Sivu 2/2

Lähetetty: To Huhti 04, 2013 4:05 pm
Kirjoittaja Rauta
Onkos noissa suuriakin eroa kestävyyden suhteen? Vai onkos enemmänkin kiinni siitä että ostaa laatua.

Lähetetty: Su Heinä 07, 2013 11:14 pm
Kirjoittaja Rauta
Jotain pitänyt tällekkin tehdä kun alkaa leima lähestymään. Tuli kanssa otettua taka-akselin lukkomoottori pois.
Kuva
Oli aika rapsakassa kunnossa. Sitten joskus viritellä jonkinlainen systeemi tilalle, ilmanpaine sylkky olisi vissiin kova sana?

Kuva

Ja sitten se kysymys arvon raadille. Nyt kun olisi tarkoitus ajella ilman tuota lukkomoottoria, niin riittääkö että laitan vain levyn tuohon missä oli moottori kiinni akselissa? Vai pitääkö jotain muuta ottaa huomioon? Lähinnä mietityttää tuo mihin lukkomoottorin akseli tuli kiinni, niin pitääkö sille tehdä jotain?

Sitten ei tarvitse kuin odottaa lottovoittoa jotta voi hakea uuden moottorin marmorilta.

Lähetetty: Ma Heinä 08, 2013 10:26 am
Kirjoittaja Hessu
Rauta kirjoitti:Ja sitten se kysymys arvon raadille. Nyt kun olisi tarkoitus ajella ilman tuota lukkomoottoria, niin riittääkö että laitan vain levyn tuohon missä oli moottori kiinni akselissa? Vai pitääkö jotain muuta ottaa huomioon? Lähinnä mietityttää tuo mihin lukkomoottorin akseli tuli kiinni, niin pitääkö sille tehdä jotain?

Sitten ei tarvitse kuin odottaa lottovoittoa jotta voi hakea uuden moottorin marmorilta.
Ei kannata ajaa pelkällä levyllä, koska kurvissa saattaa lukon kytkentäholkki liukua ja sitten menee perä lukkoon. Heittää mukavasti sladiin märällä kelillä tai hiekalla. Ite ostin yhden hodarin jossa oli tällanen patentti ja pari kertaa kun löi kuivalla kelillä lukkoon, niin meinas taju lähteä.

Se siirtohaarukka pitäisi saada lukittua jollain, tai sitten ostat vaan suosiolla millner offroadilta uuden lukon: http://www.milneroffroad.com/toyota-jap ... tor-rear-0

Lähetetty: Ma Heinä 08, 2013 11:01 pm
Kirjoittaja Rauta
Askartelu jatkuu huomenna, täytyypi kehitellä jokin patentti. Ei tällä kertaa ole budjettia ostaa tuota moottoria, sitten joskus.

Mutta paljon kiitoksia jälleen pikaisista neuvoista.

Lähetetty: Ti Heinä 09, 2013 10:36 pm
Kirjoittaja Rauta
Saas nähdä miten toimii. Laitoin lapun lukkomoottorin tilalle, moottorista otin tapin. Jolle tein reiän lappuun ja hitsasin sen kiinni siten että pitää lukkoa auki.

Lähetetty: La Heinä 20, 2013 10:53 am
Kirjoittaja Rauta
Nyt on tämäkin kikotin leimattu. Olipahan puhelias kundi inssinä, mukaan menin ihmettelemään että näkee mitä pitää korjata. Ei kundi sanonut mitään muuta kuin että etupalat on vähän kuluneet.

Ensimmäisen kerran kun on tämä ollut mulla, tuli heti ekalla yrityksellä leima. Olisi sitten ihmettelyäkin. Tämä kundi ei käyttänyt autoa jarrudynossa, kun taas aikaisemmilla kerroilla on kyllä jarrut katsottu dynossa. Eli onko ihan konttorista kiinni ajetaanko dynoon vai ei?

Onko jollakin tietoa mistä kannattaisi etsiä keskiötä rattiin? Löytyi tallilta jokin vanha ralli ratti mikä tuntuu melko mielyttävältä käteen, kun alkaa auton oma ratti olemaan aika kulahtanut jo.

Tupakan sytytintä. Mistä löytyisi? Ostin yhden tarvike mallin motonetistä, mutta eihän se perkule mahdu reikään. Ei jää pohjaan tuo mikä on nyt käytössä, jos pitää itse pohjassa lämpenee kyllä.

Lähetetty: Su Heinä 21, 2013 8:27 pm
Kirjoittaja Hessu
Rauta kirjoitti:Tämä kundi ei käyttänyt autoa jarrudynossa, kun taas aikaisemmilla kerroilla on kyllä jarrut katsottu dynossa. Eli onko ihan konttorista kiinni ajetaanko dynoon vai ei?
Jos nyt en ihan pihalla ole, niin ainoastaan nelipyörädynolla saisi testata jarrut nelivedosta. Jos sellaista ei konttorilla ole, niin sitten jarrut testattava "ajossa".

Lähetetty: Ma Heinä 22, 2013 9:38 am
Kirjoittaja dirtysalami
Saa testata jarrut 2wd rullilla alhaisella nopeudella lukot irti. Ammattimies tekeekin niin, mutta jotkut ei jaksa muistella millainen neliveto näissä on ja ottaa varman päälle.

Lähetetty: Ti Joulu 03, 2013 11:53 am
Kirjoittaja Rauta
Nyt alkaa olemaan jakopään remppa edessä. Onko jotain tiettyä mestaa/ osia joita tulisi välttää? Vai kannattaako mennä suosiolla hakemaan osat marmorilta?

Nyt kun on ensimmäinen jakopään askartelu tähän autoon itsellä, niin onkos ne perus osat mitä kannattaa hankkia? Hihna, kiristäjä ja vesipumppu. Vai kannattaako tuossa samalla vaihtaa jotain muitakin osia?

Lähetetty: Ti Joulu 03, 2013 12:40 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Jos ajelee pääsääntöisesti maantietä, on aivan sama kummat.
Offi käytössä uretaani ei kestä!

Lähetetty: Ke Heinä 23, 2014 10:23 pm
Kirjoittaja Rauta
Tätäkin romua saatu vähän askarreltua lisää.
EMUn korottava satsi asennettu. Eteen 70mm, taakse 50mm. Tässä vaiheessa kun ne on jo alla, sekä leima alkaa lähestymään uhkaavasti. Onkin hyvä hetki kysellä että pitääkö noita erikseen muutoskatsastaa tai ottaa jotain muuta huomioon konttorille mentäessä? Vai mennä vaan reippain mielin hakemaan vikalistaa?

Leimaan liittyen onkin hyvä kysellä että onkohan -Matti- mahdollisesti töissä vai lomalla heinäkuun lopun? Kun oli jossain toisessa ketjussa puhetta 33" renkaiden saamisesta otteeseen. Niin olisin mielelläni kyllä kurvaillut täältä Espoon perukoilta ammattilaisen luokse. Kun aikaisemmin inssi oli antanut täys tyrmäyksen ajatukselle saada 33" otteeseen, tai ainakin ilman Trafin erikoislupaa.

Kelpaa kanssa ajella vähän pidempääkin matkaa, kun vihdoin ja viimein sain tilatuksi uuden hissin kuskin oveen. Menee ikkuna kunnolla kiinni. http://www.ebay.com/itm/220824535010 Tuolta se tuli kotiin asti kannettuna.

Milneriltä tilasin jarru hilppeitä eteen ja taakse, levyt, palat ja kengät. Muuten selvisi asennuksesta ilman ongelmia, mutta kengät oli sen verta liian suuret että eivät mahtuneet levyn sisään kunnolla.

Lähetetty: To Heinä 24, 2014 9:13 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Ei muuta kuin tervetuloa, otetta kummosempaa et tarvii mukaan. Muutoskatsastus tarvitaan korojousille ja renkaat menee siinä samalla.

Lomareissu heitetty jo kesäkuussa, joten työpaikalla pitäis taas viihtyä aktiivisesti.

Re: Hedari hodari

Lähetetty: La Huhti 16, 2016 12:42 pm
Kirjoittaja Rauta
Taas tarvitsisi viisaampien neuvoa. Alkaa jonkinlainen kone remppa olemaan lähellä. Käytännön asioita mitä kannattaa ottaa huomioon. Itseltäni löytyy korjaamo manari, mutta kaikki hyvä tietää asiat ovat tervetulleita.

Kannentiiviste on viisainta vissiin hakea marmorilta, mutta onko muiden osien suhteen tiukkoja suosituksia että mistä kannattaa hakea sekä mistä ei missään nimessä kannata hakea osia. Kannattaako ostaa jokin valmis rebuild kit? Tyylin tämä: http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-LANDCRUI ... Ey&vxp=mtr
Suosituksia koneistamoista, tähän mennessä on suositeltu:
https://www.fonecta.fi/profiili/M%C3%A4 ... altonen+Ky

https://www.fonecta.fi/profiili/Vantaa/ ... koneistamo

http://mankinen.fi/moottorikoneistukset/

Onko omakohtaisia kokemuksia että mihin kannattaa viedä?