Kuva Kuva Kuva Kuva

HZJ105 kranaatin muokkaama

Osio on tarkoitettu ensisijaisesti pidempiaikaisten projektien esittelyyn.

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4110
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » Ma Huhti 14, 2014 12:57 pm

killerwo kirjoitti:Ei nyt onnistu kuvien laitto. Vinkkiä miten saan kopioitua oikean kuvan osoitteen
Jos otat kuvan klupin galleriasta niin käytä g2img namiskaa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

Avatar
killerwo
Member
Viestit: 339
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo » Ma Loka 13, 2014 9:17 pm

Noniin sai tämä homma taas vauhtia. Tänään töiden jälkeen alkoi armoton pulttien ja piuhojen irroittelu ja klo 21 nousi kori pois rungolta. Nyt alkaa voimansiirron rappaaminen. Oikeestaan kaikki osat saa hiekka/soodakylvyn ja uuden maalin pintaa. Katotaan milloin alkaa kasaaminen.

Kuva
Blue skies and headdown

Avatar
killerwo
Member
Viestit: 339
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo » Su Loka 26, 2014 10:48 am

Eilen sain irroitettua koneen vanhalta rungolta. Samantien kone talliin. Apulaitteet käytän irti koneesta jotta saa maalattua lohkon. Tänään jos sais purettua akselit ja tukivarret.

Kuva

Kuva
Blue skies and headdown

Avatar
killerwo
Member
Viestit: 339
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo » Su Loka 26, 2014 5:49 pm

Oisko kellään vinkkiä mistä saisi uusia toyotan pultteja. Oikeestaa kaikki pultit mitä oon irroitellut ovat olleet kannasta todella ruostuneita. Ei viittis laittaa sellaisia paikalleen.

Jos joltain löytyy uusia tai hyväkuntoisia pultteja niin vois tarjota.


o445o47I99
Blue skies and headdown

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4110
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » Su Loka 26, 2014 6:56 pm

killerwo kirjoitti:Oisko kellään vinkkiä mistä saisi uusia toyotan pultteja. Oikeestaa kaikki pultit mitä oon irroitellut ovat olleet kannasta todella ruostuneita. Ei viittis laittaa sellaisia paikalleen.

Jos joltain löytyy uusia tai hyväkuntoisia pultteja niin vois tarjota.


o445o47I99
Kunnon penkkihiomakone, siihen toiseenpäähän teräsharja. Ruosteinen pulttti lukkoppihteihin ja laikankylkeeen. Hetken päästä uutta vastaava. Sit voi sumutella kuumaan pultttiin ohuelti vaikka galvaanisperitä.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

Avatar
killerwo
Member
Viestit: 339
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo » Su Loka 26, 2014 7:25 pm

Juu voi olla että joutuu jotain tuon tyyppistä tekemään. Tietenkin jos puhaltelis ja veisi jonnekkin keltapassivoitavaksi. Pitää selvitellä onko täällä pohjoisessa jotain paikkaa jossa keltapassivoidaan.
Blue skies and headdown

Bearhill
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Helmi 12, 2013 10:56 pm
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Bearhill » Su Loka 26, 2014 7:31 pm

Joskus kun tuli entisöinti hommeleita tehtyy niin putsattiin ruosteisia pultteja sitruunahapolla ,kannattais ehkä kokeilla,lähtee yllättävän puhtaiks.

Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4110
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi,Luopioinen,Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä » Su Loka 26, 2014 7:35 pm

Hiekapuhaltamalla rikkoo kierteet, kunnon penkkikone ja teräsharjalaikka. Kylmägalvanointisprayta, ja kiinnitettäessä kunnolla kuparipastaa kierteisiin. Pultin kannat galvaanin jälkeen kastaa vaikka ohueen vasaralakkaan.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------

Avatar
Hessu
Member
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Loka 27, 2014 8:24 am

Ite oon yhestä HJ:sta putsannut jokaisen pultin ja mutterin ruosteet sitruunahapolla ja musta harson sitten poran teräsharjalaikalla. Aivan järjetön homma oli... Pultit lähetin Piirainen Oy:lle kelta-, sini- ja mustapassivoitavaksi. Tais maksaa jotain 100€/50kg. Siinä meni samalla ikkunannostimet, lukkomekanismit ja muut nippelit autosta, pojan polkuautojen osat jne., jotta sai kilot täyteen.

Järkevämpää vois olla jos soittasit parit tuudempiin oyotiin keskittyneet purkamot läpi, jos heillä ois ämpäritavarana pultteja. Tuskin ois kilohinta kovin kummonen kuin ei tollasia kukaan yleensä osta.
#428

Avatar
killerwo
Member
Viestit: 339
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo » Su Marras 02, 2014 12:21 pm

No nyt alko vastustaan. Purin irti turbon kun pitäis lohko maalailla. Ekaks meni kaksi pakosarjan pulttia poikki. No ne lähti hitsaamalla irti. No turbo työpöydälle ja tutkimaan mitäse on syönyt. Turbo oli jumissa, eli siivet ei liikkunut mihinkään. Kevyesti kokeilin vääntää turbiiniakselin lukitusmutterista muttei mitään.

Näyttäisi olevan turbo jumissa pakopesän puolelta. Pintaruostetta.Nyt vinkkejä millä saa ruosteen liotettua pois. Eli väkisin purku ei onnistu sillä vaarana hajoittaa/ taittaa turbiininakseli. Nyt mielessä pyörii cocacola. Eli upotan pakopesän kokikseen. Ja jos se ei tehoa niin huomenna haen sitruunahappoa. Vai tuleeko jollain jotain parempaa konstia mieleen.
Blue skies and headdown

Avatar
killerwo
Member
Viestit: 339
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo » Su Marras 02, 2014 5:10 pm

Heh, on se myrkkyä tuo Cocacola. Reilu kaksi tuntia likosi pakopesä kokis liuoksessa ja pakosiipi antautui ruosteen kourista. Onneks ei tuu tuota litkua muuten käytettyäkään.
Ensviikolla lähtee etuakseli ja taka-akseli sekä tukivarret hiekkakylpyyn. Lisäksi lohko ja lootat saa soodakylvyn.
Blue skies and headdown

Avatar
Tuppu
Viestit: 1139
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu » Su Marras 02, 2014 5:43 pm

killerwo kirjoitti:Heh, on se myrkkyä tuo Cocacola.
Kaikkeen muuhun se sopii, muttei suuhun :mrgreen: :mrgreen:
-Tuppu-
KDJ-120
SLCK #293
050-5960579

Avatar
Hessu
Member
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu » Su Marras 02, 2014 10:49 pm

killerwo kirjoitti:Lisäksi lohko ja lootat saa soodakylvyn.
Millä meinasit pestä soodakylvyn jälkeen lohkon, että pysyy maali?
#428

Avatar
tepa78
Viestit: 715
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 5:59 pm
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja tepa78 » Ma Marras 03, 2014 11:33 am

http://www.piiroinen.com
Tuolla meitin museorojektin pultit ja nippelit pintakäsiteltiin, jokusen kaffepaketin maksoi ku vei silleen sivuovesta :D

Onkos jollain oikeen omakohtasta kokemusta ettei maalit pysy soodapuhalletun päällä?
Tuollasta legendaa kanssa kuullut... mutta en oikeen usko... mitä tässä töissä soodapuhallettuja tehty niin mitään ongelmaa ollut... ja omassa käytössä vähän silleen testimielessä yhet soodapuhalletut alumiinivanteet jotka puhalluksen jälkeen lakattu.. ollu ny parivuotta ympärivuoden käytössä ja ei niistä kyllä lakat lähde ku rälläkällä....
Soodapuhalluksen jälkeen kuumavesipesu voi käyttää jotain pesuainetta... tärkeää että se soodakalvo saadaan pois ennen maalausta.

Ja noihin hiekkapuhallettuihin akseleihin epoksi alle... esim tikkurilan gpl-s. Teknokselta löytyy kanssa vastaava... ja joku polyuretaanimaali pintaan esim tikkurilan temadur... teknokselta löytyy kanssa...
Ei tämmösiä rojekteja mun mielestä kannata pilata millään spraypullo jutuilla :D
Ei varmaa ollu aikomuskaan... :D
BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"

Avatar
killerwo
Member
Viestit: 339
Liittynyt: To Marras 25, 2004 3:37 pm
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja killerwo » Ma Marras 03, 2014 1:40 pm

Juu en ole törmännyt ettei olisi maali pysynyt. Soodalla lohko ja lootat sen takia etten aijo purkaa atomeiksi konetta. Kone on kuiten ajettu vain 28tkm. Sooda ei aiheuta tuhoja koneessa vaikka sitä vahingossa päätyisikin moottoriin. On yllättävän ruostunut tuo lohko ulkoa päin. Eilen avasin jakopään kopan niin se on aivan kuin uusi.
Blue skies and headdown

Vastaa Viestiin