Sivu 2/6

Lähetetty: Pe Elo 19, 2011 7:10 am
Kirjoittaja hj60
Kaikki tukivarsien puslat.

Lähetetty: Pe Elo 19, 2011 7:57 am
Kirjoittaja parta
kokeile jul hitsata sitä pakosarjaa kun on tuommoinen hyvä aihio kokeilla!
meilläpäin edesmennyt seppä hitsaili kaikenlaisia valu juttuja mm.
kubotan peräkopan jossa oli paljon hydrauliventtiilejä. oli kuulemma vaan haasteellinen löytää sopiva puikko siihen!
olis vaan halvalla ehjä tilalle jos kiinalainen ei kestä!

Lähetetty: Pe Elo 19, 2011 12:21 pm
Kirjoittaja jpesala
Unohdin kerran omasta Rjiistä ohjausiskarin pois kokonaan, eihän sillä voinut ajaa 60 kovempaa ,se ravisti aivan älyttömästi. Iskari kiinni ja meno on taas tasaista.
t.jp

Lähetetty: La Elo 20, 2011 2:17 pm
Kirjoittaja RistoH
Ohjausiskari kuulosti tosiaankin aika lutterolta ja hengettömältä.
Offroad tarvikkeella näytti äkkiseltään olevan Dobinsonssin iskari 145€. Onko parempia vaihtoehtoja?

Lähetetty: La Elo 20, 2011 6:19 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
RistoH kirjoitti:Tämä Death Wobble ilmiö vaivaa vieläkin ja pahasti. Aina sopivassa montussa maantiellä 90-100km/h mittarinopeudessa rupeaa ravistamaan ohjausta rajusti. Mitkähän olisi ne kriittisimmät paikat mitkä pitäisi huolella tarkastaa ja vaihtaa tarvittaessa?
Etupanhardin puslat. Laitat jonku kääntelemään ohjausta ja katot kääntyykö pyörät ensiks vai liikkuuko auto akselin päällä sivuttain.

Lähetetty: Su Elo 21, 2011 2:48 pm
Kirjoittaja RistoH
Ja voi tätä vastustusten sarjaa.
Nyt rupesi vuotamaan peräöljyä kuskinpuolen kääntömaljan (liekkö oikea nimike sille?) eli sen kupin ja pallon välistä. Eli vuotaakohan siellä vetonivelen tiiviste öljyä sinne pallukkaan?

Lähetetty: Su Elo 21, 2011 3:34 pm
Kirjoittaja Mika.T
Vetoakselin stefa murroksen takaa.

Lähetetty: Ma Elo 22, 2011 9:25 am
Kirjoittaja Pale
tekniikkakeskustelu ja siellä tekniikkalinkkejä, niin sieltä löytyy linkki mistä taas saa ladattua 22r manuaalin. Tai siis taisi olla silleen et ton koneen tiedot hiluxin manuaalissa.

Lähetetty: Ti Elo 23, 2011 9:20 am
Kirjoittaja Jul
Pale kirjoitti:tekniikkakeskustelu ja siellä tekniikkalinkkejä, niin sieltä löytyy linkki mistä taas saa ladattua 22r manuaalin. Tai siis taisi olla silleen et ton koneen tiedot hiluxin manuaalissa.
Tuon saman löysin vähän eri kautta.

Nyt on kansi oikaistu, venttiilit hiottu ja uusittu venttiilinvarren kumit sekä asennettu uus pakosarja. Pitäneekö tuota kantta jälkikiristellä? Tuo Toyotan 22R-manuaali ei ainakaan sitä käske tehdä, joten ei vissiin. Jotenkin vaan on jäänyt takaraivoon, että tuo jälkikiristys tehdään yleensä aina??

Lähetetty: To Elo 25, 2011 8:03 pm
Kirjoittaja jpesala
Moi, mitä sillä koneella on ajettu? Oliko ne venttiilit ja seetirenkaat kuinka kuluneet?Entäs jakoketjun venymä?
t.jp

Lähetetty: To Elo 25, 2011 10:20 pm
Kirjoittaja Jul
jpesala kirjoitti:Moi, mitä sillä koneella on ajettu? Oliko ne venttiilit ja seetirenkaat kuinka kuluneet?Entäs jakoketjun venymä?
t.jp
Väittäisin, että venttiilinvarret ja ohjurit ovat tehtaan toleransseissa, eli "uudenveroiset". Imupuolen seetit eivät olisi tarvinneet edes hiontaa, eikä kulumista huomannut. Pakopuolen seetit olivat vähän kuppaisemmat, mutta kohtuullisella hionnalla sain niistäkin tasaiset. Venttiilinvarrenkumit olivat kyllä vaihtokunnossa, ihan kovat koppurat ja väljentyneet.
Jakopäätä en purkanut, nokka-akselin rattaan lukitsin nippusiteellä ketjuun kiinni. Mitä siitä sain ketjun kuntoa tutkittua vaikutti ihan ok:lla, esim. ei taipunut sivusuunnassa paljoakaan.
Jenkkisivustoilla näkyi kuvia palasiksi särkyneistä ja syville urille kuluneistä ketjun laahainpinnoista, joten kurkistelin lampun avulla noiden kuntoa; ehjiltä ja kulumattomiltahan nuo näyttivät, mitä tutkittua sain.
Kansi oli selvästi kiero, joka oli arvattavissakin, nimittäin viime kesänä tuolla on ajettu tuulettajan visko sökönä jonkun aikaa ja kuulemma oli lämmöt päässyt karkailemaan.
Ai niin, auton mittarissa on 302 tkm ja näytti siltä, että tuo kansi oli ekan kerran irrotettuna.

Pakoputkiprojekti tällä hetkellä käynnissä.

Lähetetty: Pe Elo 26, 2011 8:01 pm
Kirjoittaja RistoH
Nyt olis minun RJ:hin murrosjumppa tehty kuskin puolella ja vaihettua tuli vetarin stefa ja pronssiholkki olka-akselille ja kaikki kääntöpään tiivisteet. Holkki oli väljä kuin piru, noin milli ilmaa välissä... Osat tuli Tamgearsilta. Vänkärin puolen jumppa sitten talvella kunhan kerkeää paremmalla ajalla.

Ja soittelin Offroadtarvikkeelle ja kyselin heidän mielipidettään tuohon Death Wobble ilmiöön. Tuumasi, että joko olka-akselin liukulaakeri, ohjausiskunvaimennin tai etupanhardin puslat. Tilasin sitten samalla nuo pari viimeistä osaa ja jospa se vaiva helpottaisi.

Tankkihan se vielä vuotaa. Yksi käytetty mutta ehjä tankki olisi tiedossa mutta ei myyjä kerkeä roplaamaan sitä irti. Mutta odotellaan vielä hieman ja ajallaan vähällä pansalla siihen asti.

Lähetetty: To Syys 01, 2011 1:35 pm
Kirjoittaja RistoH
Melko tiukassa ohjausiskari on paikoillaan. Vielä jäi kiinni koska töihin piti välissä lähteä käymään. Samoten etu panhardin pienempi pusla. Ei lähtenyvielä irti. Olisko kikkakolmosia tai jotain taikoja noiden irrotukseen?

Lähetetty: Pe Syys 02, 2011 11:00 am
Kirjoittaja RistoH
Ohjausiskari vaihettu. Lähti erittäin nätisti irti kun naapurista löytyi oikeat työkalut. Koeajulla kiertelin pahimmat montut ja patit mutta eipä voplannu. Panhardin pistin vielä takaisin paikoilleen vanhoilla puslilla. Paremmalla ajalla uudestaan irti ja puslat uusiksi.

Lähetetty: To Loka 13, 2011 3:26 pm
Kirjoittaja RistoH
Minkäslainen rakenne on RJ/LJ:n takasivulaseissa?
Ovat nimittäin melko pehmeät kun siitä tiivisteen päältä painaa. Siis onko siellä tiivisteen sisällä joku vahvikepelti vai onko tiiviste kiinni pelkästään ikkuna-aukon pellissä?