaakaan.

Vappuna tuli ajeltua siivu Varsinais-Suomen huonokuntoisilla teillä ja hain tuommosen kopin Poriin. Kohtalaisen karun ilmanvastuksen lisäksi oli kova vastatuuli joten ajelin suosiolla nelosella, semmoinenkin ihme tuli nähtyä että moottorin lämpö nousi peräti puoleen väliin asteikkoa kun yritti pitää 90kmh mittarissa. Lisäks asennettiin tuo höskä aika tarkkaan akseleiden kohdalle tai jopa pikkuisen etupuolelle, niin kovassa tuulessa ja vauhdissa se alkoi kuitenkin kallistamaan taaksepäin ja näinollen kampeamaan kärryn nokkaa (ja hj:n perää) ylös ja olo oli vähän hutera. No perillä onnellisesti kuitenkin, diiseliä meni 53 litraa 420km matkalle.

Kuva

Lähetetty: Pe Touko 16, 2014 1:08 pm
Kirjoittaja vartiainen
Ikkunakolmiot tulivat. Ei menny ku pari-kolme viikkoa.. Hyvä tuurini tullin suhteen on ohi ja posti tuo viikottain kaikenlaisia rahanpyyntikirjeitä.
Imusarjan tiiviste tuli hommattua, se pitäisi vaihtaa mutta näyttää hieman työläältä hommalta. Joutuu purkamaan jonkin verran ja ehkä suutinputket irti?
Vaihteiston synkrojen kanssa vähän ongelmaa, ykkönen menee paikallaan välillä tosi huonosti päälle. Kakkonen menee jotenkin ja kakkosen kautta ykkönen.
Muuten sitä onkin vaan ajeltu ahkerasti. Vilkkupeilit otin toistaiseksi irti koska ne väpättään ja se ottaa mua hermoon.
Longfield on jossain Itellan syövereissä. Niillä on pakka ihan sekaisin. Vanha totuus sai jälleen tukea tästäkin postituksesta: Itella saa kulutettua aikaa saman verran tai vähän enemmänkin Helsingin ja Porin välillä kuin mitä meni välille USA:n länsirannikolta Helsinkiin. Sen lisäksi paikallisjakelussa on nyt päivän viive kun postinjakajat "opettelevat uusia reittejä"... :lol:

Kuva

Lähetetty: Pe Touko 16, 2014 2:01 pm
Kirjoittaja Hessu
vartiainen kirjoitti:Vaihteiston synkrojen kanssa vähän ongelmaa, ykkönen menee paikallaan välillä tosi huonosti päälle. Kakkonen menee jotenkin ja kakkosen kautta ykkönen.
Ei se ole ongelmaa, se on ominaisuutta.... Kokeile niitä redlinen ölppiä jos auttaisi edes vähän. En muista oisko siitä uudesta valkosesta muoviosastakin kepin päähän vähän hyötyä tohon. Uus synkropakka maksaa muistaakseni Suomessa viitisen sataa kun niitä renkaita ei saa erikseen... Ausseista sen tais saada 350€:lla..

Lähetetty: Pe Touko 16, 2014 7:59 pm
Kirjoittaja tepa78
Juu, ei siinä laatikossa mitään vikaa ole... samanlainen mulla omassa ja kaikissa muissakkin varmaan :)
asentaa siihen beejiin laatikon niin rupee menemään pykälät päälle, ja saa samalla melkein suunnanvaihtimen :D

Lähetetty: Pe Touko 16, 2014 8:42 pm
Kirjoittaja roina
Joop, liekkö kilometreistä vai mistä kiinni, mutta omassani vaihteet menee nätisti päälle ja pysyy siellä. Kylmillä öljyillä kolmonen pikkusen kirahtaa jos nopeesti vaihtaa mutta 10 km ajelun jälkeen sekin toimii mukisematta.
Mittari tosin näyttää vasta vähän yli 350 tkm, uskoisin sen jopa pitävän paikkansa.

Lähetetty: Pe Touko 16, 2014 9:11 pm
Kirjoittaja vartiainen
Mulla on mittarissa 465000. Ongelma on suurin kylmällä askilla kun aamusella peruutan pihasta pois ja pitäs lähteä etuperin ajelemaan. Yleensä auttaa kun lähtee suosiolla kakkosella matkaan tai sitten niin että kakkonen silmään ja kytkintä ylös sen verta et auto liikahtaa muutaman sentin niin ykkönen menee sitten päälle.

Ongelma ei esiinny sitten arkiajossa eteenpäin ajellessa mutta toisinaan kuumallakin askilla kun esim. vekslatessa jolloin tulee tota pakki-ykkönen väliä sahattua. Pakkikin korahtaa silleen tojota-tyypillisesti mut sama mulla on ollut kaikissa toitsuissa...

Välillä laatikko toimii ilman mitään ihmeitä. Veikkaan että synkrohommaa taitaa olla sitten perimmiltään. Tuo on kertaalleen rikottu ja korjattu vaihteisto.

Otin vaihdekepin irti ja tarkistin sen valkoisen osan ja sinisen kauluksen, näyttivät mielestäni ihan hyviltä, ei erikoisemmin edes kuluneet. Mulla on aika iso törppö vielä Mobilube gx:ää jonka ajattelin lutrata tähän autoon ajan saatossa, tietenkin Redline-kokeilun voisi tehdä jossain vaiheessa.

Kuva

Kuva

Lähetetty: Pe Touko 16, 2014 9:49 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Suosittelen noita redlinen vaihteistoöljyjä... ne oikeesti toimii.
Tyttären avensiksessa redline poisti lähes kokonaan kolmosen kiroomisen.

Lähetetty: Pe Touko 16, 2014 10:30 pm
Kirjoittaja vartiainen
No voishan sitä sitten koettaa. Jakiksen öljyjä ei kai tarvi vaihtaa kun se toimii kai ihan hyvin. Onko tämä sopivaa myrkkyä lootaan:

http://www.roadmachine.fi/redline/MT90.html

??

Lähetetty: La Touko 17, 2014 7:05 am
Kirjoittaja Käyttäjä
vartiainen kirjoitti:No voishan sitä sitten koettaa. Jakiksen öljyjä ei kai tarvi vaihtaa kun se toimii kai ihan hyvin. Onko tämä sopivaa myrkkyä lootaan:

http://www.roadmachine.fi/redline/MT90.html

??
Just tota laitettiin ahvenaan.

Lähetetty: Su Touko 18, 2014 9:53 pm
Kirjoittaja Hessu
vartiainen kirjoitti:No voishan sitä sitten koettaa. Jakiksen öljyjä ei kai tarvi vaihtaa kun se toimii kai ihan hyvin. Onko tämä sopivaa myrkkyä lootaan:

http://www.roadmachine.fi/redline/MT90.html

??
Kovilla pakkasilla se jakiskin tykkää redlinesta. Samoin akselit ja ohjaustehostin. On ihan erilainen ajaa kuin mineraaleilla...

Lähetetty: To Touko 22, 2014 12:41 pm
Kirjoittaja vartiainen
Nyt se toimii taas ihan hyvin kun on lämpimät kelit. Kävin eilen tual Turuus työreissul ja sieltä tarttui halvalla mukaan 16 tuumaiset ln110 hailuksin teräsvantheet. Nyt olisi mahdollisuus laittaa alle 235/85r16 jotka mul oli LäJässäkin, tykkäsin niistä renkaista.
Nyt noi on alla mangelsin kromikuppeilla ja koko on 205r16, pizzaleikkurit namnam... :lol:
Kuva