Sivu 2/9

Lähetetty: Ma Huhti 14, 2014 12:57 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
killerwo kirjoitti:Ei nyt onnistu kuvien laitto. Vinkkiä miten saan kopioitua oikean kuvan osoitteen
Jos otat kuvan klupin galleriasta niin käytä g2img namiskaa.

Lähetetty: Ma Loka 13, 2014 9:17 pm
Kirjoittaja killerwo
Noniin sai tämä homma taas vauhtia. Tänään töiden jälkeen alkoi armoton pulttien ja piuhojen irroittelu ja klo 21 nousi kori pois rungolta. Nyt alkaa voimansiirron rappaaminen. Oikeestaan kaikki osat saa hiekka/soodakylvyn ja uuden maalin pintaa. Katotaan milloin alkaa kasaaminen.

Kuva

Lähetetty: Su Loka 26, 2014 10:48 am
Kirjoittaja killerwo
Eilen sain irroitettua koneen vanhalta rungolta. Samantien kone talliin. Apulaitteet käytän irti koneesta jotta saa maalattua lohkon. Tänään jos sais purettua akselit ja tukivarret.

Kuva

Kuva

Lähetetty: Su Loka 26, 2014 5:49 pm
Kirjoittaja killerwo
Oisko kellään vinkkiä mistä saisi uusia toyotan pultteja. Oikeestaa kaikki pultit mitä oon irroitellut ovat olleet kannasta todella ruostuneita. Ei viittis laittaa sellaisia paikalleen.

Jos joltain löytyy uusia tai hyväkuntoisia pultteja niin vois tarjota.


o445o47I99

Lähetetty: Su Loka 26, 2014 6:56 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
killerwo kirjoitti:Oisko kellään vinkkiä mistä saisi uusia toyotan pultteja. Oikeestaa kaikki pultit mitä oon irroitellut ovat olleet kannasta todella ruostuneita. Ei viittis laittaa sellaisia paikalleen.

Jos joltain löytyy uusia tai hyväkuntoisia pultteja niin vois tarjota.


o445o47I99
Kunnon penkkihiomakone, siihen toiseenpäähän teräsharja. Ruosteinen pulttti lukkoppihteihin ja laikankylkeeen. Hetken päästä uutta vastaava. Sit voi sumutella kuumaan pultttiin ohuelti vaikka galvaanisperitä.

Lähetetty: Su Loka 26, 2014 7:25 pm
Kirjoittaja killerwo
Juu voi olla että joutuu jotain tuon tyyppistä tekemään. Tietenkin jos puhaltelis ja veisi jonnekkin keltapassivoitavaksi. Pitää selvitellä onko täällä pohjoisessa jotain paikkaa jossa keltapassivoidaan.

Lähetetty: Su Loka 26, 2014 7:31 pm
Kirjoittaja Bearhill
Joskus kun tuli entisöinti hommeleita tehtyy niin putsattiin ruosteisia pultteja sitruunahapolla ,kannattais ehkä kokeilla,lähtee yllättävän puhtaiks.

Lähetetty: Su Loka 26, 2014 7:35 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Hiekapuhaltamalla rikkoo kierteet, kunnon penkkikone ja teräsharjalaikka. Kylmägalvanointisprayta, ja kiinnitettäessä kunnolla kuparipastaa kierteisiin. Pultin kannat galvaanin jälkeen kastaa vaikka ohueen vasaralakkaan.

Lähetetty: Ma Loka 27, 2014 8:24 am
Kirjoittaja Hessu
Ite oon yhestä HJ:sta putsannut jokaisen pultin ja mutterin ruosteet sitruunahapolla ja musta harson sitten poran teräsharjalaikalla. Aivan järjetön homma oli... Pultit lähetin Piirainen Oy:lle kelta-, sini- ja mustapassivoitavaksi. Tais maksaa jotain 100€/50kg. Siinä meni samalla ikkunannostimet, lukkomekanismit ja muut nippelit autosta, pojan polkuautojen osat jne., jotta sai kilot täyteen.

Järkevämpää vois olla jos soittasit parit tuudempiin oyotiin keskittyneet purkamot läpi, jos heillä ois ämpäritavarana pultteja. Tuskin ois kilohinta kovin kummonen kuin ei tollasia kukaan yleensä osta.

Lähetetty: Su Marras 02, 2014 12:21 pm
Kirjoittaja killerwo
No nyt alko vastustaan. Purin irti turbon kun pitäis lohko maalailla. Ekaks meni kaksi pakosarjan pulttia poikki. No ne lähti hitsaamalla irti. No turbo työpöydälle ja tutkimaan mitäse on syönyt. Turbo oli jumissa, eli siivet ei liikkunut mihinkään. Kevyesti kokeilin vääntää turbiiniakselin lukitusmutterista muttei mitään.

Näyttäisi olevan turbo jumissa pakopesän puolelta. Pintaruostetta.Nyt vinkkejä millä saa ruosteen liotettua pois. Eli väkisin purku ei onnistu sillä vaarana hajoittaa/ taittaa turbiininakseli. Nyt mielessä pyörii cocacola. Eli upotan pakopesän kokikseen. Ja jos se ei tehoa niin huomenna haen sitruunahappoa. Vai tuleeko jollain jotain parempaa konstia mieleen.

Lähetetty: Su Marras 02, 2014 5:10 pm
Kirjoittaja killerwo
Heh, on se myrkkyä tuo Cocacola. Reilu kaksi tuntia likosi pakopesä kokis liuoksessa ja pakosiipi antautui ruosteen kourista. Onneks ei tuu tuota litkua muuten käytettyäkään.
Ensviikolla lähtee etuakseli ja taka-akseli sekä tukivarret hiekkakylpyyn. Lisäksi lohko ja lootat saa soodakylvyn.

Lähetetty: Su Marras 02, 2014 5:43 pm
Kirjoittaja Tuppu
killerwo kirjoitti:Heh, on se myrkkyä tuo Cocacola.
Kaikkeen muuhun se sopii, muttei suuhun :mrgreen: :mrgreen:

Lähetetty: Su Marras 02, 2014 10:49 pm
Kirjoittaja Hessu
killerwo kirjoitti:Lisäksi lohko ja lootat saa soodakylvyn.
Millä meinasit pestä soodakylvyn jälkeen lohkon, että pysyy maali?

Lähetetty: Ma Marras 03, 2014 11:33 am
Kirjoittaja tepa78
http://www.piiroinen.com
Tuolla meitin museorojektin pultit ja nippelit pintakäsiteltiin, jokusen kaffepaketin maksoi ku vei silleen sivuovesta :D

Onkos jollain oikeen omakohtasta kokemusta ettei maalit pysy soodapuhalletun päällä?
Tuollasta legendaa kanssa kuullut... mutta en oikeen usko... mitä tässä töissä soodapuhallettuja tehty niin mitään ongelmaa ollut... ja omassa käytössä vähän silleen testimielessä yhet soodapuhalletut alumiinivanteet jotka puhalluksen jälkeen lakattu.. ollu ny parivuotta ympärivuoden käytössä ja ei niistä kyllä lakat lähde ku rälläkällä....
Soodapuhalluksen jälkeen kuumavesipesu voi käyttää jotain pesuainetta... tärkeää että se soodakalvo saadaan pois ennen maalausta.

Ja noihin hiekkapuhallettuihin akseleihin epoksi alle... esim tikkurilan gpl-s. Teknokselta löytyy kanssa vastaava... ja joku polyuretaanimaali pintaan esim tikkurilan temadur... teknokselta löytyy kanssa...
Ei tämmösiä rojekteja mun mielestä kannata pilata millään spraypullo jutuilla :D
Ei varmaa ollu aikomuskaan... :D

Lähetetty: Ma Marras 03, 2014 1:40 pm
Kirjoittaja killerwo
Juu en ole törmännyt ettei olisi maali pysynyt. Soodalla lohko ja lootat sen takia etten aijo purkaa atomeiksi konetta. Kone on kuiten ajettu vain 28tkm. Sooda ei aiheuta tuhoja koneessa vaikka sitä vahingossa päätyisikin moottoriin. On yllättävän ruostunut tuo lohko ulkoa päin. Eilen avasin jakopään kopan niin se on aivan kuin uusi.