Sivu 4/6

Lähetetty: La Joulu 31, 2011 10:13 pm
Kirjoittaja RistoH
Siinäpä onkin semmoinen paikka tuo pumpun akseli, jonka pitävyys pitää tarkistaa!

Lähetetty: La Tammi 07, 2012 7:30 pm
Kirjoittaja RistoH
Kyllä se öljyvuoto, josta aiemmin juttelin menee tuonne kampiakselin ympärille. Jotta uusi stefa sinne ja uusi öljypumpun laipan tiiviste. Ja saako tuota öljypumpun O-rengas tiivistettä yksistään vai pitääköhän tilata koko koneen etupään tiivistesarja?

Lähetetty: Ke Maalis 07, 2012 7:37 am
Kirjoittaja Gravehill
Onko arvoisilla herroilla kertoa suuntaa antavia kulutuslukemia RJ:lle? Tekis vähän mieli tommosta mutta kun on aika kova bentsiini-auto kammo. :?

Lähetetty: Ke Maalis 07, 2012 9:06 am
Kirjoittaja jpesala
Kesällä keskikulutus 12 l.
Pienillä kilometreillä bensa on ok!
Paljon hiljaisempi kuin Lj :D
t.jp

Lähetetty: Ke Maalis 07, 2012 10:09 am
Kirjoittaja Jul
Viime kesänä M/T-renkailla ajellessa kulutus oli pienimmillään 14 litraa/100 km normiajossa.

Lähetetty: To Maalis 08, 2012 9:09 am
Kirjoittaja SJV
Melko lyhyessä kaupunkikäytössä talvella 235/85 hakkiksilla 23l/100km...

Lähetetty: To Maalis 08, 2012 4:39 pm
Kirjoittaja RistoH
Kesällä takaveto päällä ajellessa 12-14l/100km. Talvella tuon yli neliveto päällä.

Mistä löytyy korinpeltiosia LJ/RJ:hin? Etulokarit on pehminny pahasti ja uudet saattaisi olla helpompi vaihtaa.

Lähetetty: Su Maalis 18, 2012 1:42 pm
Kirjoittaja SJV
Olisko kellään Rj:n kaasarin räjäytyskuvaa/purkukuvaa? Ihmetyttää vasemmanpuoleisen läpän toiminta, ikäänkuin Rjstäni puuttuisi jotain sen toimintaan kuuluvaa..? Ei aukea missään vaiheessa...

Lähetetty: Su Maalis 18, 2012 2:15 pm
Kirjoittaja parta
villi arvaus alipainetoiminen kurkku ja kalvo rikki!
ainakin omassa -75 carinassa oli vikana.

Lähetetty: To Kesä 21, 2012 9:20 pm
Kirjoittaja Jul
Aikaa on siitä, kun olen tätä päivitellyt, jotakin on kuitenkin tullut värkättyä. Nämä peltihommat tuppaa mulla aina venymään, kun moni asia tulee samalla opeteltua kantapään kautta. Tyypillisesti sitä kuppaa löytyi paljon ootettua enemmän,
perinteisiä ruostekorjailukuvia:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Tuon oikean takaloksun kiinnittelin ihan koemielessä tuommoisella 2-k koriliimalla ja miggipisteillä:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Vasemman takalokarin kiinnitin ilman liimaa miggipisteillä välillä jäähdytellen, ei vedellytkään pahasti.
Kuva


Kopan takaosa alkaa olla ehjätty
Kuva


Ikkunan kehyskin on huonossa hapessa, ilmankos lattioilla vähän vesi lainehti. Kehyksen korjaus on melko haasteellinen tehtävä, koskapa korjaus saisi onnistua sen verran hyvin, että vesi pysyisi jatkossa ulkona. Antakaahan vinkkiä, jos Savo-Karjala-Kainuu-akselilta löytyy J70 koppa, josta noita ikkunan kehyksen paloja voisi käydä irroittelemassa, helpottaisi vaan korjausta...
Kuva

Kuva


Sisälle kojelautaankin on ruoste kerinnyt:
Kuva


Tämäkin "käyttis" piti olla jokapäiväisessä ajossa...
Kuva

Lähetetty: To Kesä 21, 2012 9:45 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Jul kirjoitti: Ikkunan kehyskin on huonossa hapessa, ilmankos lattioilla vähän vesi lainehti. Kehyksen korjaus on melko haasteellinen tehtävä, koskapa korjaus saisi onnistua sen verran hyvin, että vesi pysyisi jatkossa ulkona.
Eiköhän tuo teikäläisen tinurin taidoilla muodostu kohtuudella tuosta entisestäkin. Pala pois ja pala kerrallaan uutta pintaan.

Lähetetty: Su Maalis 10, 2013 6:11 pm
Kirjoittaja Jul
Niin se vaan taas "käyttiksen" kunnostelu nytkähtelee eteenpäin. Jospa sen joku päivä saisi tuolta tallista pihalle, viimeksi ollut ulkona varmaan puolitoista vuotta sitten.
No, kuitenkin uutta peltiä innostuin Rj:hin vaihtamaan, kun automaalari kävi katsomassa projektia ja alustavasti sovittiin, että vapun maissa (jos raskin) kiikuttaisin tuon maalaamoon, jos en sitten piheyksissäni yritä maalata tuota ite.:roll:

Linkin takana sivuilla 2-6 on kuvia noista pohjatöistä jos ketä kiinnostaa:
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_ite ... &g2_page=2

Maalarin käynti lisäsi kyllä motivaatiota Rj:n kunnostukseen, kun sain monta hyvää vinkkiä noiden pohjatöiden tekoon, eipähän tarvii kaikkea opetella kantapään kautta.

Pahimmat hommathan tuossa on jo tehty, vielä takaovet ja apukuskin ovi vaatisi pari paikkaa ja tuulilasin kehykseen vielä yksi korjaus ja jotakin pitäisi varmaan tehä noille kattokouruille, kun puskee ruoste monesta kohtaa tiivistemassan välistä.

Lähetetty: Ma Kesä 03, 2013 4:54 pm
Kirjoittaja Jul
Eilen hain RJ:n maalarilta, tuosta on hyvä jatkaa. On siinä vielä näpertämistä ja kasaamista, käytännössä koko sisustus, kaikki lasit, kotelosuojaukset, renkaat/vanteet, tankki ja bensalinjat, ym. ym.

Kuva

Kuva

Kuva

Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 9:11 am
Kirjoittaja Tuppu
sit kun kyllästyt tuohon niin mä voin ostella sen pois :shock:

Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 10:19 am
Kirjoittaja Jul
Tuppu kirjoitti:sit kun kyllästyt tuohon niin mä voin ostella sen pois :shock:
Nii, eihän mulla tuolle paljon käyttöä ole ja se endurokuume ei ota laantuakseen.... Pitää tuo nyt kasata ja katsastaa.