Kuva Kuva

HJ61 1990 käyttisprojekti-tarinaa

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

vartiainen kirjoitti: En meinaa tohon kovin leveitä kumeja laittaa, ehkä taas sellaset "skinnies" eli tyyliin 235/85/16 tai vastaavanlaiset 15-tuumaiset kun niillä oli ainakin LJ:tä mukava ajaa.
Älä ny orkkiksia (265) kapeempia ainakaan. Parempi tollanen on 12.50" leveillä ajaa ku 205 pizzaleikkureilla. Olisko se sit 33x10.50 passeli sulle leveetä kammoovalle?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

33" Goodyear Duratrac olisi kiikarissa. Tosin mulla on nyt kolme settiä 15" vanteita jotenka 31" taitaa olla ainoa mahdollinen.
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

-MaTTi- kirjoitti:
vartiainen kirjoitti: En meinaa tohon kovin leveitä kumeja laittaa, ehkä taas sellaset "skinnies" eli tyyliin 235/85/16 tai vastaavanlaiset 15-tuumaiset kun niillä oli ainakin LJ:tä mukava ajaa.
Älä ny orkkiksia (265) kapeempia ainakaan. Parempi tollanen on 12.50" leveillä ajaa ku 205 pizzaleikkureilla. Olisko se sit 33x10.50 passeli sulle leveetä kammoovalle?
Jos leveää ei halua, niin laittaisin 255/85-16, ne voi viskata surutta orkkisvanteille. taitaavat olla vähän 33"-tuumasia korkeammatkin. Itellä jos olis Hj jossa alkuperäiset levikkeet, niin muuta kokoa en miettisikään kuin 285/75-16.

Tosiaan, mullakin samat kokemukset kuin Matilla, isompi rengas on mukavampi ajella, ainakin noihin kokoihin asti.
BJ75 1987
# 274
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Kävin kysymässä tarjoukset renkaista ja Duratracia ei saa (ainakaan Porista) 33" vaan suurin koko oli 31x10,5/15 ja se maksoi 700e.
BFG:t olis 33x12,5/15 koossa 910e kumpikin mud/all terrain.
Kumho kl71 olis 33" koossa 890e ja Hankook Dynapro MT rf03 820e.

Joudun rajoittamaan tuohon 15" kokoon koska mun 16" vanteet meni Läjän mukana kun nää autokaupat porrastui niinpäin. Lisäks mulla on nyt kaks sarjaa todella hyväkuntoisia kromivanteita niin en jaksais alkaa taas metsästämään hyviä 16" tai sitten huonompia ja puhaltamaan ja maalaamaan niitä...
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Kapeethan ne orkkiskromit olis 12.50" kumeille. Eli 33x10.50R15 BFG:n mutikasta sit vaan.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

http://www.rengaskontti.fi/auton-renkaat/3528702630426 tuolla 716 € kotiovelle nuo 33/10,5-15.
tuolla taitaa olla hinnat kilpailukykyisimmästä päästä. Itellä on firmasta hyvät kokemukset.Vaikka renkaat tulee Saksasta, maksupolitiikka hoituu kuitenkin tuolle Suomalaiselle firmalle. Just otin Volvoon tuolta sarjan renkaita.
BJ75 1987
# 274
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Kyllä kyllä. No mut ekaks noi korikorjaukset. Tänään oli joutoaikaa Volvon korjaukselta niin ehdein tonkimaan taas HJ:n kaaria. Nyt oli vuorossa pelkääjänpuolen etukaari.

Mömmöineen.
Kuva

Pikkusen putsailtuna ja rapsuteltuna. Näkyy hyvin mistä lähtee mätänemään. Ne kiinnikkeet....En muuten saanut puikolla koputeltua reikiä noihin ruostekohtiin, ne on aika kovia ruosteesta huolimatta.

Kuva
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Noita eberivaihtoehtoja mietitty tähän wehkeeseen ja päädyttiin siihen että koitetaan tota 5kw hydroniccia tähän Waecon 20A 24v--12v muuntajan kanssa. Sellasen muuntajan saa n. 150ekulla. Toinen vaihtoehto on koittaa myydä tota Eberiä jollain 700e:llä ja ostaa sitten suoraan 24v eberi mutta ne maksaa tonnin tai yli riippuen paketista. Vanhasta sopisi kyllä minikello tuohon 24v systeemiin mutta siihen se sitten jääkin.
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Ota minikello entisestä ja http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110437
Johtosarjan tekee parissa tunnissa, netistä löytyy kytkentäkaavat.
BJ75 1987
# 274
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Kävin loput levikkeiden aluset läpi. Takakaaret kohtuullisen hyvät mutta korjauspalaa kyllä tarvitaan näihinkin. Jotain reikänauhavirityksiä on tullut kuralätkien yhteydessä vastaan, muuten originaali pääosin...
Korjasin samalla takapissapojan (pyyhkijäkin toimii ihme kyllä), ja tuli sitten vaihdeltua koneeseen öljyt. Laitoin Delvac MX Extra 10w-40--> auto savuttaa nyt vähän sinistä kylmänä. Öljyä meni ehkä muutama milli liikaa tikusta katottuna mutta kai se siellä menee...
Voimasavua tuntuu tulevan edelleen mielestäni aika paljon varsinkin jos vetää nilkka suorana, voi olla että suuttimet tai pumppu pitäs katsoo? Vitosella kun vetää satasesta sataanneljäänkymppiin lapa lattiassa niin sellanen musta pötkö tulee perässä.

Kuva

Kuva
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Voi kättä päähän. Otin levikkeet ja astinlaudat veks ja pesin ton härvelin painepesurilla niin johan alkoi pelti pakenemaan. Pari uutta reikää tuli siinä samalla ja sillä viisiin. Pakoputken pikkupöntön vierestä oli sivukotelon seinä kadonnut ja sellaista pientä... No mut, tänään tuli myös korjauspellit joten kai se siit sit....

Kuva
janski79
Viestit: 85
Liittynyt: La Marras 20, 2010 10:37 am
Paikkakunta: miehikkälä

Viesti Kirjoittaja janski79 »

Kyllä se siitä pikku hiljaa etenee... ei sitä kannata turhaa stressiä ottaa mullakin ollut tuollainen 30-vuoden huolto kohta 4-vuotta menossa ja ja jos samaan vauhtiin jatkuu niin voi mennä vuos-pari vielä
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Sain värkit takapuskuriin tänään pajalta, tuli niitä sitten soviteltua ja porailtua kaikenlaisia kiinnitysreikiä. Ei huvittais tehdä sitä isoa reikää sumarille tohon vasempaan palkkiin kun siitä oli vanhassakin lähtenyt ihan hillitön ruostuminen. Olikohan takasumarin sijoitukseen jotain sääntöä, jos sen laittas tohon keskelle koukkusyvennykseen?
Kuva

edit.
5.3 Takasumuvalaisin
...Vähintään yksi punaista valoa lähettävä takasumuvalaisin on 1.1.1993 jälkeen käyttöönotetussa autossa pakollinen ja niitä saa olla enintään kaksi. Takasumuvalaisimelle on oltava merkkivalo. Takasumuvalaisimen on sijaittava vähintään 250 mm ja enintään
1000 mm korkeudella. Jos valaisimia on vain yksi, on sen sijaittava keskilinjan vasemmalla puolella....


Eli tarviiko tässä lainkaan sellaista? Ja jos niin noiden sääntöjen mukaan sen voisi laittaa tuohon koukkusyvennyksen vasempaan laitaan?
vesseli
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2011 3:30 pm
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja vesseli »

vartiainen kirjoitti: Ei huvittais tehdä sitä isoa reikää sumarille tohon vasempaan palkkiin kun siitä oli vanhassakin lähtenyt ihan hillitön ruostuminen.
Eikös tuo uusi palkki näytä olevan rosteria? Jos on niin eihän se lähde köyhemmän takia ruostumaan.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Takasumari saa olla nykyään täysin keskelläkin. Tuo koukun syvennys ok paikka, mut hox hox, se ei oo pakollinen kuin vasta 1.1.1993 uudemmissa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Vastaa Viestiin